Gå til innhold
Arkivverket

Malena Christophersdotter Sand - gift med Peder Hansson Lemmichen på Os i Eid (død 1704) - kven var ho? - kan henda frå Sand i Trøgstad?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Med utgangspunkt i følgjande tema: (http://forum.arkivverket.no/topic/196233-thomas-witman-hansson-rein-1660-1709-l%C3%B8ytnant-og-gardbrukar-p%C3%A5-valaker-i-hafslo-opphav-kven-var-svigerdotteri-margretha-ludvigsdtr-lemmichen/?p=1663874) ønskjer eg separat å stilla følgjande spørsmål:

 

Landhandlar og gardbrukar Peder Hansson Lemmichen på Os i Eid døydde i 1704 og let etter seg enkja:

 

Malena Christophersdotter Sand.

 

Ho må vera fødd på 1650-talet, men kvar kom ho ifrå?

 

Finst det ein Christopher Sand som borgar eller handelsmann ein eller annan stad i landet som kan vera far hennar?  Er ho den Magdalena "Malena" Christophersdotter Sand som vert nemnd av Leif Salicath i dette emnet: http://forum.arkivverket.no/topic/193555-biskop-jens-nilss%C3%B8n-1538-1600-hans-datter-margrethes-etterslekt/?p=1663877

 

~~~~~

 

Det nevnes også at hans [Lauritz Sand, rådmann i Bergen's] søster Anne Olsdatter 1) ble gift med Christopher Sand (en sønn Christopher og 3 døtre; Martha, Magdalena og Gurj) og 2) gift med Jens Paaschesøn, (3 døtre; Zille, Anne og Trine).  Trine ble gift med Brønild Torbjørnsøn.  Jens Paaschesøn befant seg i Bergen hos Lauritz Sand da brevet ble skrevet.

 

~~~~~

 

Kvar budde i so fall denne Christopher Sand?  På Sand i Trøgstad??

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips i denne saki!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Bygdboka for Eid og Hornindal (Aaland)

 

Skipenes, Eid i Nordfjord:

 

I. Skipenes.

På det eine bruket: Kristoffer Sand, br. 1602, var borgar. Enkja hans Lusie, br. 1608. Ho levde i 1646, men var sanselaus då.

Ho hadde ei dotter Malene, gm.

1) Nils Lauritzson,

2) Peder Hansson Lemmechen, sjå Øvre Os.

 

Guldbrand, br. 1609.

 

Nils Lauritzson, br. 1610, gm. Malene Kristoffersd.

 

Lauritz Nilsson, f. 1610, br. 1649. I 1663 pantsette han bruket til kapellan Hans

Lemmechen for 77 rdl. Pantet vart ikkje løyst inn, og ervingane etter Hans vart då eigarar.

 

Nils Lauritzson, br. 1672.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Mathias og Thor for nye spennande innlegg!

 

Eg har studert dei opplysningane som Mathias kjem med om ætti til Christen Sand Beyer frå Sand i Eid, men eg kan ikkje sjå nokon samanhang med den Christopher Sand som eg vil tru var far til Malena...

 

Når det so gjeld oppplysingane frå bygdeboki for Eid, som Tor skriv om, har eg problem med kronologien:

 

Denne Christopher Sand på Skipenes som var borgar i 1602 og avliden før 1612, då enkja Lusie hadde garden, vert jo altfor "gamal" i forhold til den Malena som eg søker etter.  "Mi" Malena må vera fødd på 1650-talet, medan den Malena Christophersdotter Sand, som vert omtalt på Skipenes, først gift med Nils "Lauritson" (med son "Laurits" fødd 1610) og sidan attgift med Peder Hansson Lemmichen(!), må vera fødd på 1580-talet!?

 

For meg høyrest det ut som om Jacob Aaland her må ha "bomma" med tidsrekningi!?  Eller har eg misforstått?

 

Den Malena Christophersdotter Sand som vert omskriven i emnet til Leif Salicath (sjå: http://forum.arkivverket.no/topic/193555-biskop-jens-nilss%C3%B8n-1538-1600-hans-datter-margrethes-etterslekt/),høyrest for meg mykje meir "logisk" ut!

 

Eg takkar på ny for alle gode tips i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at Aaland har "bomma" på tidsregningen, men kanskje blandet generasjoner.

 

Malene må ha vært litt «opp å årene» for å være mor til barna til Peder H. Lemmechen.  «Din» Malene vil rimeligvis være født rundt 1640-1650 når vi ser på alderen til Peder Lemmechens barn nedenfor, men hun er neppe den som er nevnt i koppskatten i 1645. Det kan jo være at Christopher og Lusie er besteforeldre eller lignende.. 

Sand er ikke en gård i Eid, men et etternavn. Et bruk på Osnes har riktignok fått navnet Sand, men det er et par hundreår senere.

Den angivelige mor som du har oppgitt stemmer også dårlig med den Lusie som er nevnt i bygdeboka, og i koppskattlistene for 1645.

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=kp14001645nf&gardpostnr=3767&merk=3767#ovre

 

 Her er litt fra skiftet etter Peder Hansen Lemmechen som du kanskje? har sett før:

 

Ous i Eids Schibreede

Peder Clausen Paust, sorenskriver og skifteforvalter i Nordfjord gjør kjent at år Christj 1702, den 3. juni, er dødsboets angivne midler etter salig avdøde Peder Hansen Lemmechen som bodde på gården Ous i Eids Skibreede, nærværende hans etterlevende kvinne, Malene Christophers Datter, og den salig manns ( "med forrige qvinde aflede Börn" er overstreket)   etterladte barn, nemlig

1.     Hans Pedersen Lemmechen, gift.

2.     Abel Pedersen Lemmechen, gift.

3.     Absalon Pedersen Lemmechen i trettiende år,

4.     Karen Pedersdatter, hennes mann Lars Tommesen Ruus,

5.     Briete Pederdatter, hennes mann Samuel Christophersen,

6.     Beritte Pedersdatter 20 år gammel.

7.     Margarete Pederdatter 18 år gammel

8.     Anna Pedersdatter 16 år gammel

9.     Beritte Sophie Pedersdatter 10 år gammel,

 

Lovlig registrert og vurdert av to uvillige Dannemend ved navn Joen Andfindsen Ousnes og Olle Poulssen Skibenes, til kreditorene tatt utlegg, og det overblevne mellom den salig manns enke og barn skiftet og delt som følger: (se skannet originalskifte)

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord sorenskriveri, Skifteprotokoll A 2b , 1702-1704, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Permanent sidelenke: www.arkivverket.no/URN:sk_read/24217/177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars, min mening var å få frem at det fantes noe som het Sand i Nordfjordeid den gangen. Jeg har aldri sagt at det skulle være noen sammenheng mellom de nevnte personene selv om det kan finnes ett slags slektskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Tor og Mahioas for nye interessante innlegg!

 

Etter opplysningane som er framkomne under emnet om biskop Jens Nilssøn og dotteri Margretha si etterslekt (http://forum.arkivverket.no/topic/193555-biskop-jens-nilss%C3%B8n-1538-1600-hans-datter-margrethes-etterslekt/) har avslørt opphavet til Malena Christophersdotter Sand på Os i Eid, er problemet etter mitt syn løyst.

 

Når det gjeld tolkingi av skiftet vetter Peder Hansson Lemmichen og likeins skiftet i Bergen frå 1751 etter Anna Pedersdotter, der mellom anna borni eller barneborni etter Peder Hansson Lemmichen var ervingar, so er dette drøfta andre stader, mellom anna her: http://forum.arkivverket.no/topic/196233-thomas-witman-hansson-rein-1660-1709-l%C3%B8ytnant-og-gardbrukar-p%C3%A5-valaker-i-hafslo-opphav-kven-var-svigerdotteri-margretha-ludvigsdtr-lemmichen/

 

Eg takkar på ny for innspeli i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.