Gå til innhold
Arkivverket

[#74004] Siste publikasjoner fra NYE http://wangensteen.net

Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Berntsen

Takk for Storch-boka, Lars Ove ! Men mye vil ha mer vet du. Jeg har notert at Gustav Schmidt har utarbeidet en oversikt som går flere generasjoner bakover i tiden fra Edvard Storch. Kjenner du kanskje til den også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei Lars OveRA på Fredag !!! for oss som er i 110 Muus , hva med gamle Muus dokumenter , er det noen muligheter her tror du ?Vennlig Hilsen Bjørn LØkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Finne-Grønn er det nå publisert:'Slegtebogoptegnelser vedrørende familierne Bagge, Gram og Jordan'Bjørn (153)Hvis tiden strekker til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for klart svar og tilbakemelding Lars Ove , kongehyldningsfullmakten med NRM sitt segl og signatur fra 1641 er på vei til meg så den kan jeg sende til deg som en liten ' kuriositet ' hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg re-publisert boken:'Bratt-debatter på Digitalarkivets Brukerforum' LenkeI neste uke kommer en ny Bratt-bok, men da bare med tidligere trykte artikler om ætten. Boken blir på over 400 sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer en samlet oversikt over de ASPA-debattene (36 stk) jeg har funnet i brukerforumet.Boken ble på 946 sider, og er søkbar Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Storveges Lars Ove, og tusen takk!Riktig nok ser eg at mange debattar endå manglar, men det er nok fordi at Aspa verken finnes i overskrifta eller blant stikkorda. Difor finn ein dei ikkje ved å søkja i debattforumet. Når alle er på plaas er eg redd dette vil verta 'ein murstein' av ei bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Lars Ove, det ser interessant ut. Jeg kan ikke bidra selv, men følger ekspertenes løsninger med stor interesse. Vad med Odd Roar Aalborgs debatter på Slektsforum? dette er ett eksempel,Lenke men det er jo flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn (159)Jeg tok bare de debatter med stikkord 'Aspa' pluss et par til jeg fikk tips om. Men jeg mottar gjerne flere tips om relevante debatter i brukerforumNiels (161)Slektforum sine debatter om Bratt og Aspa velger jeg å ikke ta med. Grunnen er at jeg har fått nok 'pepper' fra den kanten, og jeg orker ikke flere diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

S. H. Finne-Grønns bøker og artikler Historikeren S.H. Finne-Grønn døde for 56 år siden, og det vil si at hans verker ikke kan publiseres uten hans etterkommeres tillatelse.S. H. Finne-Grønns etterkommere har gitt meg enerett til å publisere hans artikler og bøker, noe jeg setter stor pris på. Hans bøker vil bli publisert som E-bøkerEtterkommerne og jeg ønsker allikevel å ha en viss kontroll på dette materialet så derfor har jeg bestemt at det bare blir registrerte brukere som vil få muligheten til å lese hans verker online, men å registrere seg er enkelt og gratis.På vei mot Betaling av ditt nettsted???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael (162)Nei dette handler ikke om at jeg vil kreve betaling for å logge seg inn på min hjemmeside. Det har jeg ingen planer om.Men i en annen debatt ble det oppfordret av en annen debattant at man frivillig kunne betale noen kroner til drift av min hjemmeside hvis jeg la ut et kontonummer. Hittil er det 10 brukere av dette forumet som har fulgt oppfordringen, og jeg setter selvfølgelig pris på det. Det står litt mer om det her: http://wangensteen.net/om-wangesteennet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Til (160):Takk for en hyggelig tilbakemelding. Det er ikke for mange slike.Til (161):Når det gjelder innhold i Slektsforum, så er det jo mulig å få slikt indirekte med ved å legge lenker dit i passende DA-temaer (av de som er med i e-bøkene). Det viktige må jo være å 'få kontakt' med interessante tilleggsopplysninger til det som nevnes i Brukerforum hvis noe av interesse ikke er blitt tilstrekkelig belyst der. Regner med at DIS ikke kan nekte lenking dit -- som medlem synes jeg det bør være helt OK. Det er jo anledning også for ikke-medlemmer av DIS til å lese i Slektsforum, og da må det vel være lov å gå inn via lenke like gjerne som direkte. Slike lenker i DA-temaer kan legges inn der av de som i sine innlegg mener at de er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd Roar (164)Rent juridisk kunne jeg uten problemer også publisert alle innleggene i Slektsforum, noe jeg også gjorde i den første utgaven av Bratt-boken. Men så kom det reaksjoner fra noen medlemmer, og jeg gikk lei av diskusjonen det ble, og slettet alle.Men hvis noen sender meg en lenkesamlig så kan jeg gjerne publisere den sammen med boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

I motsetning til innleggene her på forumene i DA, får man tilslag i søkemotorene hos Slektsforum når man søker på et emne. Behovet for å samle debattene der i en søkbar bok bør derfor være mindre, men jeg har forståelsen for at man kan ønske en lenke dit for å forstå evt. sammenhenger mellom innlegg i de to fora uten å behøve å søke utenom via en søkemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med et hyttekjøp og prosjekteringen av et nybygg her hjemme har jeg vært litt opptatt siste uken.Jeg kan selvfølgelig ta med linkene til relevante debatter på DIS, så hvis noen gir meg tips om dette så hadde det vært fint. Men i første omgang vil jeg implentere de debattene her på DA jeg har fått tips om. Regner med at en ny 'bergverksbok' blir publisert i morgen eller tirsdagEllers skal jeg på SAH i morgen og da blir det en ny publisering av en e-bok i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars OveDu har gjort og gjør en kjempejobb for oss , entusiasmen og innsatsen din er ubetalelig , så gleden er helt og fullt på min side når jeg sier at et bidrag til driften av din hjemmeside er på veiMed vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Mange takk for denne interessante publikasjonen om FRIIS som nok vil glede mange her paa B-forumet.Det hadde vaert fint om EBAN-koden til banken ble lagt ut paa WANGENSTEEN-siden, - da kan ogsaa bidragsytere i EURO-sonen overfore midler.Nok en gang mange takk for et fint initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Tusen takk for Friis-boken. (Du husker jeg leter etter Christian Friis - løytnant til hest)Du nevnte noe om den danske boken over militær offiserer og at du planla å legge ut denne? Er det server-plass og tid som er problemet eller er det noe mer? (Jeg skjønner jo at server-plass og tid ikke er lett å få til, men jeg skjønte ikke helt hva du mente)Ellers så står også de andre Friis-bøkene på ønskelisten.Takk for Opptegnelser fra Nordlandene også forresten, det er det som er mitt kjerneområde så nå skal jeg gå nøye igjennom boken og se hva jeg finner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Mange takk for IBAN koden, Lars Ove.- Euro belopet overfores paa torsdag, dog ikke 'via' Grekenland....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Egil (173)Jeg regner med at du tenker på Hirsh@Hirsh, og det er Det Kongelige Bibliotek i København som har den eneste papirutgaven jeg kjenner til. Det blir de som må skanne dette, og når det blir vet jeg ikke.Nå ser jeg at Hans Myhre skriver at han kan sjekke for deg, men hvis han har et eksemplar, så blir jeg mektig imponert.Thomas (174)Mange takk for det :-) (og helst ikke via en bank på Island heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.