Gå til innhold
Arkivverket

Slekt i Gloppen / Breim (Nordfjord) - Sogn og Fjordane


Aase R Sæther - Gloppen

Recommended Posts

Jeg mener det står "Synneve Arnesdatter gifft med Rasmus Ækere (Ækern?)". Jeg kan ikke finne noen gård med det navnet i Gloppen, men det kan vel kanskje ha vært en husmannsplass e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det står "Synneve Arnesdatter gifft med Rasmus Ækere (Ækern?)". Jeg kan ikke finne noen gård med det navnet i Gloppen, men det kan vel kanskje ha vært en husmannsplass e.l.?

Det finnes idag ett gardsbruk i Stryn som heter Ekrene.

Det ligger omtrent rett over fjorden for Utvik. 

 

Iflg. http://kart.statkart.no/adaptive2/default.aspx?gui=1〈=2

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eg lagar dette emnet for å gjere merksam på at eg har "det meste" av folk som har budd i kommunen vår i basen min (og mykje frå Nordfjord elles), og deler villeg opplysningar med dei som er på leiting etter noko. Samtidig er eg svært interessert i å få vite om folk som har kome frå vår kommune til andre deler av landet - tida før 1865 er mest interessant.

Hei

 

Eg heiter Ørjan Myklebust, og har ei nøtt som kan være umulig å knekke.

Etter å ha laga eit stort slektstre med farsslekta mi fra Breim har eg funne ut det meste som virka mystisk og vanskelig å finne ut av.

Slekta mi er frå Sandal i Gloppen(Breim).

Eg har spora nesten alle greinene i treet fra ca. 1600 fram til notid utenom dei amerikanske emigrantane og noken få til. Så eg har egentlig bra oversikt etter kvart.

Men eit mysterium gjenstår endå i treet.

David Kolbeinson Hilde (1665-1743) gifta seg med Kari Jondotter Kobberstad i år 1700 i Breim. Brukarane på Myklebust, Kobberstad og Sandal i Breim var alle i slekt på farssida.

David og Kari slo seg ned på Sandal og dreiv eit av bruka der.

I bygdeboka for Gloppen og Breim finnest ingen informasjon om korvidt David var frå samme farsslekta som dei andre på Sandal, men eg mistenker at han er det likevel.

 

Dette er fordi at i alle dei andre tilfella kor ein mann giftar seg og farslinja fortsetter på eit av bruka på Sandal så viser det seg at denne personen har vært tremenning eller firemenning på farssida. Slik ser det ut til at dei var opptekne av å syte for at dei som fekk være brukar på eit bruk på Sandal skulle være ein mann som kom fra same ætta.

 

No er dette veldig langt tilbake i tid, så det er kanskje noko optimistisk av meg å håpe på at nokon kan finne ut av dette.

Eg har prøvd å lese folketellinga 1664-1666 fra Innvik, men eg kom til kort der. Det blei for vanskeleg for meg.

 

Eg har oppretta eit emne om dette på DIS sine sider og fekk opplyst at David Kolbeinson Hilde sannsynlegvis er sonen til Kolbein Haraldson Hilde(ca. 1625 - etter 1702). Eg trur kilda var den gamle bygdeboka av Aaland, som eg ikkje har sjølv.

Ifølge svaret så stod der ingenting i bygdeboka om nokon tilknytning til Breim eller Sandal. 

Det er kanskje ikkje muleg å finne informasjon om dette? 

Eg trur jo at faren til Kolbein eller faren hans igjen var født på Sandal og gifta seg med ei dotter på garden Hilde. 

Men då er vi jo tilbake rundt 1600 og derfor blir det vel vanskeleg å finne data ?

Dette er den einaste farslinja på Sandal som eg ikkje kan finne at stammer fra same ætta,

og Ingebrigt Sandal som no er død skreiv i si tid eit verk om slekta kor han hevda at David Kolbeinson var i slekt med resten. 

Eg veit ikkje kva han baserte dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan - vi har brukaren Harald Kolbeinson på Hilde i 1664, oppgjeven alder 60 år, og sonen Kolbein Haraldson med oppgjeven alder 36. Borna til Kolbein er dermed truleg fødde etter det året. Manntalet i 1701 knyter Daniel på 23 og Harald på 19 til han og; eg vil tru det har funnest ein eldre Harald som er død (pga oppkallingsreglane) men det veit eg ikkje sikkert; det er uansett ikkje vesentleg.

 

Eg har også plassert David som son her, utan å ha det 100 % bevist. Det er ikkje mange Kolbein å velje i på denne tida, og som du sjølv skriv, er tendensen til å gifte seg "i same bolet" heilt tydeleg. David har ikkje fadrar frå Hilde på nokon av borna sine, men det stemmer med vanleg praksis på den tida at fadrane er frå nabogardar, og at slekta ikkje blir brukt dersom dei ikkje bur i "kyrkjereis-avstand".  Det kan godt hende at det kan finnast rettssaker som kastar meir lys over dette, men der har eg ikkje leita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørjan - vi har brukaren Harald Kolbeinson på Hilde i 1664, oppgjeven alder 60 år, og sonen Kolbein Haraldson med oppgjeven alder 36. Borna til Kolbein er dermed truleg fødde etter det året. Manntalet i 1701 knyter Daniel på 23 og Harald på 19 til han og; eg vil tru det har funnest ein eldre Harald som er død (pga oppkallingsreglane) men det veit eg ikkje sikkert; det er uansett ikkje vesentleg.

 

Eg har også plassert David som son her, utan å ha det 100 % bevist. Det er ikkje mange Kolbein å velje i på denne tida, og som du sjølv skriv, er tendensen til å gifte seg "i same bolet" heilt tydeleg. David har ikkje fadrar frå Hilde på nokon av borna sine, men det stemmer med vanleg praksis på den tida at fadrane er frå nabogardar, og at slekta ikkje blir brukt dersom dei ikkje bur i "kyrkjereis-avstand".  Det kan godt hende at det kan finnast rettssaker som kastar meir lys over dette, men der har eg ikkje leita.

Tusen takk for opplysningane :)

-

Eg har funne ut at der er to stortingsrepresentanter i farsslekta, Jakob Jakobson Myklebust(1851-1922) 

og Reidar Sandal(1949-lever endå). Farslinja til David Kolbeinson ledar fram til forfattaren av bygdeboka Soga om Gloppen og Breim, Per Sandal (1942-2005). Det hadde vore artig om han og var fra samme farslinja. 

Dersom der finst ein link mellom farslinjene på Hilde og Sandal/Kobberstad/Myklebust, så er det ikkje enkelt å påvise foreløpig. 

Kirkebøkene brant jo i 1750 i Innvik så der er ikkje noko å leite i. 

Ingebrigt Jakobson Sandal(1881-1963) fant truleg noko ein eller annan stad som viser at det er snakk om samme farslinje, så eg trur det må være noko fra eit skifte eller som du nevner, ein rettsak. 

Sjølv har eg liten erfaring med å leite i skifter og rettsprotokollar, men eg har vanskelig for å tenke meg kor ellers han kan ha funne informasjonen. 

På Sandal har eg Thor/Thore Sandal(ca. 1510 - etter 1565) som tidligaste ane på farssida. Han vart registrert som skattebetalar på Sandal i 1565. Han var sannsynlegvis far til Laurits Sandal(ca. 1540 - ca. 1610).

Fødselsåra her er bare estimerte basert på den minimale informasjonen som finnast. 

Så er det Nils Lauritson/Larsson Sandal(ca. 1570- etter 1621) som er sonen til Laurits. Nokon av desse tre trur eg altså hadde ein son som gifta seg til Hilde i Innvik og slo seg ned der. 

Eg går ut ifrå at desse tre tidligaste navna i treet mitt hadde fleire barn enn bare ein son. Men der finnast jo berre dokumentasjon om ein sønn pr generasjon her, då bare navnet på den sønnen som tar over på Sandal-bruka er tilgjengeleg. 

Men truleg fekk dei jo mange barn på denne tida, så det hadde vært artig å avdekke nokre av dei på ein eller annan måte.

Det er ingen i dei tidlige generasjonane som heiter Harald på Sandal. Det kan være at eit av desse 'udokumenterte' barna heitte Harald selvfølgelig. 

Eg takkar for hjelpen og håper endå det er muleg å finne noko her.

 

:),

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har du denne Aase?

Nederst på sida Anna Petrine Knudsen  f. 1874 i Gloppen. Kfm i Gloppen 1889 Far: grdbr Knud Pedersen

Eg fann ut at ho var frå br. nr. 1 på Skrøppa.

ildeinformasjon: Finnmark fylke, Tana i Tana, Ministerialbok nr. 7 (1904-1918), Ekteviede 1906, side 204.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=122&idx_id=122&uid=ny&idx_side=-193
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050216030728.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein: Takk for tipset, men alle tre er faktisk innførde i kyrkjeboka for Gloppen og!

 

Og Harald: Ja, så til dei grader..dette var ei hard nøtt som eg arbeidde med for å prøve å finne slekt i Canada for nokon - og eg kom i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe om opphavet til en Absalon Mathiasson som skal være fra Gloppen og som ble plassmann på Haveland. Da han døde i 1796 er alderen oppgitt til 75 år.

 

Han var gift med en Eli Olsdtr., og sammen hadde de minst to barn før de kom til Gulen: Inger og Absalon. Er de født i Gloppen?

 

Inger har en stor etterslekt som eg kan sende deg hvis du er interessert. Absalon hadde to barn som døde små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trur eg du må ha skrive feil namn. Eg har Mattis Absalonson Strand som er fødd i Gloppen i 1729, han reiste til Gulen. Kona hans heitte Eli Nilsdtr Høylo, og skal vere død i Gulen i 1790.  Born Ingrid og Absalon stemmer; dei hadde også fleire som døydde tidleg, pluss ein Nils som budde i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig helt rett - det er Mathias Absalonson (faktorenes rettefølge er ikke alltid likegyldig).

 

Har sett litt på kirkebøkene for Gloppen samt gjort noen søk på FS.

 

Ved dåpen til Absalon i 1773 er moren Eli Olsdtr. Er det bare feilskrift fra presten eller kan Mathias ha vært gift minst to ganger før han kom til Gulen? Der ble han jo gift med en Mari Nilsdtr. som i 1801 er tjener på Halland i Gulen og 56 år. Kan hun også være fra Gloppen?

 

Hun som døde på Kjellevoll i Gulen i 1790 har Nilsdtr. som patronym - så trolig er det feilskrift av presten.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11446&idx_id=11446&uid=ny&idx_side=-182
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228330717.jpg

 

Har du noe om opphavet til Mathias og Eli? Og hvor var de bosatt da de fikk barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, eg har 3 generasjonar bakover frå Absalon før det tek til å bli hol. Du skal gjerne få det eg har; send meg ein epost på a-ryss@online.no så sender eg ei fil. Eldste son Nils er fødd på Strand, to Ingrid er fødde på Gåsemyr, og dei tre siste er fødde på Egge, alle i Gloppen.

 

Så vidt eg kan sjå manglar eg ikkje noka Mari Nilsdtr i passande alder.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til en litt perifær person: Kristen Olson Hope. Han skal være født i Gloppen, og fikk 10.06.1806 i Bergen datteren Karen Sophie med en Anne Carine Arnedtr. Datteren Karine ble gift med en Isak Lohmann.

 

Kjenner du til disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein Kristen Olsson Hope som er fødd i 1777, og konfirmert i 1794. Eg har ikkje funne han i 1801, men Undersøkelsesekommisjonen i 1804/5 har registrert han i Bergen, og der er han også død i 1813. At han hadde ei dotter, var nytt for meg; takk for den opplysninga.

 

Eg finn forresten fleire born når eg no leitar.

 

Eg har forfedrene hans viss det har interesse.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Post 3 her:

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6962&idx_id=6962&uid=ny&idx_side=-4

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061127060534.jpg

 

Du har sikkert denne Lars Larsen Gloppestad fra før, men legger den inn i alle tilfelle.

 

Nr. 4 på same side David Jacobsen Reed

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for noen år siden kartlagt min kones slekt Hjorteset fra Hyen, med start i oldeforeldrene:

 

Anders Jonssen Hjorteset (2.9.1826-17.8.1905) gift med Anne Maries Olsdatter Solem (Solheim) (24.11.1837-24.3.1894).

 

Hans foreldre var John Martiniussen og Mari Andersdatter, hennes foreldre var Ole Hansen Solem og Martine Larsen Hope. Dette er alt jeg vet om dem. Hadde vært interessant å vite mer om deres slekt lengre bakover.

 

Hjorteset-ingene var mange rundt 1900, og flere dro nødvendigvis ut. To sønner av Anders og Anne-Marie havnet i Vestfold (Nøtterøy og Stokke). Der er det stor etterslekt. Disse har jeg god oversikt over - stort sett. Har hørt at det nesten var utvandring fra Nord- og Sunnfjord til Vestfold i sin tid.

 

En av døtrene, Synnøve Andersdatter Hjorteset, ble lærerinne i Narvik ca 1900, giftet seg Lauring, og familien flyttet til Oslo. Hun var født i 1875, og vi har ofte lurt på hvordan hun fikk muligheter til å ta lærerutdannelse, og deretter havne i Narvik som den gang var et  veldig lite og nesten bortgjemt sted. Hun hadde 11 søsken, så foreldrene hadde mange som skulle fram i verden. En av hennes sønner ble en kjent motstandsmann og nær venn av Max Manus (de var naboer) 

 

En Arne Hjorteset har forøvrig skrevet en bok om livet på Hjorteset før krigen. Han dro også til Vestfold til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for noen år siden kartlagt min kones slekt Hjorteset fra Hyen, med start i oldeforeldrene:

 

Anders Jonssen Hjorteset (2.9.1826-17.8.1905) gift med Anne Maries Olsdatter Solem (Solheim) (24.11.1837-24.3.1894).

 

Hans foreldre var John Martiniussen og Mari Andersdatter, hennes foreldre var Ole Hansen Solem og Martine Larsen Hope. Dette er alt jeg vet om dem. Hadde vært interessant å vite mer om deres slekt lengre bakover.

 

 

 

Hei Hans Martin Fagerli.

 

Fyrst må eg rette litt på deg: Anne Marie Olsdtr. si mor var Mari Olsdtr. (f. Holme) som var dotter til Ole Jørgenson Holme

 

Ole Hansen Solem var bror til mi kone si tipptippoldemor. Eg har ikkje granska så mykje sjølv bakover i tid på den greina enno, men eg har bygdebøkene å støtte meg på med fare for dei feil og manglar som kan være der.

Ole Hansson Solem var f. 1799 på Løkkebø i Kinn prgj.  foreldra var Hans Andersson Løkkebø og kona Ragnhild  og han hadde iallefall desse syskena:  Søren Løkkebø, Anders Løkkebø, Oline gm. Peder Steffenson på Solheim i Hyen som er mi kone sine tipptippoldeforeldrer. 

Med helsing Harald

 

 

Endret av Harald L. Bakke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hans Martin Fagerli.

 

Fyrst må eg rette litt på deg: Anne Marie Olsdtr. si mor var Mari Olsdtr. (f. Holme) som var dotter til Ole Jørgenson Holme

 

Ole Hansen Solem var bror til mi kone si tipptippoldemor. Eg har ikkje granska så mykje sjølv bakover i tid på den greina enno, men eg har bygdebøkene å støtte meg på med fare for dei feil og manglar som kan være der.

Ole Hansson Solem var f. 1799 på Løkkebø i Kinn prgj.  foreldra var Hans Andersson Løkkebø og kona Ragnhild  og han hadde iallefall desse syskena:  Søren Løkkebø, Anders Løkkebø, Oline gm. Peder Steffenson på Solheim i Hyen som er mi kone sine tipptippoldeforeldrer. 

Med helsing Harald

 

 

 

Takk for korrigeringen og for nye opplysninger Harald!

 

Det er en god del år siden jeg laget oversikten, og mitt grunnlag var kirkebøkene. Hvordan jeg har klart å finne en helt annen mor til Anne Marie er nesten uforståelig, men det er fint å bli gjort oppmerksom på det. Det er ellers artig at du har erfaring med at bygdebøkene kan ha feil. Jeg oppdaget det da jeg gikk etter min fars familie. I den familien fant jeg to barn på 1880-tallet i kirkebøkene som ikke var opptatt i bygdeboka. Men en bygdebokskriver har litt av et puslespill som skal settes sammen når gardhistoriene skal nedtegnes!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er inetressert i det eg har om næraste slekta rundt Ole Hansson Solem m. fam. kan du sende epostadressa di til meg på meldingar så skal eg sjå kva eg kan få til.  ;)

 

Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Kjell og Harald for opplysningar frå Askøy. Og til Hans Martin Fagerli - det er ikkje så svært mykje eg har bakover på desse folka, men du skal gjerne få det eg har. Send meg ein epost på a-ryss@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elling Johannesson Gloppestad

 

Nr. 8 Trulova i Arendal 4. Oktober 1747  Elling Johanssøn Skomager Svend ung karl fød i Gloppe prestegield i Bergens Stikt og Else Pedersdatter....  resten klarar eg bare delvis å tyde     

Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Arendal, Ministerialbok nr. A 1 (1703-1815), Trolovede 1748, side 284.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9399&idx_id=9399&uid=ny&idx_side=-217
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070329640217.jpg

 

Her gifter dei seg  13. februar 1748

Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Arendal, Ministerialbok nr. A 1 (1703-1815), Ekteviede 1745-1750, side 359.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9399&idx_id=9399&uid=ny&idx_side=-290
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070329640290.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk, Harald! Eg visste at han - Austrheim, ikkje Gloppestad, forresten - var på dei kantar, men flott å ha fått ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk, Harald! Eg visste at han - Austrheim, ikkje Gloppestad, forresten - var på dei kantar, men flott å ha fått ekteskapet.

 

Austrheim ... hm...  er han ikkje son til Johannes Haraldson Gloppestad då ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.