Gå til innhold
Arkivverket

[#70834] Søger Hans Peter/Peder Herringstad, født ca. 1788


Gjest Susanne Herringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Susanne Herringstad

Kære Aud,Skuffelsen er ikke overvældende - men tilbage står, hvorfor kalder han sig Heringstad? Kan du finde en forbindelse?Mvh Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

Hei!Eg fann dette i kyrkjeboka for Sakshaug, Inderøy.Peder Hansen Herringstad,51 år, snekker, husmann, Sundenespladsen, Olia Margaretha Jensd. Sundenespl. 52 år, Fredrik Peders. Sundenespl. 13 år, Ingeborg Anna Sundenespl. 17 år, alle innflytta frå Trondheim til Inderøy 1818.Peder Hansen Sundsnesplassen 82 år, død 10.11.1848.Elisenfryd, Lade, Strinda 1801.Peder Hansen 34 år, snekker, logerende, Olia Jensd. 35 år, kone, Jens Christian 9 år. Sirianna 11 år, Karen Margrethe 5 år.Men ingen Hans, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne Herringstad

Hej Gunvor, Det må være den samme Peder Hansen Herringstad, som Aud skriver om i (200). Og de har jo haft en Hans, han var bare 10 år for ung til at være 'min' Hans. Men der er altså også Herringstad'er i Trøndelag, som jo også Helge fandt (197).Mit oprindelige udgangspunkt var (5) et par i Sør-Trøndelag. Jeg var inde at se på deres bryllup i kirkebogen, men jeg kan ikke afgøre, om der står Skieringstad eller Herringstad.Søgningen er altså mere udbredt end til Oppland alene, og det gør det jo ikke lettere.Jeg skal igen forsøge at finde hans edsaflæggelse i Det kongelige Artilleri, for der kunne eventuelt stå noget om hans forældre - men desværre står der oftest bare Norge.Endnu en gang tak for jeres interesse. Mvh Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.