Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Til Carsten Schanche. Kan du si meg hvor disse bodde i 1955 ? Hans Oliver Skjærstad, f. i Oslo, 12.02. 1918, gift i Vaterland kirke, 06.11. 1937, med Elgur Pauline Trygvesdatter Halvorsen, f. i Oslo, 27.04. 1920. Thorbjørn.

Gjest Kathe Tove Røed

Til Thorbjørn (80) Dette spørsmålet hører ikke hjemme her, men jeg sniker meg inn: vet du tilfeldigvis hvor Elgur ble døpt, eller enda bedre - hvem som var moren? Jeg lager gjerne en ny tråd på dette, men siden du muligens leser videre her.......På forhånd takk!

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ja, det er nettopp dette jeg skulle hatt greie på selv. Skulle gjerne vist hvor hen i Oslo de to er døpt. Når disse giftet seg i 1937, står det bare navnet på deres fedre, Trygve Halvorsen og Sigvart Skjærstad. Thorbjørn.

Gjest Tor Kvien

Jeg lurer på om disse to er nevnt, og i tilfelle hva som står om dem:Petra Andrea Olsen f. Kjøllesdal, og ektefellen Henry Olsen. Fra Adressebok for Oslo 1972-73 ser vi at Henry Olsen bodde Holsts gate 9 – Sagene menighet.Jeg prøver å finne ut når de døde og eventuelle etterkommere, men har ikke lyktes så langt.

Gjest Kjell Lauritzen

Hei, Carsten !Om min farfar, Olaf Ingvald Lauritzen, vet jeg lite. Jeg vet hvor og når han var født (Son 1887), at han var sjømann (maskinist), og at han døde og ble begravd på Nordre gravlund i Oslo i 1960. Når han ikke var til sjøs, hadde han sannsynligvis en adresse i Oslo. Kan du se om du finner navnet hans i 1955 ?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.