Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Arvid Nymoen

Flott tilbud Søker adressen til et par tanter og onkler som for lengst er borte.Helene og Torbjørn Blyberg (Møllergt.?) og Oddveig og Johan Hermansen (Nordbygt.?)Mvh Arvid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ArvidI Møllerg.3, 3.etg. bor Torbj. Blyberg, arb. (N.Jacobsens El.V.)I Nordbyg.3 bor Joh. Hermandsen, verkst.arb. (Fortuna mek.v.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Om du har tid, så tar eg imot tilbudet.Klarer du å finne tre søsken:Eva Minken f. 1898Hjørdis Minken f. 1900Fritjof Minken f. 1901Evt. ektefeller og barn?Alle tre er seinare gravlagde på Nordstrand kirkegård, så då budde dei kanskje der?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

EgilEva og Hjørdis Minken bor i Mossev.191 på Nordstrand. Fidthjof Minken, form. (Wilh.Wilhelmsen), Bergkrystallen 12, Lambertseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei finnes det noen ved navn Karen Sofie Aas? Eller noen med etternavn Howden?. Kunne du slått opp personer med etternavn Howden og Widerberg?Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

DavidI Theresesg.29 bor ei frk. Karen Aas sammen med fru Marie Aas.Ingen Howden, (men mange Hovden)Widerberg, C.S., oberstløytn., Hammerstadg.23bWiderberg, Nicolai M, ing.major, avd.sjef, (Forsvarets bygn.tekn. korps) Samme adr.Widerberg, Per Schaaning, kontorsjef, (David-Andersen Radio) Lofthusv.7, Grefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hei.Alma Petra Amanda Lea f 1881 i Kragerø bodde i 1920 i Brogaten 7, Oslo, hvor hun drev en spiseforretning.Finnes hun eller andre Lea-folk i Oslo i 1955? Hvem finnes i Brogaten 7?Fint om dun vil sjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Kunne du se om du fant , Karence Frantzen ? Petter Magnus Frantzen, Thorvald frantzen ? Gyda Frantzen?. Etternavnet kan også blitt skrevet Frantsen .På forhånd takk, Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ValgjerdRuth Margareth Andersen, kontorsøster (Kroghstøtten) Bogstadv.39bNorske sykepleiere:Ruth Margareth Andersen, kontorsykepleierske, Ullevål sykehus, Krohgstøtten sykeavd. Født 23-2-1903 i Boston, Mass, USA. Middelskole, handelsskole, pensjonatskole i Lausanne, Sveits. Sykepleieutd.: Ullevål sykehus 1928-31. Spes.utd.: Kontorsøster. Off.godkj.sykepl. Praksis som sykepl.: Kontorsøster Krohgstøtten sykeavd. fra 1943. Sykepl. i avd. til 1943. Tidl. kontordame, barnefrk. i Frankrike og Algier i 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ErlingI Brog.7 finnes det en cafe' 'Minerva' ellers bor det mange der, men ingen Lea.Lea, Annelise (Forsikr.selsk. Minerva) Hoff terr.17Lea, B. Casparisg.4Lea, Cato, lagerarb. (Norske Esso) Bergkrystallen 14Lea, Egil, eksped. (J.E.Heden) Eugene Hanssensg.2Lea, Einar, fiskerikons. Frichsg.1aLea, Gunnar Andr. kurvmaker, (O.Eians enke) Eugene Hanssensg.2Lea, Hans, anl.arb. Schweig.g.99Lea, Ingeborg, Hoff.terr. 17Lea, Jan, Eugene Hanssensg.2Lea, Kaja, enkefru, Collettsg.75Lea, Lillian, fru, (Chr.a spikerverk) Maridalsv.235Lea, Magnus, typograf, (J.Chr.Gundersen) Samme adr.Lea, Odd, insp. (Hjalmar Bjørge) Sofienb.g 55Lea, Rolf G., montør, (Lysv.) Collettsg.75Lea, Signe, fru, (Rutebok for Norge) Frichsg.1Lea, Teresia, fru (Norsk Spisevognselsk.) Lensm. Hiorths alle' 9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ToveFrantzen, P. Magnus, tollkontr. Casparisg.4Frantzen, Thv. installatør, Oslog.12 BFrantzen, Frank, lagerarb. samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk....Kan du gi meg navnene på dem som bor i /driver kafe i Brogaten 7, kan det kanskje være Lea-etterkommere? (Jeg vet ikke om Alma ble gift). Hun var dissenter og finnes uansett ikke i de ordinære kirkebøkene, om hun giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ErlingDet har ingen hensikt å ramse opp alle som bor i Brog.7 for det er ingen som har tilknytning til 'Minerva'. Hun er ugift når hun reiser til New York i 1914.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ok.Ja, hun reiste med Hans Nævland, emissæren. De kom tilbake i 1915. Han bodde som enkemann hos henne til 1920, det er hun som melder fra om hans dødsfall i januar dette året osv. De sto hverandre svært nær, i alle fall på det åndelige planet. Det er vel antydet av hans etterkommere at ikke alle var like glade i hans forhold til Alma Lea. For alt jeg vet, 'gjorde de ikke noe gale'.Holder på å lage en oppsummering av emissæren Hans J. Nævlands liv, derfor spør jeg etter Alma. Ingen har kunnet svare meg på hvor hun ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

MariannDet er ingen With som er typograf i adresseboka. Jeg har heller ikke funnet With i bøkene om håndverkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.