Terje Hatvik Skrevet Mars 10, 2020 Del Skrevet Mars 10, 2020 (endret) Frå 1700 til 1724 var Ole Andersson Engevik brukar i Engjevik. Han var òg soldat. Og brukarane (plassmennene) i Engjevikhamn/Engevikhavn heitte då Johannis Olson (Kråkevik) og Isach Villumson (Hatletveit). Eigarane var då Knut Eide i Hålandsdalen og sønene til Gjert Mundheim i Strandebarm. Det var desse som selde garden til major Chr. Wilhelm Segelcke i 1723, han fekk skøyte i 1724. Garden Engjevik hadde opphaveleg vore krongods, men den pengelense majesteten i København, Friederik den 3.; måtte som kjent selgja nesten alt sitt krongods i Noreg på 1660-talet etter krigane med Sverige. I 1729 fekk omtalte 'proprietair' Segelcke løyve til å ha vertshus- og herberge i Engjevikhamn. Endret Mars 11, 2020 av Terje Hatvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif B. Mathiesen Skrevet Mars 10, 2020 Del Skrevet Mars 10, 2020 Legger inn kopier av bygdboken hvis det er til hjelp. Terje Hatvik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars E. Øyane Skrevet Mars 11, 2020 Forfatter Del Skrevet Mars 11, 2020 Hjarteleg takk til Terje og Leif for nye interessante innlegg! Er det slik å forstå at Engjevik IKKJE var handels- eller gjestgjevarstad før Segelcke kom dit på 1720-talet, so fell argumentet mitt litt «i fisk». Òrsaki til at Anders flytte til Strajdvik på den tidi må altso søkjast på anna hald... Kanskje er me heldige og finn han nemnd i eitt eller anna skifte, anten i Strandvik eller på Helgeland? Men saki børjar minna meg om den berømte «nåli»... Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å lokalisera opphavet til Anders Pederson! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Hatvik Skrevet Mars 11, 2020 Del Skrevet Mars 11, 2020 (endret) 13 timer siden, Lars E. Øyane skrev: Hjarteleg takk til Terje og Leif for nye interessante innlegg! Er det slik å forstå at Engjevik IKKJE var handels- eller gjestgjevarstad før Segelcke kom dit på 1720-talet, so fell argumentet mitt litt «i fisk». Òrsaki til at Anders flytte til Strajdvik på den tidi må altso søkjast på anna hald... Kanskje er me heldige og finn han nemnd i eitt eller anna skifte, anten i Strandvik eller på Helgeland? Men saki børjar minna meg om den berømte «nåli»... Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å lokalisera opphavet til Anders Pederson! Eg trur helst dette skal tolkast som at Chr. Wilhelm Segelcke fekk seg _kgl. bevilling_ til å driva eit gjestgjeveri og herberge i året 1729. Dét utelukkar jo sjølvsagt ikkje at Engjevikhamn då kan ha vore både handelstad- og fiskerihamn i lang tid før Segelcke kjøpte garden. Endret Mars 12, 2020 av Terje Hatvik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå