Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

Hei Anders Holme er ikke viktig i denne saken .

 

Mitt Kit nr. er følgende :Y-DNA67 results have been uploaded for kit 684386

  • Liker 2
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sørgeligt, at familien Fosse (der stadigvæk kalder sig "Hohenzollern" og bruger titler som f.ex. "prins") nægter at acceptere virkeligheden. Dette er et stort spild af tid. Det er nu dokumenteret ud over enhver tvivl, at Fosse-familien ikke har noget at gøre med nogen kejser.

 

Alt der betyder noget her er følgende spørgsmål:

  • Hvornår vil familien Fosse slutte at kalde sig Hohenzollern, titulere sig som "prins" etc. etc.?

 

  • Liker 4
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2017 den 22.31, (Peter) Mads Olsen skrev:

Det er jo sørgeligt, at familien Fosse (der stadigvæk kalder sig "Hohenzollern" og bruger titler som f.ex. "prins") nægter at acceptere virkeligheden. Dette er et stort spild af tid. Det er nu dokumenteret ud over enhver tvivl, at Fosse-familien ikke har noget at gøre med nogen kejser.

 

Alt der betyder noget her er følgende spørgsmål:

  • Hvornår vil familien Fosse slutte at kalde sig Hohenzollern, titulere sig som "prins" etc. etc.?

 

Hei . Ser du skriver . Hvor når vil familien Fosse slutte at kalde sig Hohenzollern, titulere sig som "prins" etc. etc . Da må jeg oppklare en liten misforståelse  ingen i våres familie titulerer seg som Prins  etc. etc som du skriver .  At noen fremdeles bruker navnet Hohenzollern for bli opp til dem selv hva de tror på eller ikke ..

 

 

 

Jeg personlig søker kun  etter opphav fra farssiden ang DNA og kilder , Jeg har prøvd så godt jeg kan med og finne ut av aner langt tilbake , Også hva grunn vi har DNA til Brandenburg - Tyskland,  Bygdehistorien er interessang også , Har filmet den og prøvd så godt jeg kan med og finne kilder videre fra Anders Holme som noen hevder er en stamfar .  Jeg har også en forståelse at Bergen er en hanseatisk by med mange tyske aner .   

 

 

mvh Jan 

 

 

 

Endret av Jan Harald Fosse
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Jan Harald Fosse said:

Da må jeg oppklare en liten misforståelse  ingen i våres familie titulerer seg som Prins  etc. etc som du skriver .

 

"His Royal Highness Grand Prince [fornavn] Fosse von Hohenzollern...." http://royalrurikovich.com/index.php/Royal-News/royal-investiture-invitation-order-malta.html

 

"H.R.H. Princess [fornavn] F. Hohenzollern..." http://www.blogtalkradio.com/illuminated-one/2013/07/21/the-astronomical-code-of-dante

 

"H.E. (His Excellency) [fornavn] Fosse von Hohenzollern" http://imperialorderoftruth.org/news/news 2.html

 

"Lady Hohenzollern [fornavn] Hohenzollern, Great great Granddoughter of Kaiser Wilhelm II of Germany" (hendes egen hjemmeside, med det hohernzollernske våbenskjold og det hele) http://www.epicuruslife.com/lady-hohenzollern/

 

Osv. osv. osv.

Quote

 

Jeg personlig søker kun  etter opphav fra farssiden ang DNA og kilder , Jeg har prøvd så godt jeg kan med og finne ut av aner langt tilbake , Også hva grunn vi har DNA til Brandenburg - Tyskland,  Bygdehistorien er interessang også , Har filmet den og prøvd så godt jeg kan med og finne kilder videre fra Anders Holme som noen hevder er en stamfar .  Jeg har også en forståelse at Bergen er en hanseatisk by med mange tyske aner .   

 

 

mvh Jan

 

 

Hvis der er noget familien Fosse har vist, er det at de taler med to tunger.

Endret av (Peter) Mads Olsen
  • Liker 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, (Peter) Mads Olsen skrev:

 

"His Royal Highness Grand Prince [fornavn] Fosse von Hohenzollern...." http://royalrurikovich.com/index.php/Royal-News/royal-investiture-invitation-order-malta.html

 

"H.R.H. Princess [fornavn] F. Hohenzollern..." http://www.blogtalkradio.com/illuminated-one/2013/07/21/the-astronomical-code-of-dante

 

"H.E. (His Excellency) [fornavn] Fosse von Hohenzollern" http://imperialorderoftruth.org/news/news 2.html

 

"Lady Hohenzollern [fornavn] Hohenzollern, Great great Granddoughter of Kaiser Wilhelm II of Germany" (hendes egen hjemmeside, med det hohernzollernske våbenskjold og det hele) http://www.epicuruslife.com/lady-hohenzollern/

 

Osv. osv. osv.

 

Hvis der er noget familien Fosse har vist, er det at de taler med to tunger.

 

 

Hei . Dette har ikke noe med meg og gjøre ! . Hva andre i familien holder på for de svare på selv .  Du må sette deg inn i hva vi holder på med ang dna før du poster mer her .  Du sporer helt av med hva du poster her nå , Det er ikke hva denne siden handler om  .   våres privat liv eller hva vi heter har ikke noe her på denne siden og gjøre . 

Endret av Jan Harald Fosse
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, (Peter) Mads Olsen skrev:

 

"His Royal Highness Grand Prince [fornavn] Fosse von Hohenzollern...." http://royalrurikovich.com/index.php/Royal-News/royal-investiture-invitation-order-malta.html

 

"H.R.H. Princess [fornavn] F. Hohenzollern..." http://www.blogtalkradio.com/illuminated-one/2013/07/21/the-astronomical-code-of-dante

 

"H.E. (His Excellency) [fornavn] Fosse von Hohenzollern" http://imperialorderoftruth.org/news/news 2.html

 

"Lady Hohenzollern [fornavn] Hohenzollern, Great great Granddoughter of Kaiser Wilhelm II of Germany" (hendes egen hjemmeside, med det hohernzollernske våbenskjold og det hele) http://www.epicuruslife.com/lady-hohenzollern/

 

Osv. osv. osv.

 

Hvis der er noget familien Fosse har vist, er det at de taler med to tunger.

 

Hei ( Peter) Mads Olsen

Jeg kan snakke for meg selv, hva andre måtte kalle meg er ikke noe jeg har med å gjøre .

Annet enn at jeg synes det er pinlig.

Dette er gammelt dritt fra 2013-14 , der noen har funnet det legitimt og putte på oss titler vi  ikke har.

 

Jeg kunne forstått din kritikk om vi reiste rundt og lekte prinser.

 

Ha en flott dag.

 

Mvh

Øyvind Fosse

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvad er det I egentlig vil i denne diskussion, med nye indlæg om tysk/kejserligt/Brandenburg-DNA?

 

Jeg må si mig enig med Are S. Gustavsen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg må bare si en liten ting . Denne sagen har holdt på i over 100 år , Jeg valgte sammen med noen av mine fettere og finne ut om det var noe sannhet i denne sak . Derfor begynte vi og grave i denne over 100 år gamle familie-historien samt bygdehistorie . At Falck & Bernadotte + mer har sendt oss YDNA linje til Brandenburg - prussen kan ikke jeg hjelpe noe for . Jeg må bare innrømme det og jeg sier det på Bergensk jeg DRITA lei hele saken .. Men for de som lurer på dette så her er hva vi har fått skriftlig av Falck & Bernadotte .se . Samt at Øyvind har tatt en YDNA 67 I USA  MED VITNER  fra Norske eksperter og statlastarkivet 

 

 

Her er uttalelsen fra en test vi tok i Sverige  Falck & Bernadotte  . Jeg har ikke lyst til og uttale meg mer om dette , men fakta for da være fakta YDNA linjen fra våres farslinje går til  Brandenburg -Berlin -prussen , Matches vi har er 37 til 36 -35- på 37 YDNA test . 

 

 

 

 

I många år har debatten gått om huruvida Anders Elias Fosse är son av Kejsar Wilhelm II
Av Tyskland.
Kirkeboken i Bergen visar att detta inte stämmer. Familjen Fosse menar att detta är fel på grundval av nedannämda orsaker.
1. Anders Elias Fosse uttalade att Kejsaren var hans far, något han gav uttryck åt till sin familj. Själv vet jag att han hade bild av Kejsaren i sitt hem, har själv sätt det.

2. Alla uttalanden om Kejsarens besök under Anders uppväxt. Vi har brev och filmad intervju på detta. Intervjuer som är gjorda av folk som känner till och har hört.

3. Familjen tycker det också verkar underligt att det inte finns något jordmorsprotokoll som ju är brukligt.

4. Det viktigaste är Y-DNA som har tagits av Anders son, --- Fosse, och som analyserats av Bernadotte & Falk i Sverige. Jag har haft täta kontakter med företaget om detta. Vi har fått ett certifikat på analysen av Y-DNA provet.
Eftersom det är ett Y-DNA test (det största) går det endast på mans linjen.
Testet visar enligt certifikatet : ANCESTRAL ORIGIN MATCHES OCCOR IN GERMANY
(Brandenburg , East Prussia and Prussia)
Översatt till svenska : Fäderneärvd persons härkomst, stämmer överens, inträffar på Tyskland .............
Allt pekar på familjen Hohenzollern, eftersom detta är Hohenzollerns familj område.
Detta visar att det som står i Kirkeboken inte kan vara rätt eftersom  Fosses Y-DNA
visar något helt annat, alltså mot Tyskland och Hohenzollern .
Någon annan möjlighet är svår att utläsa.
Skickar också en bild på certifikatet.
 
Fra Falck & Bernadotte  DNA TESTER , 
 
 
 
Så for vi heller se litt på farslinjene og mulig det ligger noe feil i de kilder vi har brukt ang Holme . 
 
mvh Fosse ..

 

 

  

14671124_10207306121640198_7214604279427636006_n.jpg

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg bare følger opp en liten tråd.

Vi har blitt bedt om å underbygge testene som er gjort av Falck & Bernadotte, det gjorde jeg med min Y 67 test.

 

Denne saken er faktisk enkel å avslutte: Det er at noen overholder avtalen som er inngått .

Da hadde den vært løst for evig tid.

 

Ser at enkelte har sterke meninger om oss, og det må de få ha.

 

Jeg har vært inne i denne saken fra 2012 , jeg vet at det har vært mye rart rundt denne saken. Som vi dessverre aldri kan bevise.

 

Når det gjelder vårt Y-Dna så underbygger den saken på en måte. Men svaret får vi nok aldri.

 

 

 

 

Endret av Øyvind Fosse
feil i ordstilling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget vart halvvegs i første omgang; først litt teknisk tull, så det kom ut uferdig; så mista eg internettsambandet.....  men no (3 timar seinare) vonar eg alt kjem på plass:

 

6 timer siden, Øyvind Fosse skrev:

Vi har blitt bedt om å underbygge testene som er gjort av Falck & Bernadotte, det gjorde jeg med min Y 67 test.

 

[...]

Jeg har vært inne i denne saken fra 2012 , jeg vet at det har vært mye rart rundt denne saken. Som vi dessverre aldri kan bevise.

 

Når det gjelder vårt Y-Dna så underbygger den saken på en måte. Men svaret får vi nok aldri.

 

 

 

 

Eg har ikkje kommentert i dette emnet før - og eg trur ikkje eg kjem til å engasjere meg med mange innlegg og sterke meiningar....

Om det er råd å "avslutte" saka, er eg i tvil om. Men det er ikkje fordi det manglar fakta.

 

Problemet er innelgg som det av Jam Harald ovanfor,  der han siterer ein eller annan som skriv svensk:

 

20 timer siden, Jan Harald Fosse skrev:

 

 

I många år har debatten gått om huruvida Anders Elias Fosse är son av Kejsar Wilhelm II
Av Tyskland.
Kirkeboken i Bergen visar att detta inte stämmer. Familjen Fosse menar att detta är fel på grundval av nedannämda orsaker.
1. Anders Elias Fosse uttalade att Kejsaren var hans far, något han gav uttryck åt till sin familj. Själv vet jag att han hade bild av Kejsaren i sitt hem, har själv sätt det.

2. Alla uttalanden om Kejsarens besök under Anders uppväxt. Vi har brev och filmad intervju på detta. Intervjuer som är gjorda av folk som känner till och har hört.

3. Familjen tycker det också verkar underligt att det inte finns något jordmorsprotokoll som ju är brukligt.

4. Det viktigaste är Y-DNA som har tagits av Anders son, --- Fosse, och som analyserats av Bernadotte & Falk i Sverige. Jag har haft täta kontakter med företaget om detta. Vi har fått ett certifikat på analysen av Y-DNA provet.
Eftersom det är ett Y-DNA test (det största) går det endast på mans linjen.
Testet visar enligt certifikatet : ANCESTRAL ORIGIN MATCHES OCCOR IN GERMANY
(Brandenburg , East Prussia and Prussia)
Översatt till svenska : Fäderneärvd persons härkomst, stämmer överens, inträffar på Tyskland .............
Allt pekar på familjen Hohenzollern, eftersom detta är Hohenzollerns familj område.
Detta visar att det som står i Kirkeboken inte kan vara rätt eftersom  Fosses Y-DNA
visar något helt annat, alltså mot Tyskland och Hohenzollern .
Någon annan möjlighet är svår att utläsa.
Skickar också en bild på certifikatet.
 
Fra Falck & Bernadotte  DNA TESTER , 
 
 

 

 

 

 

Det er ikkje klart kven som har skrive dette - men det er liten tvil om at det er eit falsum.

 

DERSOM dette er skrive av ein fagperson i firmaet Falck og Bernadotte, er det nokon som har gått langt ut over kompetansen sin.

Vedkomande har lite innsikt i norske kyrkjebøker og historiefagleg metodikk. Intervju med folk som "har hört" ...  -- det kallar vi vanlegvis "sladder". Jordmorsprotokollar er ikkje vanleg ("brukligt"), osv - det høyrer med til unnatak at dei finst.

Uansett er dette ikkje noko ein DNA-spesialist kan seie noko om.  Jamvel ein svensk faghistorikar ville vere forsiktig med å skrive noko som helst om norsk lokalhistorie, og noko slikt ville knapt nokon historikar ha skrive uansett (det finst rett nok "rotne eple" i mange korger).

 

 

Men også DNA-tolkinga: Vi kan ta sertifikatet frå F&B for heilt ekte og etteretteleg - ikkje noko problem.

Det seier at testpersonen Fosse har fått Y-DNA-treff i området Brandenburg/Preussen - altså landområda grovt rekna mellom Potsdam (no i Tyskland) og Kaunas (no i Litauen), eller dagens austlege Tyskland, nordlege Polen, Kaliningrad (Russland) og vestlege Litauen.

I praksis tyder det anten treff med prøver frå leivningar etter menneske som levde i dette området, eller (mest truleg) med menneske som oppgjev at den eldste kjende forfaren i rein mannsrekke levde i dette området.

At Hohenzoller-familien regjerte over heile eller delar dette området nokre hundreår, er rett nok. Men det budde også 30-50 millonar andre menneske der i desse hundreåra. Nokre av dei flytta på seg og har etterkomarar i Noreg.

 

Det står IKKJE i sertifikatet frå F&B at testpersonen Fosse har treff med fyrstefamilien.

 

 

Altså..... same kven som har skrive den svenske teksten som er sitert:  Det er

anten eit falsum laga av nokon i Fosse-familien eller krinsen omkring dei;

eller nokon som vil lure den same familien opp i stry (evt. halde ap med dei);

eller nokon som ikkje har greie på det dei skriv om.

 

 

Dersom dette er ein profesjonell fagperson, bør de legge ut namn og firma/institusjonsadresse - så kan det etterprøvast.

Er det ekte, bør vedkomande stå til rette for kritikk. Er det falskt og produsert, vil Fosse-familien (og oss andre) kunne få avklara det.

 

 

Men kort sagt: Dersom dette er det de har av DNA-prov, så provar det at testpersonen ikkje er i slekt med keisar Wilhelm.

Det kan derimot tyde på at ein forfader ein gong i tida innvandra frå Brandenburg/Preusen-området; anten éin mann som flytta heile strekket, eller (meir truleg) at far, son, soneson osv. flytta kvar sin etappe.

 

(og for ordens skuld: dei som har svara innan tre timar frå det første, dvs Torbjørn og Øyvind, har svara på eit havarert innlegg....)

 

 

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Tekniske problem
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen er ingen vits i å halde i gang no. Kyrkjebøker og kjelder frå samtida har gitt eit eintydig svar. Det same gjorde samanlikning av Y16-testar av Fosse-familien og firmenningane. No bør ein slå seg til ro med dette fram til det evt. dukkar opp ein mottest til Y67-testen av Fosse. Når ein veit resultatet av denne blir det mogeleg å føre ein sakleg debatt. Forhåpentlegvis vil ein då kunne komme fram til ein konklusjon som alle kan vere einige om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir ikke case closed før Fosse-familien gir opp og slutter å poste tull, - eller, den dagen Fosse-familien innser at hele historien var tull fra første dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mit indtryk er, at familien Fosse fortsætter med at hævde, at de er efterkommere af kejseren i andre sammenhænge (herunder professionelt), og at de kun kommer med halvhjertede indrømmelser her i diskussionen for at undslippe kritik. Og efter et stykke tid tager de tråden op, med nye fantasifulde udsagn om DNA-"bevis". Store dele af familien smykker sig stadig med efternavnet Hohenzollern. Så længe det er tilfældet, vil de med rette blive kritiseret.

Endret av (Peter) Mads Olsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fakta , 

 

 

 

 

 

 

 

Fakta om YDNA Matches fra Ydna 37 test . Som vi har påpekt har vi 0 Matches i Norge samt gode matches i Brandenburg- potsdam -preussen .  

 

Så disse  matches med det som skulle være våres 5 meninger finner vi ikke fra øyvind sin 67 test , så der kan vi kutte den linjen .   

 

(Peter) Mads Olsen ser du har laget en profil her på arkivet med en grunn for og hetse våres familie , sannsynlig er du også en fake profil . bli voksen og sett deg inn i saken  eller fin noe annet og gjøre på . blir rett og slett for patetisk med hva du kommer med . 

 

Med 0 matches i Norge og flere matches i Brandenburg- potsdam -preussen  Tyskland så viser det at noe skurrer i denne sak . Det jeg poengterer her er at Anders Holme ikke kan være farslinjen . Da vi heller ikke kan finne Y DNA 16 test eller Matches av den andre Fosse linjen. fra våres tester . Så da poengterer jeg hva som er fakta at kilder vi har brukt er feil og dette ikke kan være rett linje . 

 

 

Ivar S . 

 

Det rett det du skriver at farslinjen kommer fra postdam - Brandenburg- prussen  og at det bodde mellom 30-50 millioner mennesker der er rett . Jeg har ingen formeninger om Keisern eller ikke . Jeg har kun et ønske i denne sak og få fulle og hele sannhet i denne historien . Jeg forholder meg til DNA da det er best under denne sak .  Som jeg forstår også at det er matches mot andre Tyske fyrsteslekter fra Bernadotte & Falk sine DNA  daterebaser . Men de blir ikke lagt ut i offentlig rom  

 

 

Legger med med noen Matches vi har fått fra Bernadotte & Falk .  + at vi har mange flere en dette !

 

 

 

 

Exact Match
 
Name: Mr. S. Chrisman
Most Distant Ancestor: Jacob Chrisman b.1706, d. Oct 1778 Frederick Co VA
Marker Location: N/A
 

 

 

 

 Exact Match
 
Name: Dr. Thomas A Ficht Ph.D.
Most Distant Ancestor: Gustav Rudolph Julius Ficht, b. 1878 and d. 1933
Marker Location: Germany
 

 

 

 
 Exact Match 
 
Name: Mr. Kenneth Glenn Koehler
Most Distant Ancestor: Charles Walker Koehler
Marker Location: N/A
 

 

 

Polen 4

 

 

 Exact Match
 
Name: Mr. Nicholas Eugene Tomaszewski
Most Distant Ancestor: Tomasz Tomaszewski b 1749 and d 1827 in Kuklinow
Marker Location: Kalisz, Poland
 

 

 

 

 Exact Match
 
Name: Mr. Roman P. Kozlowski
Most Distant Ancestor: Ignacy Kozlowski 1878-1933 Polwiosek Stary, Poland
Marker Location: Półwiosek Stary, Poland
 

 

 

Exact Match
 
Name: James D. Gondek
Most Distant Ancestor: Franciszek Gondek, b. abt 1789
Marker Location: Bobowa, Poland
 

 

Exact Match

Mr. Janusz Polanski

januszpolanski@yahoo.de

Paternal:

Polanskich from near Minsk

 

 

 
 Czech Republic

 

 

Exact Match
 
Name: Jiri Pavlicek
Most Distant Ancestor: Martin Paulicek 1663-1731, Heralec, Czech Republic
Marker Location: Herálec, Czech Republic
 

 

 
Bästa hälsningar,
 
Bernadotte & Falk
Ängsnäs Herrgård
Grönsinkavägen 150
810 20 Österfärnebo
Sweden
+46720612221

 

 

 

 

Mvh Jan .  Case closed for min del !

 

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"To close a case"  kan tyde mange ting; ei av dei er "avslutte ei sak" og ei anna er "legge loket på likkista".

Begge desse tydingane kan vere aktuelle her ; men ingen av dei skjer berre ved å seie at det har skjedd. Det må utførast

også - og det kan vere ei  handling i fleire operasjonar, som tek litt tid og som ikkje alltid er berre enkelt.

 

Men... når ønskjet og viljen er der (det får vi tru når de seier det), er det vel best vi bidreg med konstruktiv hjelp.

Så kan iallfall Anders Elias, og kanskje keisaren med, etter kvart få kvile i fred under kisteloka sine.

 

Det første rådet er å slutte med postingar som dei ovanfor, særleg som denne (eg siterer i staden for å vise til nummer, fordi

somme emne har det med å "miste" nokre postingar og då vert nummera feil)

På 13.9.2017 den 23.50, Jan Harald Fosse skrev:

Jeg må bare si en liten ting . Denne sagen har holdt på i over 100 år , Jeg valgte sammen med noen av mine fettere og finne ut om det var noe sannhet i denne sak . Derfor begynte vi og grave i denne over 100 år gamle familie-historien samt bygdehistorie . At Falck & Bernadotte + mer har sendt oss YDNA linje til Brandenburg - prussen kan ikke jeg hjelpe noe for .

[osv]

 

eg tenkjer særskilt på å gjenta setningar som

På 13.9.2017 den 23.50, Jan Harald Fosse skrev:
Översatt till svenska : Fäderneärvd persons härkomst, stämmer överens, inträffar på Tyskland .............
Allt pekar på familjen Hohenzollern, eftersom detta är Hohenzollerns familj område.
Detta visar att det som står i Kirkeboken inte kan vara rätt eftersom  Fosses Y-DNA
visar något helt annat, alltså mot Tyskland och Hohenzollern .
Någon annan möjlighet är svår att utläsa.

 

Det er framleis uklart kva for ein sjarlatan som har skrive dette - (det kan ikkje vere Mats Falk Cruus, som er innehavar av B&F - han ville ikkje "haft täta kontakter med företaget", sidan han er dette foretaket) - men det er underordna. Poenget er at når du Jan Harald legg ut dette tøvet på nytt (du har gjort det før), og i tillegg tek oppatt misforståinga di av det, då gjer du  det motsette av å lukke saka/likkista.

 

Det andre rådet er at de må innsjå at denne svensken ikkje er å lite på, og slett ikkje overtyder nokon utanforståande om noko anna enn at han er nettopp ein sjarlatan.

Det han seier er refleks av det Fosse-familien har sagt; det er ikkje resultat av gransking, korkje i historia eller i arvestoffet.

 

Det tredje rådet er at de må innsjå at DNA-testar i utgangspunktet har store veikskapar, at forklaringane frå Bernadotte & Falk (Mats Falk Cruus) er i beste fall er forenkla og mangelfulle

(i verste fall juks); og at - iallfall etter innlegga her å døme - de har misoppfatta jamvel dei forenkla framstillingane.

Og som eg sa i går: Om vi legg til grunn at B&F sin test er rett: Testen viser ikkje slektskap med keisaren. Vi må gå ut frå at om testen faktisk viste slik slektskap, ville

de fått vite det i klartekst.

 

... javisst, B&F (eller kven det no er) har skaffa dykk Y-DNA-treff med eit utval menneske. Dei seier dei har eldste kjende forfader i rein mannlinje som oppheldt seg ymse stadar i nordlege sentral/aust-Europa (Minsk og Tjekkia er utanfor Brandenburg/Preussen-området, men la gå). Det fortel ikkje stort meir enn akkurat det. Det er avhengig av kor nøye dei veit om forfedrene.

Det treng ikkje kome av at ein tysker innvandra til Bergen. Ein Bergensar som utvandra sørover på 15- eller 1600-talet og etterlet seg søner, sønesøner osv. austover i Europa ville også kunne gje eit slikt resultat. Mange matrosar, soldatar, handlande, handtverkarar, eventyrarar, osv. reiste ut og slo seg ned i andre land.

At de ikkje har treff i Noreg, er også avhengig av kven sine testar det er samanlikna med.  Var det nokon nordmann i databasen deira? 

 

Førebels har vi berre denne informasjonen:

På 7.9.2017 den 17.05, Arnfrid Dommersnæs Mæland skrev:

Men se #1163 og #1171, han skriver ' Etter Øyvind 67 Test viser den Matches 0 i Norge' og der står det 'Du har ikke kjøpt oppgradering til dette testnivået.

 

Altså.... ikkje treff fordi ein ikkje har leita.  Det kan vere gjort i ettertid, men det har de ikkje fortalt.

 

Det fjerde rådet er å ikkje mase meir om eller på denne Kiril som skal vere Hohenzoller-ættling.  Han kjem neppe til å gje frå seg noko DNA.  Kvifor skulle han det?

De har ikkje lagt fram anna grunnlag enn bygdesladder som grunn for å utveksle testresultat. Det held ikkje.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 5
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld; i den gedigne databasen R1a på Family Tree DNA får 684386 Øivind (•) treff med andre skandinavere og briter, samt to finner og en franskmann.

IMG_0034.PNG

Endret av Arnfrid Dommersnæs Mæland
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med forundring da jeg gikk inn på dette  forumet for å finne noe fra tidligere og så oppdage at her på denne siden var det full fart!

Var sikker på at den var avsluttet og konklusjonen trukket for lengst. Det er jo også den beskjeden jeg har fått fra både Jan Harald og Øyvind om at de godtok at historien om keiseren ikke stemte. Og noe lenger er jo ikke saken kommet heller , ingen beviser som bringer saken videre.. Det meste som er kommet her som såkalte bevis nå i det siste  er jo bare ren svada. Og hva har historier og slektskapsforhold mange hundre år tilbake på denne siden å gjøre? Det har ingenting med keisersaken å gjøre og skulle eventuelt vært startet på en ny og egen side for de som er interessert i det.

Øyvind og Jan Harald.....  Vi inngikk en avtale om å ikke skrive mer på denne siden om denne saken og avslutte den prompte. men dagen etter var det full fart. Og nå igjen!  Nå er det bare komisk og flaut.  Virker nesten som om det samles stoff til en bok, Ikke "Keiserens nye klær" men "Keiserens nye slektninger". Kan sikkert bli interessant men også det et eventyr dessverre. Og det må dere innse nå!  Og når du skriver, sitat: 

"Vi har blitt bedt om å underbygge testene som er gjort av Falck & Bernadotte, det gjorde jeg med min Y 67 test.

 

Denne saken er faktisk enkel å avslutte: Det er at noen overholder avtalen som er inngått .

Da hadde den vært løst for evig tid". Sitat slutt.  Er det deg selv du sikter til her? Du har har ikke overholdt en eneste av de avtalene vi har inngått om å avslutte saken.  Så ja, saken kunne vårt avsluttet for lenge side for godt hadde du gjort det!

 

Sitat: "Ser at enkelte har sterke meninger om oss, og det må de få ha.

 

Jeg har vært inne i denne saken fra 2012 , jeg vet at det har vært mye rart rundt denne saken. Som vi dessverre aldri kan bevise.

 

Når det gjelder vårt Y-Dna så underbygger den saken på en måte. Men svaret får vi nok aldri.." Sitat slutt. En merkelig setning. Hvordan kan det underbygge et svar som ikke finnes?!

 

Navnet er selvsagt forbudt å bruke hvis du ikke er i slekt eller har nær forbindelse, helst fysisk. Ta dere sammen nå og avslutt og vær fornøyd med å hete Fosse. 

Hør på Yngve og følg hans råd. Han er en raus og flott fyr som bare vil ha fram fakta. Har sagt unnskyld til han for måten jeg "møtte" han på i starten av vår kontakt og vil ha det fram her. Har hatt noen samtaler med han som har vært både interessant og lærerik og blitt imponert over hans store kunnskap.

Ikke klag over å måtte betale for dna Øyvind når du har den beste og mest kunnskapsrike kilden rett foran nesen din! Gratis! Samme råd til min bror Jan i Sverige som må innse at han er en enkel google-amatør mens Yngve har det som yrke og er profesjonell. Vær litt ydmyk. Han fortjener respekt!  Så til dere som lurer på hvem denne svensken er som er Fosses  kontaktmann med Mats hos Bernadotte og har så sterke meninger så er det altså min eldre bror Jan Skaarnes som bor i Sverige. Har hele tiden synes det har vært feigt å ikke stå fram med navn og har ingen problem med å avsløre det siden det er han som har fått meg inn i denne farsen.

.  

 Det er enkelt: Denne siden handler om Fossefamilen stammer fra Keiser Wilhelm.  Det er grundig bevist at de ikke er. Fossefamilen har innrømmet at det ikke stemmer.

 0, zero bevis.  Spørsmålet er grundig besvart! Sak avsluttet.  

Alt det andre om slektskap hit og dit har ingenting på denne siden å gjøre. Start en ny side hvis dere vil gå videre med det. Eller aller helst, hold det til den hemmelige facebooksiden dere har . Fortsettelse her er bare pinlig!

Mvh.  Trygve Skaarnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dessverre ikke dette med i forrige innlegg men innlegget før mitt fra Arnfrid Dommersnæs Mæland var meget bra som alltid fra den kanten og definitivt ikke svada. 

Mvh. Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 0.01, Jan Harald Fosse skrev:

Konklusjonen er da 100 prosent fakta . YDNA linjen er bevist som Tysk og fra Brandenburg-Preussen . Det er hva YDNA  67 testene viser samt bernadotte og falk dna ydna 37tester , 

 

Bernadotte og Falk?

Endelig kan jeg også ta steget bort fra steinura, slitet og strevet i dalstrøka innafor. Jeg stryker de tause sliterne fra anetavlen min, retter meg i ryggen og hever haken - og fører Der Kaiser og hans preusserslekt inn i de ledige feltene.

Ach, wie ist das wunderschön!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er Fossegutta nå? På gamle hotell Norge i Bergen med rød mix og rusbrus i stedet for sigarer og champagne? Jeg skal sjekke. Er på vei over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist til at den herværende familie Fosse skal ha "exact match" med Jacob Chrisman. 

 
Exact Match
Name: Mr. S. Chrisman
Most Distant Ancestor: Jacob Chrisman b.1706, d. Oct 1778 Frederick Co VA
Marker Location: N/A

 

La oss sjekke, begge ligger nemlig med sine STR-resultater i Ysearch. Vi får dette resultatet:

 

User ID     Last Name    Origin         HaplogroupTested With                                Markers Compared      Genetic Distance

SNQTD     Chrisman      Unknown   R1a1a (tested)        Family Tree DNA           --

MSE5M    Fosse             Norway      R1a1 (tested)          Family Tree DNA          37                                     10

 

Genetisk avstand er 10/37 - det er SVÆRT langt fra "exact match"!

 

Og hvordan kan noen påstå at dette "beviser" opphav i Brandenburg? Familien Chrisman har "unknown" opphav, eldste kjente i mannslinjen deres bodde i Virginia, USA.

  • Liker 4
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2017 den 10.16, Arnfrid Dommersnæs Mæland skrev:

For ordens skyld; i den gedigne databasen R1a på Family Tree DNA får 684386 Øivind (•) treff med andre skandinavere og briter, samt to finner og en franskmann.

IMG_0034.PNG

 

 

Hei Arnfrid  . Disse matches blir mye de samme som yngve påpeker . Ikke konkrete  matches .  Vi har mange sånne matches som dette fra Tyskland . så fant du noen her i Norge samt andre land Sverige og en Fransk  . Men ikke slekt dette heller ;

 

Mulig som disse vi har fra Mats og Bernadotte . Men takk for det du fant . Men ingen rette matches dette du kommer med heller . interessant er jo det . Som jeg har sagt . det er kun YDNA som kan gi rett svar men ikke noe og henge seg opp i etter hva jeg vet ..   

 

 

: Gustav Rudolph Julius Ficht, b. 1878 and d. 1933

> Marker Location: Germany

> Name: Mr. Roman P. Kozlowski

>  Ignacy Kozlowski 1878-1933 Polwiosek Stary, Poland

> Półwiosek Stary, Poland



> Email: <roman.koz@hotmail.com>

 

mvh jan H 

 

Endret av Jan Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oddbjørn Johannessen skrev:

 

Er Jan Fosse og Jan Harald Fosse samme person?  

ja . det handler om den gang jeg glemte passordet . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.