Gå til innhold
Arkivverket

Slekt i Gloppen / Breim (Nordfjord) - Sogn og Fjordane

Aase R Sæther - Gloppen

Recommended Posts

Eg legg inn ei litt "rått og rote"-fil frå Embla her.

Takk skal du ha Aase. Då er det feil Jon, men då veit eg det.

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Negativt funn er også funn ;-)

Tru kven du då leitar etter?

Ja, hadde eg no berre sjølv vore sikker på kven eg leitar etter.

Utgangspunktet er opphavet til Jon Olsen som giftar seg med Kari Torgeirsdotter i Førde i 1833. Jon og Kari flyttar til Apalseth i Naustdal og seinare flyttar til Tyvold i Kinn. Så er det Joleik som skriv i "Soga om Flora" at Jon Olsen på Tyvold var morfar til Cornelius Eliassen på Apalset. Mor hans var Dorte Jonsdotter, og blei gift kring 1737 med Elias Pedersen Apalset.

Dessverre har eg ikkje nokon fødselsår eller alder på Jon Olsen, men han døyr krint 1756.

Dersom det er rett at Jon Olsen er far til Dorte som gifta seg kring 1837, så må i så fall Jon være fødd før 1701, og burde då vere å finne i mantallet, men det manglar gode kandidatar.

Jon Olsen på Ravnestad var såleis berre eit skudd i blinde.

Jakta foregår her: http://forum.arkivverket.no/topic/178132-gifte-i-kinn-1776-leitar-etter-deira-opphav/

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over dette emnet. Kona mi har en bestemor fra Hauge i Sandane. Hun ble gift på Åheim med Johan Erdal som kom dit fra Stryn. Mine svigerforeldre vet nokså mye om slekta, men jeg vet ikke om de har oversikt over alle kilder. Det er kanskje ikke så vanskelig å finne der, men jeg har lyst til å merke meg dette emnet om jeg siden skal komme tilbake å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en oldemor som med hjelp av dere flinke slektsforskere funne ut at hun er fra kinn eikefjord. Hun heter Kristine Elise Nilsen født 22.10 1880 d 2.2.1927.

Hun har en søster(som jeg hvet) men han hu ha flere??

Søster Ellen Magrethe Nilsen(gift Medby)

De reiste til Stavanger men når? har du oversikt på slik?

De var iallefall der i 1922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

"Lauritz Rasmussen fød i Nordfiord udj Glaappens Præstegield paa en gaard heder Heimsett Ao 1652 paa Kyndelsmesse Dag døde dend 9 Junii 92. Ringet med de 2 mindste Klocker."

1666 har ein Lars Rasmusson på Heimset, men han er oppgjeven til å vere 1 år, så -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men "Ane Gutmundsdatter fød udj Nordfiord I Brems Gield paa en Gaard kaldis Heggedahl Ao 1656 = 4 July døde den 22 May Ao 92. Ringet med den Mindste Klocke", er kanskje fra Egge?

Kan også tenkje seg Heggdal i Innvik - at det blir rota med soknegrensene er ikkje så uvanleg når ein er langt vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerande. Ei helsing frå "det store middelaldermørkret"- det vil nok vere eit fåtal av desse som kan plasserast, men likevel, kjekt å ha sett dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Prøver å legge inn en lenke til noen Gloppinger (hmm.. så ikke riktig ut) på Kongsberg.http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=130&filnamn=sk06041705&gardpostnr=174&personpostnr=1274&merk=1274#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk - ! Tusen takk, denne Nils Jonson står med ukjend lagnad i basen min så langt, broren Rasmus likeeins.

Synd det ikkje er råd å korrigere i basane for tida - denne Peder "Wasløf" er nok rein feil-lesing for Verlo (Wærloe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette siste skiftet kjem med ei "ny og revolusjonerande" opplysning i forhold til det bygdeboka seier. Der er Nils og syskena oppførde med Tora Jondtr som mor (død 1743), men her får vi vite at mora heiter Marte Antondtr og er død før 1740. Der er ei Marte Antondtr Fossheim søm døyr i 1731, 75 år gammal, så ho passar godt. Kven då Tora Jondtr er, veit eg ikkje; Jon døydde i 1727, så ei andre kone kan det i alle fall ikkje vere. Ho er oppgjeven å vere enkje, men etter kven - nei sei det.

Dette siste skiftet kjem med ei "ny og revolusjonerande" opplysning i forhold til det bygdeboka seier. Der er Nils og syskena oppførde med Tora Jondtr som mor (død 1743), men her får vi vite at mora heiter Marte Antondtr og er død før 1740. Der er ei Marte Antondtr Fossheim søm døyr i 1731, 75 år gammal, så ho passar godt. Kven då Tora Jondtr er, veit eg ikkje; Jon døydde i 1727, så ei andre kone kan det i alle fall ikkje vere. Ho er oppgjeven å vere enkje, men etter kven - nei sei det.

Ein god teori er at ho er identisk med Tora Jondtr Bjørkelo, f.Fløtre, som i følgje bygdeboka skal vere død ca 1737. Ho er svigermor til Ola Jonson (bror til arvelatar Nils) - og kan dermed mykje truleg ha døydd på Fossheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sak nr. 182 i tingboka FINNMARK 1627-1633 (nr. 2):

"Fougdenn lod fremkalde enn personn wed naffn Jonn Jngbrettsenn barnfød i Nordfiord, paa en gaard heder Berijeem, hannom tiltallede for 2 wouger fisch hand haffde stollet, som hand for Rettenn med sig haffde, Da guoduilligt sielff bekiende hand att haffue stollett denn paa attschillige tiider, først nogit fra Clemidt Arensen och hanns schibere, dernest fra Slodtz Olluff, Jonn Schott, Fleck Olluff och Poffuell Hansenn och deris schibere, Bleff derfor tillfundenn att miste sitt liiff till gallie och green och bundenn sine koster igienn."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen uff då - miste livet for å stele fisk - !? Denne personen kan vel tenkjast å vere fødd rundtom år 1600, og kan då vere bror til ein Harald Ingebrigtson som er kjend på den tida, og/eller Absalon Ingebrigtson som kan vere fødd rundt 1590. Svaret får eg vel aldri, men takk for eit spennande innlegg!

Neimen uff då - miste livet for å stele fisk - !? Denne personen kan vel tenkjast å vere fødd rundtom år 1600, og kan då vere bror til ein Harald Ingebrigtson som er kjend på den tida, og/eller Absalon Ingebrigtson som kan vere fødd rundt 1590. Svaret får eg vel aldri, men takk for eit spennande innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lagar dette emnet for å gjere merksam på at eg har "det meste" av folk som har budd i kommunen vår i basen min (og mykje frå Nordfjord elles), og deler villeg opplysningar med dei som er på leiting etter noko. Samtidig er eg svært interessert i å få vite om folk som har kome frå vår kommune til andre deler av landet - tida før 1865 er mest interessant.

Kjenner du til Christianna Jakobsdatter døpt 1 juli 1815 i Gloppen? Hun var min tipp-oldemor. Hun ble gift på Senja i 1846?

Jeg har en del av hennes forfedre, men også mange hull. Hennes niese Ingeborg Jakobsen utvandret sammen med sine foreldre (Rasmus og Iverine) til USA i 1863 og ble gift med mormoneren David Pulsipher. Jeg har registrert det meste av deres etterkommere. Hun skrev i 1930 en biografi om sitt liv som er intressant lesning.

Er noe av dette intressant for deg eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider