Gå til innhold
Arkivverket

Til Jon Sværen, Lars Øyane, andre fra Sogn & Fjordane, eller fra vårt langstrakte land som liker utfordringer.


Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Klarer vi å finne opphavet til disse personene ?

        Førenamn Etternamn Fødd år Fødestad Bustad Stand Status Innrullert Merknad Reiser Årsak for sletting

 

Nr.1 - Siur-Halvorsen-1745 -Sogn -Bergen -Velvoxen -1767 d. 7- MartiiFaret 1 aar tilforn1778 1 Reise paa Frankrig og e.a. til Middelh.. Hk. d. 24/2-81 og e.a. 2 Reiser til Frankrig og Amsterdam 

Nr.2 - ClausClausen Fisker1756Fittie Sogn og v/i Byen siden 2 aar gl.BergenuVelvoxen1779 d. 5 octobr.Fahret 2 Reiser til Middelhavet og Østersøen med en Hollænder med præsed Pass.

Nr.3- HansHermandsen1772SognBergenuMaadelig1791 d. 4 aug.1 Reise paa Grøndland

Nr.4- PederChristensen1735SognBergengVelvoxen1772 d. 22 Janu.Ey faret tilforn, men tjent som artillerist1778. 1 Reise til Grønland og e.a. udgaaet til Middelhavet.Død med Herman Sneyder 1780

Nr. 5- HermanOlsen1762Viig i SognBergen Nye k.uLiden1788 dem 3 AprilEj fahret, men Lært Skoemager Proffess.Frie fra Land Etaten, død 1788

Nr. 6 - JohannesBottolfsen1751SognBergengVelvoxen1775 d. 6 Febr.Ej faret tilforn1779 d. 22 Janu. udskrevenEngageret i fast tieneste ved Divisonen 1781 

Nr.7- OleSimonsen Bringeland1756SognBergen Korsk.uhøi1781 d. 21 Novbr.faret en Reise paa Grønland81 udg. til Bilbou og der deserteretFormdelst Lang udeblivelse udgaar i følge Adm. Coll. Decision            af 17 Sept. 1792

Nr. 8- JohannesErichsen1762Leganger Præstegjeld i SognBergen Domk.uMaadelig1784 d. 6 AprilFahret 1 Reise paa Amsterdam 2 aar gl. da han Reiste til byen med sinFader

Nr. 9 - HansEliassen Strand1766Sogn - kom hertil 6 aar gl.Bergen Korsk. S.uLiiden1785 d. 2 Julii1 Reise paa FrankrigDød 1799

Nr. 10 - IverJoensen1756Lærdahl i SognBergenuMaadelig1779 d. 5 JuniiFahret 1 Reise til Bremen og været 8 aar i Bagerlære

 

Lånt fra - http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=matr1754&medbilete=&sokpostnr=8#a0

 

Mvh

Ivar

 

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Ivar!

 

Dette var jo eit spennande tema!  Eg treng litt tid for å studera namni, men eitt av dei fell meg i augi med ein gong:


* Peder Christenson!  Eg har ein etter mitt syn svært god «kandidat» for han i Luster, og sidan denne huslyden er so å seia heilt «blank» hjå meg frå før, legg eg han ut som eige tema:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/223568-christen-andersson-1712-med-kone-maria-pedersdotter-son-peder-christenson-1737-kan-henda-matros-i-bergen-ei-utfordrande-huslyd/

 

Av dei andre namni dreg eg òg kjensel på Johannes Bottolfson, fødd i Luster i 1755.  Han er del av denne utfordrande huslyden:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/207059-bottolf-jørgensen-1714-1785-og-kona-christi-hermundsdotter-1715-1785-frå-luster-til-bergen-kvar-vart-det-av-alle-borni-deira-ei-skikkeleg-utfordring/?tab=comments#comment-1877284

 

Hans Hermanson fødd 1772 meiner eg er frå Leikanger og vart døypt der 20.3.1771...

 

Elles har du ein Sjur Halvorson som vart døypt i Aurland 20.2.1745 som kan vera aktuell på lista di...

 

Dei andre namni greier eg ikkje å «ta» på sparket...

 

Flott at du legg ut slike tema, Ivar!  Det er noko å bryna seg på for einkvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringeland er i Gaular kommune i Sunnfjord. Flyplassen i Førde ligg på Bringelandsåsen. Tidlegare heitte Gaular indre Holmedal. Det opprinnelege Holmedal prestegjeld vart delt i 1755 mellom ytre Holmedal (Fjaler) og indre Holmedal (Gaular). Det var dessutan kommuneregulering i 1990, slik at f. eks. bygda Holmedal, som låg i Fjaler no ligg i Askvoll kommune.

 

Eg tvilar på at det er andre stader med dette namnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ivar Moe skrev:

Nr. 8- JohannesErichsen1762Leganger Præstegjeld i SognBergen Domk.uMaadelig1784 d. 6 AprilFahret 1 Reise paa Amsterdam 2 aar gl. da han Reiste til byen med sinFader

 

Veldig usikker på denne pga fødestedet, men legger den inn:

 

Undersøkelseskommisjonen:

https://www.digitalarkivet.no/view/215/pp00000000011388

 

Giftermål 1797 i Bergen: 

https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000780061

 

F.t. 1801:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058390008596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje kvar dag eg kjem som overskrift, Ivar, so eg takkar og bukkar! 

 

Nr 10, ang innlegg 4, vil du finna på s 38 og 39 i Ættabokji for Vik utg 2008. Bonden Jon Thorsen Aase (1732-80) fekk ein brå slutt på livet sitt: han for utfor bruk og drukna i elva - han var på veg heim frå gjestgivaren ...

Først i 1790 fekk Ivar f 1755 d 1801 L.nr 49 Aase av mor si.

Gift 1777 m/ Synneva Johannesdtr Orvedal (L.nr 52) 1749-1835.

7 ongar. Elling f 1780, trulig d før 1801.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hjelp -  Lars, Grethe, Thorbjørn, Oddvar og Jon.

 

Ser det var lurt seg inn en Hordalending her som Oddvar gjorde rede for.

 

Da er hvertfall noen av dem  identifisert, men har du Jon noe opplysninger om Nr. 5- HermanOlsen 1762 Viig i Sogn   Bergen Nye k.uLiden1788 dem 3 AprilEj fahret, men Lært Skoemager Proffess.Frie fra Land Etaten, død 1788 ?

 

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

 

Den gode databasen for Vik i Sogn (som diverre ikkje vert overført til det nye Digitalarkivet(!)) syner berre eitt alterantiv for denne Herman Olsen frå Vik, og det er ein Hermund Olson, døypt 17.4.1763 frå Nummedal store i Vik, son av Ole Johnson:

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=sogndaap&gardpostnr=17972&merk=17972#ovre

 

Eg reknar med at Jon kan gjera greie for kva bygdeboki i Vik skriv om lagnaden hans!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har eg, Lars (forrige innlegg). Men diverre så giftar denne Hermund Olsen seg i Vik m/ ei ekkja i 1803 og døyr i 1838, iflg Ættabokji s 62.

 

Diverre så skriv presten i Vik som ein GRIS, så difor lykkast eg ikkje med å finna nokon Hermund Olsen f 1762/63 enn den som Lars alt har funne ! Diverre, Ivar !

Eg kan ikkje eingong finna Hermund Olsen som konfirmert.   

 

Ein Hermund Samson f 8.9.1762, fann eg som konfirmert. Men det er ikkje vår mann !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar:  Nr 1: Siur Halvorsen f 1745 er TRULIG ein uekte son til Halvor Torstens og Gjertru f 20.2.1745.  Fadder frå Berekvam.

———

Gje meg litt tid, så skal eg leita i Kyrkjebokji etter dåpen:

Kyss katten, det er eit hol i Kyrkjebokji Sogndal frå 1741-47 !!!

Har du merka dette Lars ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, då veit eg ikkje kven Hermund Olson kan ha vore...

 

Elles er eg truleg berre éin av mange som gjennom åri har ergra seg over det nemnde hòlet i kyrkjebøkene i Sogndal.  Då tykkjer nok eg det er mykje verre at me heilt manglar gravferdslister i Hafslo heilt fram til 1755!

 

Eller til Ivar, om du les dette:

 

Elias Ellingsen, alias Elias E. Nilsen alias Elias E. Bringe, fødd i Bergen 26.6.1833, vert ved skiftet etter faren halde i Bergen hausten 1859 sagt å vera «Søefarende, men der er ikke hørt Noget fra ham paa 5 Aar, da foer han fra Holland.»

 

Er dette ein kar du har vore borti i dine mange søk i Holland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi la Hermund Olsen ligge så lenge.

 

Lars- Jeg skal søke litt etter Elias I Hollandske arkiver når jeg får tid.

 

1877

Ellers må dere holde dere unna ølet om dere er på besøk i Vik i Sogn 🙂

image.png.69cd61baafab3718b32497e441ba738c.png

 

Mvh

Ivar

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk, Ivar, for freistnadane på å finna att Elias...  Lukke til, når det måtte høva...!

 

Elles er dette med øldrikking heldigvis ikkje mitt problem.  Eg har i mitt lange liv aldri smakt øl!  Eg vart skikkeleg «vaksinert» mot den drikken (og ogso mot alle andre former for alkohol), først då eg i førskulealder tilbragte mykje tid på Nesttun i Fana og kvar gong eg skulle heim måtte gå forbi tilhaldsstaden til dei motbydelege «fyllikane» som sat der i lange frakkar med flaskene sine, og det til alle døgnets tider..., og sidan då eg som gymnasiast på Bergens Handelsgymnasium laut gå til fots forbi eit visst bryggeri på veg til Statsarkivet på Årstad.  Det var like før eg kjøpte gassmaske eller naseklyper for å overleva...!  Då var det herlig å kunna anda djupt inn lukti av gamalt pergament i kyrkjebøkene på Statsarkivets lesesal!  Ein kunne formeleg kjenna dufti straks ein kom gjennom den gamle flotte eikedøri!

 

Tja, mykje er vorte annleis i dag...

  • Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar:

 

Tragedien på Målsnes i 1876/77 er ikkje nevnt med eit ord i bygdabokji frå 1957 !!

 

Og presten har ikkje nevnt dødsårsaken med eit kvekk!

https://www.digitalarkivet.no/kb20070523650615

Sjølv om det går eit halvt år å gravlegge desse 2:

John Larsson Målsnes 1813-77, gift 1837 m/ Anna Lassesdtr Bolstad 1815-76.

 

I Pridlao nr 1-2008, s 32-33 er tragedien nevnt. 

Svigersonon Hans Nilson Hanevik f 1843 d 1928, vart også sjuk, tok straks noko medisin (spyr ikkje meg kva slags), og overlevde dermed.

 

Det var også ein tredje person som døydde. Sidan legen ikkje var heime, vart det bodsendt ein person Ivar Brattland, Balestrand. Han smagte på ølet, vart sjuk og døydde kort tid etter.

 

Eg har ikkje funne Ivar Brattland død i Kyrkjebokji.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Jon

 

En stakkers mann fra Vik på St. Jørgens hospital. Er slikt registrert i bygdebok ?

 

 

image.png.18df47e6286a00b0d661ac9e342f30c6.png

 

Her er det flere:

{{ Kilde bok | utgivelsesår = 1842 | tittel = Norsk Magazin for Lægevidenskaben. 1842 Vol. 1 Nr. 4:2 | utgivelsessted = Kristiania | forlag = Selskabet | url = http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digitidsskrift_2013071681021_001 | side = }}

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk for innspel, Ivar !

 

Anders Olsen Finden f 1799 d 19.8.1846 på St Jørgen i Bergen, Spedalsk.  Kom til St. Jørgen 3.8.1839. Han hadde eit syskjenbadn v/ same navn:

Anders Olsen Finden f 1797 d 4.11.1832 på St Jørgen i Bergen, Spedalsk.  Kom til St. Jørgen 27.6.1832.

 Han "øverste" som du nevner, Ivar,  vart gift 11.6.1825 m/ Ingeborg Sjursdtr https://www.digitalarkivet.no/kb20070523650228 nr 9

  Dei fekk 5 ongar i perioden 1825-34.  

 

   Den "siste" er tipp-oldefar min !  3 ongar, som ikkje vart 50 år gamal.  innkl dottera Agata Andersdtr som kom inn på St.Jørgen 30.5.1836 og døydde 9.9.1838

   I tillegg hadde tipp-oldefar min ein "uekte" son:  Nils Andersen f 24.9.1823, konformert:  4.11.1838.  I 1843 til Nord-Norge.  Kva så vidare ??  I don´t know !!

 

At EG hadde fleire spedalske i slekta kom ved GOD hjelp av Yngve frå Statsarkivet ca år 2000.  DET ER DÅ DET ER GØY Å DRIVA m/ SLEKTSGRANSKING, Ivar !

                                                        

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jon

 

Det var mye elendighet og triste skjebner i gamle dager, ikke alltid så kjekt når en finner slikt i slekt, men det rammet vel de fleste familier

 

Her er kanskje noe du kan ha interesse av

 

Gaarder og slekter i Indre Sogn.

 

https://www.nb.no/items/0b43bb4ba2724a8dcdd6774d3efd1898?page=1&searchText="kirsti "

 

og en sak til

 

 

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt i seinaste laget å gjera krav på arv, men Elisebeth (Elsebe) Johnsdotter var fødd på Amladalen under Amla øvre på Kaupanger i Sogndal i 1759.  Ifølgje bygdeboki for Kaupanger vart ho konfirmert i 1775 og vart deretter borte frå bygdi, men ho var avlidi før 1828.

 

Foreldri var husmann John Jensson på Amladalen (1719-1761) og kona Anna Mikkelsdotter (1715-1800), og i tillegg til dotteri Elsebe hadde dei sonen Jens Johnson (1752-1828) som døydde barnlaus på Stenehjem i Sogndal.

 

Slike meldingar er alltid spennande og svært velkomne, Ivar!  Flott at du kjem med slike!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var eller òg interessant å sjå at Bergens Tidende alt i 1921 prenta delar av den gamle bygdeboki for Luster som Jon Laberg gav ut i 1926.  Utdraget her er henta frå garden Hauge i Skjolden.  Kva kan bakgrunnen vera for at dette vart offentleggjort på dette viset, tru..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar !

 

Har sett med interesse alle dei 10 sidene i BT frå desember 1921.

På side 5, Ivar, ser du ein båt, HOP som kjem til Hull, trulig 23.12.1921.

Båten har ein kaptein v/ navn Moe.

Er dette noko du kjenner til Ivar ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jon Sværen skrev:

Ivar !

 

Har sett med interesse alle dei 10 sidene i BT frå desember 1921.

På side 5, Ivar, ser du ein båt, HOP som kjem til Hull, trulig 23.12.1921.

Båten har ein kaptein v/ navn Moe.

Er dette noko du kjenner til Ivar ?

 

 

Det var godt observert Jon, men ikke i min slekt så vidt jeg vet.

 

Men har ei slektslinje (Direkte ane 7 generasjoner) Knud Størksen og Giertrud Bottolvsdr bosatt i Arnafjord. De får datteren Britha (min direkte ane) i 1773. 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:NHXM-KVP

 

Britha Knudsdatter (Vikøren) 1773 - 1847 gifter seg med Michel Olsen f. 1787 i Sogndal, og bosetter seg i Vikøren.

 

Jeg har notert at Knut kommer fra Vange, f. ca 1750 og Giertrud fra Limmesand, f. ca 1747 , men vet ikke helt hvor jeg har fått det fra. 

Er dette noen du eller andre dra kjensel på og har opplysninger om ? 

Hvor er Vange og Limmesand ?

Hadde Knud og Giertrud flere barn ?

Hvor bodde de i Arnafjord og yrke ?

Etc

 

Mvh

Ivar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.