Jump to content
Arkivverket
Lars E. Øyane

Ole Ingebretson (1854-1935) - frå Lærdalsøyri til Amerika i 1880 - gift to gongar - kven var andre kona hans og kvar vart det av dei tre eldste borni hans - ein son miste livet i 1ste verdskrigen og ei dotter vart sirkusartist!

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Dette er ein huslyd med utgongspunkt på Kroken i Luster og på Lærdalsøyri i Lærdal, som eg sleit veldig med på 1980-talet.  Eg var i kontakt med slektningar i 1983, og dei gav meg det meste av dei opplysningane eg har.  Noko er kome til sidan, men no har eg nådd «veggen» og kjem ikkje lenger.

Særleg er eg oppteken av å identifisera andre kona Else og lagnadane til dei tre eldste borni frå første ekteskapet.

Her følgjer eit oppdatert manuskript:

~~~~~~~~~~~~~~~

Britha Larsdotter {Krogen}, f. {i Luster} 3.12.1854,

Britha Larson utvandra til Amerika i 1880 og gifte seg

##### (date and place of her marriage? - 1880?)

Ole Ingebrigtson frå Lærdalsøyri i Lærdal, i Amerika kjend som Ole Ingebretson.  Han var son av postførar og landhandlar Ingebrigt Christopherson på Lærdalsøyri og kona Ragnhild Olsdotter, òg frå Lærdalsøyri og f. i Lærdal 2.7.1854, men utvandra til Amerika òg til Amerika i 1880.  Ole Ingebretson var skreddar («tailor»), og han og Britha budde for det meste i Minneapolis, Hennepin Co., Minn.  Men Britha d.

##### (date and place of her death? - 1889?)

og i 1900 finn me Ole som enkjemann busett i Sauk Centre, Stearns Co., Minn.  Han gifte seg so att

##### (place of his 2nd marriage?)

12.11.1907 med Elsa Evensdotter frå

##### (opphavet hennar?)

i Amerika kjend som Elisa Olson.  Ho var dotter av

##### (foreldri hennar? - Even Olson og ??)

og var f.

##### (fødestaden hennar? - Gudbrandsdalen?)

2.7.1854, same dag som mann sin, og utvandra til Amerika i

##### (utvandringsåret hennar?)

og hadde før vore gift med gardbrukarson og enkjemann Johannes Larsson frå Rønnei i Luster (1835-1906) (s.d.).  Ole og Elisa Ingebretson busette seg visstnok

##### (verify?)

i Willmar, Kandiyohi Co., Minn. der Ole d. 13.9.1935.  Elisa d. same staden 1.4.1943.  Ole Ingebretson fekk fire born, og dei var alle frå første ekteskapet med Britha Larson:

a. Ingvald Richard Ingebretson, f. i Hennepin Co., Minn. 6.8.1881,

##### (his destiny? - died young??)

b. Berthina, kjend som Tena Ingebretson, f. i Pope Co., Minn. 21.7.1883,

##### (with father 1900 - her destiny? - «joined a circus and was never heard from again»)

c. Andrew Ingebretson, f. i Hennepin Co., Minn.

##### (date of his birth? - 1886?)

var soldat i første verdskrigen («WW1 soldier») og sette livet til på slagmarki. 

##### (date and place of his death?)

Han var ugift.

d. Olaf Louis Ingebretson, sidan kjend som Olaf Louis Dahley, var f. i Hennepin Co., Minn. 5.6.1889, men vart adoptert av ein huslyd Dahley i Fargo, Cass Co., N.D. då mori gjekk bort kort etter han var fødd.  Olaf d. i Fargo, N.D. 18.11.1976.  Han gifte seg i Clay Co., Minn. 12.3.1915 med Emma Josephine Ellefson.  Ho var f. i Griggs Co., N.D. 11.3.1892 og d.

##### (place of her death?)

2.11.1990.  Olaf Dahley var brannmann («fireman»), og han og Emma budde i Fargo, Cass Co., N.D.  Dei fekk tre born i lag.

~~~~~~~~~~~~~~~

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!