Gå til innhold
Arkivverket

[#74731] Noen som ønsker oppslag i Oslo adressebok 1955?


Gjest Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haaland

Goddag Carsten, og Godt Nytt År. Har du mulighet for å se om det finnes en Alvhild Martine Bjerke i adresseboka ?? Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Godt nytt år ArneDet er en frk. Alfhild Bjerke i Tullinsg.3 og så er det en fru Alfhild Bjerke (Oslo Skofabr.) i Bentseg.3 hvor også hennes mann maskinist Bjørn Bjerke bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Tusen hjertelig takk. Det KAN være frk. Alfhild som er 'min'. Bjerke er pikenavnet. Spør deg pent om du også kan sjekke for Torleif, Alf og Ivar, alle med etternavn Bjerke ?? Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

ArneDet er ikke mindre enn 12 stk. Alf Bjerke og 4 stk. Ivar, men bare en Torleif som bor i Vogtsg.48. Vet du hvilket yrke de hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Til Carsten Schanche. Kan du si meg hvor disse bodde i 1955 ? Hans Oliver Skjærstad, f. i Oslo, 12.02. 1918, gift i Vaterland kirke, 06.11. 1937, med Elgur Pauline Trygvesdatter Halvorsen, f. i Oslo, 27.04. 1920. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Til Thorbjørn (80) Dette spørsmålet hører ikke hjemme her, men jeg sniker meg inn: vet du tilfeldigvis hvor Elgur ble døpt, eller enda bedre - hvem som var moren? Jeg lager gjerne en ny tråd på dette, men siden du muligens leser videre her.......På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ja, det er nettopp dette jeg skulle hatt greie på selv. Skulle gjerne vist hvor hen i Oslo de to er døpt. Når disse giftet seg i 1937, står det bare navnet på deres fedre, Trygve Halvorsen og Sigvart Skjærstad. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Thorbjørn. Min mor nevnte engang at hennes bror Trygve Halvorsen hadde en datter som het Pauline. Det kan stemme med årstallene. Min onkel var født 1900. Jeg lager et nytt emne på dette. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haaland

Tusen takk Carsten. Nei, jeg har ingen anelse om hvilket yrke disse tre herrer har / hadde. De er fettre av Alfhild (tema 68933) og min morfar. Igjen takk ... Mvh Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg lurer på om disse to er nevnt, og i tilfelle hva som står om dem:Petra Andrea Olsen f. Kjøllesdal, og ektefellen Henry Olsen. Fra Adressebok for Oslo 1972-73 ser vi at Henry Olsen bodde Holsts gate 9 – Sagene menighet.Jeg prøver å finne ut når de døde og eventuelle etterkommere, men har ikke lyktes så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

Hei, Carsten !Om min farfar, Olaf Ingvald Lauritzen, vet jeg lite. Jeg vet hvor og når han var født (Son 1887), at han var sjømann (maskinist), og at han døde og ble begravd på Nordre gravlund i Oslo i 1960. Når han ikke var til sjøs, hadde han sannsynligvis en adresse i Oslo. Kan du se om du finner navnet hans i 1955 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KjellI Stockfletsgate 41b:Olaf Lauritzen, pensjonistOlaf R. Lauritzen, sjåfør (Oslo Betongfabr.)Rolf Lauritzen, sjåfør (Ikas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Kathe ToveIngen Thomas, menThs. Halvorsen, arb. Mossev.12Ths. Halvorsen, gartnerarb. Holmenv.14, Vinderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha Carsten (94) - står det noe om noen ektefelle eller andre i samme hus (så sant det ikke er en hel leiegård da - for all del)Mvh Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Kathe ToveI Mossevn.12 bor det bare en som heter Halvorsen. Holmenvn. er det ingen oversikt over og å gå gjennom alle som heter Halvorsen vil ta for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Har ingen problemer med å forstå det, dette er jo vannvittig snilt av deg i alle fall. Takk skal du ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.