Gå til innhold
Arkivverket

[#74004] Siste publikasjoner fra NYE http://wangensteen.net

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Og i dag kommer noe for middelalder-/og jordebok-interesserte:'Jordebok over Hr. Vincent Lunges Gods i Norge'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det er vel for mye å be om alt sammen? Personalhistorisk tidsskrift har jo en mengde opplysninger og gjengivelse av kilder som dels er gått i glemmeboken, og dels ikke er offentliggjort andre steder. Derfor kan det være vanskelig å vite hva som er av interesse før en har lest den enkelte artikkel. Selv har jeg laget meg kopier av en god del av disse utgivelsene, men mangler likevel en del av stoffet.Det er selvsagt tidkrevende å gå gjennom alle artiklene på leit etter ting en har bruk for, men om vi vet at vi finner det meste på din nettside, så har vi i alle fall muligheten til å gå inn å lete når vi har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Thomles artikkel om 'Hans Jenssøns Grønbechs Slektsbog' fra 1885(?) eller deromkring er ganske interessant. Av registeret du har lagt ut fikk jeg ikke helt med meg nøyaktig hvilket bind dette dreier seg om. Kanskje er den trykket senere enn 1885.Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn og Are (81-82)Nei i registeret går det ikke helt fram hvilke årganger jeg har, men det er 1881-82-84-86-88-89-90-92-94-95-96-98-99 og 1901. I tillegg har jeg 25 årganger av Historisk Tidskrift (1871-1914) og noen Danske Magazin.Are: den artikkelen du ønsker kan jeg publisere i morgen, så skal jeg vurdere om jeg kanskje skulle legge ut bøkene i sin helhet, søkbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

'Breve fra Jærnværkseier Jacob Aall til Sorenskriver G. P. Blom, meddelte af Professor, Dr. L. Daae' er jeg absolutt interessert i. Artikkelen starter på s. 81 i en av de første årgangene du har skannet (ca. 1883/1884??).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Kanskje vi skulle gjenoppta et tidligere samarbeid Lars Ove og håpe det ikke blir like mye rabalder denne gangen som senhøsten 2008. Jeg har PHTs 50 første årganger (f.o.m. 1880) samt en god del Historisk Tidsskrift utover de du har publisert. Spesielt PHT er 'skjøre' (de første 25 år er innbundet). (Jeg har også svensk og dansk Historisk Tidsskrift, men disse er av senere årganger).Forutsetter at det er reell interesse for dette og at det ikke er noen formelle (og reelle) snubletråder. Og hvordan er det med Norsk Personalhistorisk Tidsskrift og rettigheter? (jeg vet at Thomle-artikler derfra er publisert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei GeirJa det hadde vært veldig moro. Jeg har plenty plass på serveren nå, så det er ikke noe problem. Både HT, PHT er interessante, og det er null problem med Norsk Personalhistorisk Tidsskrift. Det var Finne-Grønn (og der har jeg de nødvendige tillatelser)og Thomles verk.Jeg tar kontakt med deg privat i løpet av uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger det ute:'Stifts Relationer' om Adelige i Danmark og Norge.Innsendte 1747-1749 til Terkel Klevenfeldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Mange takk for denne publikasjonen, Lars Ove, - ser med utgangspunkt i ROSING-tråden ¤ 75.710 at denne slekten også nevnes i 'Stifts Relationer' - om Adelige i Danmark og Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fra boken 'Danske Patriciske Slægter' har jeg publisert 5 artikler etter ønske i tema Lenke. Dette er:Bruun, Cold, Münster, Muus og Schønheyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

(90). Det var kun en af flere artikler i denne serie i PHT. Her er en mere komplet fortegnelse over stiftsrelationerne både for DK og NO, både de oprindelige og to tilläg: 244. Fr. Krarup: Stiftsrelationer om Adelige i Danmark og Norge, indsendte til Klevenfeldt: Bergens Stift. 1-I-1880 s.133-146. Trondhjems Stift. 1-II-1881 s.40-53. Christianssands Stift. 1-II-1881 s.53-64 og 2-V-1890 s.292. Akershus Stift. 1-II-1881 s.268-83 og 2-V-1890 s.292. Sjællands Stift. 1-III-1882 s.177-95, 1-IV-1883 s.156-75 og 1-IV-1883 s.297-331. Fyens Stift. 1-V-1884 s.177-210. Aarhus Stift. 1-VI-1885 s.56-87. Aalborg Stift. 1-VI-1885 s.181-213. Ribe Stift. 2-I-1886 s.132-47. Viborg Stift. 2-I-1886 s.269-76. 245. H. W. Harbou: Efterslæt af Stiftsrelationerne. Bergens Stift. 2-V-1890 s.116-119. Akershus Stift. 2-V-1890 s.120-123.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LarsJeg ser jeg har i alle fall 7 av de artiklene du lister opp i (98), muligens fler. Men jeg er usikker på interessen og dermed om hvor mye tid jeg skal bruke for å publisere de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.