Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Nei, eg skulle eigentleg beklaga at eg laga innlegget innpå dette temaet, men etter eg hadde lagt det ut kom eg på at det var gløymt :-/Tusen takk iallfall :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

VidarJørgen Thorsrud, reklamekonsulent, Tordensk.g 7, bor Nordbergv. 80, Sogn.Jørgen Thorsrud, arb. (Rich. Christiansen) Etterstadsletta blokk 9b.Reidun Thorsrud, frk. (Steen & Strøm) samme adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Tollefsen

Er det mulig å finne Jens Didrik Syversen Hauge og hustru Anna Lovise Hauge? De bodde antakelig på Majorstua.Sønnen Leif Hauge drev visstnok en butikk med båtutstyr i nærheten av Rådhuset. Finnes han der også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

WencheAnna L.Hauge, fru (Presluft) Schøningsg.12L.A.Hauge, disp. (A/S Presluft) Oscarsg.19Presluft A/S (disp. L.A.Hauge) kompressorer & luftverktøy, Rådhusg.9Ingen Jens som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Hana Flønes

Hei igjen! Tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke det:) Har også hørt de bodde i Røyken, men vet min mor ble fødd i Oslo. God helg til deg! Mvh Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Myrheim

Hei. Kunne du sjekke om du fant John Anthonsen, hustru Sigrid Elfrida Anthonsen og evt. andre med samme adresse? MVH Roar Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

RoarJeg finner kun en John Anthonsen, kir. instrumentm. (M.Gallus) Drøbaksg.5. Det bor ingen andre Anthonsen der og Sigrid finner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei! Det blir satt stor pris på om du kunne se om det står oppført flg navn: Helga Flornes, skal ha vært ansatt ved Ullevål sjukehus :)PÅ forhånd takk !Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnneDet er bare en person som heter Flornes i 1955: Magnar Flornes, stud.jur. Schultzg.7 (Studenterhuset). Helga er heller ikke nevnt i Norske sykepleiere. Er Flornes pikenavnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei Carsten! Det var jammen meg raskt levert :)) Helga var gift Flornes, og Magnar var hennes manns fetter. Helga var født Hjertaker, vet ikke noe om hun hvilket yrke hun hadde ved Ullevål,bare fått oppgitt at hun var ansatt der. Takk igjen Carsten !Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnneEn som heter Hjertaker: Trygve, Jens Bjelkesg.62. Ingen Helga Hjertaker i NS heller, bare Gerd og Kitty. (Kitty har jeg vært bort i før tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Anne KarinDet er 3 stk. Anton Haugen, men ingen Maria Haugen på samme adr.Haugen, Anton, arb., (Naglefabr,) Manglerudv.3Haugen, Anton, førstefullm. (Statsb.) Enebakkv.37Haugen, Anton, skredder, (Heden) Grefsenv.30/32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Tusen takk!Det er nok skredderen som er riktig. Hva betyr Heden? Er det stedet han arbeidet ved?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

TAkk Carsten :))Gerd og Kitty sine adresser er og av interesse:) De to damene var sykepleiere. Trygve var jeg ikke klar over, så det blir bonus :))Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

AnneDe står ikke i adresseboka, men i Norske sykepleiere:Gerd Hjertaker, kontorsøster, Haugesund komm. sykehus. Født 10-7-1920 i Tysnes. Sykepl.utd.: N.K.S. sykepl.skole, Stavanger 1954-57. Off.godkj.sykepl. Praksis som sykepl.: Haugesund komm. sykehus fra 1957.Kitty Hjertaker, sykepleierske, Onarheim pr. Bergen.Bøkene er utgitt 1960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Hei, Carsten på Jessheim - dette gjelder ikke adresse, men spørsmål om dyrleger. Har du noe der? Jeg søker etter en førkrigs dyrlege i Eidsvoll. Hilsen Ola Ljdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.