Jump to content
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?

Guest Carsten Schanche

Recommended Posts

Guest Carsten Schanche

Godt nytt år ArneDet er en frk. Alfhild Bjerke i Tullinsg.3 og så er det en fru Alfhild Bjerke (Oslo Skofabr.) i Bentseg.3 hvor også hennes mann maskinist Bjørn Bjerke bor.

Guest Arne Haaland

Tusen hjertelig takk. Det KAN være frk. Alfhild som er 'min'. Bjerke er pikenavnet. Spør deg pent om du også kan sjekke for Torleif, Alf og Ivar, alle med etternavn Bjerke ?? Mvh Arne Haaland

Guest Thorbjørn Granlund

Til Carsten Schanche. Kan du si meg hvor disse bodde i 1955 ? Hans Oliver Skjærstad, f. i Oslo, 12.02. 1918, gift i Vaterland kirke, 06.11. 1937, med Elgur Pauline Trygvesdatter Halvorsen, f. i Oslo, 27.04. 1920. Thorbjørn.

Guest Kathe Tove Røed

Til Thorbjørn (80) Dette spørsmålet hører ikke hjemme her, men jeg sniker meg inn: vet du tilfeldigvis hvor Elgur ble døpt, eller enda bedre - hvem som var moren? Jeg lager gjerne en ny tråd på dette, men siden du muligens leser videre her.......På forhånd takk!

Guest Thorbjørn Granlund

Hei. Ja, det er nettopp dette jeg skulle hatt greie på selv. Skulle gjerne vist hvor hen i Oslo de to er døpt. Når disse giftet seg i 1937, står det bare navnet på deres fedre, Trygve Halvorsen og Sigvart Skjærstad. Thorbjørn.

Guest Kathe Tove Røed

Thorbjørn. Min mor nevnte engang at hennes bror Trygve Halvorsen hadde en datter som het Pauline. Det kan stemme med årstallene. Min onkel var født 1900. Jeg lager et nytt emne på dette. Mvh Kathe

Guest Arne Haaland

Tusen takk Carsten. Nei, jeg har ingen anelse om hvilket yrke disse tre herrer har / hadde. De er fettre av Alfhild (tema 68933) og min morfar. Igjen takk ... Mvh Arne Haaland

Guest Tor Kvien

Jeg lurer på om disse to er nevnt, og i tilfelle hva som står om dem:Petra Andrea Olsen f. Kjøllesdal, og ektefellen Henry Olsen. Fra Adressebok for Oslo 1972-73 ser vi at Henry Olsen bodde Holsts gate 9 – Sagene menighet.Jeg prøver å finne ut når de døde og eventuelle etterkommere, men har ikke lyktes så langt.

Guest Kjell Lauritzen

Hei, Carsten !Om min farfar, Olaf Ingvald Lauritzen, vet jeg lite. Jeg vet hvor og når han var født (Son 1887), at han var sjømann (maskinist), og at han døde og ble begravd på Nordre gravlund i Oslo i 1960. Når han ikke var til sjøs, hadde han sannsynligvis en adresse i Oslo. Kan du se om du finner navnet hans i 1955 ?

Guest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha Carsten (94) - står det noe om noen ektefelle eller andre i samme hus (så sant det ikke er en hel leiegård da - for all del)Mvh Kathe T. Røed

Guest Carsten Schanche

Kathe ToveI Mossevn.12 bor det bare en som heter Halvorsen. Holmenvn. er det ingen oversikt over og å gå gjennom alle som heter Halvorsen vil ta for lang tid.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.