Gå til innhold
Arkivverket

[#59623] Nye artikler fra http://wangensteen.net


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Utrolig flott at dere orker alt dette i sommervarmen! Stor takk fra flittig leser av dine og Lars Oves sider.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Tore:Selvfølgelig skal du markedsføre siden din! Det er vel i alles interesse at flest mulig kan få tilgang til mest mulig.I morgen skal jeg legge ut 'Hvitebjørn og Stubljan 1799-1899', en hel bok.Gunn: Hyggelig å høre at arbeidet ikke er forgjeves. At det er noen som leser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Lars Ove, nå har jeg gjort om æ, ø og å til andre gangbare koder, slik at hele dokumentet mitt kan leses i PDF-format. Det betyr at du ikke behøver å endre navnene på de allerede utlagte dokuemnetene. Men jeg tilrår deg å ikke bruke de nevnte bokstaver eller mellomrom i adressene. Se nettsiden min http://home.online.no/~harmell/Et dokument hos deg, Lars Ove, 'Lidt om familien Genschaug i Norge' er gitt feil navn. Det har navnet til dokumentet om familien Mechlenburg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiI artikkelen av Thomle 'hvis datter var Fru Brynhilde...', finner jeg ikke s. 2 og 3?MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Kjell ArneJa du har rett. 2 sider mangler, og jeg ser nå at jeg ikke har fått de av SAB. Skal sende en etterlysning i morgen.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Må bare takke deg for alt arbeide du legger ned. Er nok mange som koser seg med arbeidet ditt.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk KjellJeg hadde tenkt å legge ut en ny bok i dag (slekten Ingier på nesten 100MB), men jeg mangler 4 sider, så det blir nok ikke før i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå har jeg lagt ut en hel bok på 111 sider 'Hvitebjørn og Stubljan 1799-1899' om familien Ingier. Det er register i del 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Kjell Arne (55)Sidenummereringen var nok litt mer unøyaktig før. Fikk nettopp beskjed fra SAB at det IKKE manglet noe. 'Side 1 var forsiden, 2 er blank, 3 er første tekstside. Så da ser det komplett ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ja ja, når du sier det så.Men jeg synes overgangen i teksten fra s. 1 i det avskannete materiale til s. 4 er litt uforståelig. Kan jo være den gamle måten det er skrevet på.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Etter oppfordring fra Karin Romstad (45) har jeg nå lagt ut 7 maskinskrevne sider fra Spangens notater som omhandler:Hudfat (med forgreninger til Tjøtta/NøttestadNye notater om Vestlandsslekter (ca 10 stk tenker jeg) blir lagt inn i løpet av dagen/kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da kommer det litt mer her:Fra notatene til Spangen: Ytre kroken, Heiberg, Munthe, Nils Hvidhoved, fogd Simen Nilsen, Ivar Dal og forvaltere på Kaupanger Gods.Dette er maskinskrevne notater, og filene er ikke store

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og jeg nettopp fått alle fullmakter av forfatter og tidligere prest i Vang Kjell T Lund (89 år)og hans familie til å publisere:'HAN FAR.' Prestehistorie og bygdeliv i Vang, Valdres. 406 sider. Boken kom ut i 1997.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og til tross for en (noen)med problemer med at jeg forsøker å gjøre dere oppmerksom på nye ting, så drister jeg meg til å si at boken 'Han Far' blir lagt ut som en bok (ikke i PDF format)Jeg er litt stolt av dette jeg, og jeg håper at flere kan få nytte av denne publiseringen (om en 14-dagers tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå har jeg lagt ut noen håndskrevne slektstavler (fra Spangen) om Darre/Schelderup (5 mb) og O-ætten/Botner (5 mb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gunn Huglen

Flott med alt du har lagt inn her.I dag passet det bra med slekt bakover på min svigerfars side.Ha en fin sommer.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nå har jeg laget en enkel gjestebok hvor jeg ønsker at dere legger igjen synspunkter og tilbakemeldinger. Dette for å forbedre innholdet på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Lars Ove Wangensteen

Etter en (fortjent) ferie har jeg i dag begynt å supplere min hjemmeside.Nytt i dag: Fra Spangens privatarkiv: 'Kusse etc' (9,3 mb), 'Kusse/Bolt' ( 7,2mb), 'Kusse-ætten' (3mb), 'Skak' (0,8mb), 'Skaktavl' (3,4mb), 'Olav Engelbrigtson' (1,2mb)Håper noe kan være av interesseFortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Nytt i dag: 'Skaktavl-problemer' (4 sider med betraktninger)'Darre' ( slektstavle)'Tjøtta-ætten' (slektstavle)'Barclay de Tolly' (slektstavle)'Bjørge/Vendelboe' (noen håndskrevne opplysninger)'Lier' (slektstavler)'Samsal-Lier' (avskrifter fra DN, tingbøker osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Dette blir bare bedre og bedre. Det er en fryd hver gang jeg leser at du har lagt ut nye artikler på hjemmesiden din.Med vennlig hilsen, Ken V. Nordberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk for det Ken :-) Hyggelig med tilbakemeldinger.Nå ligger det ca 1 giga med materiale der, og selv om det har vært sommerferie har det den siste måneden blitt lastet ned nesten 1100 artikler, så det er tydelig at dette er av interesse for noen. Og det er jo bare hyggelig. Jeg har den siste timen 'pusset opp' siden, så kanskje den ble litt mer oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.