Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Reklame og reklame, bare en liten opplysning om hvor dere kan finne mer om Alexander Hugo Køhler og hva jeg legger ut.i gjesteboken ksan dere komme med kommentarer etc.Nei Øystein , jeg har ikke bestemt meg - vi VET ingenting før DNA analyser foreligger-intil da får vi bare vente i spenning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Benn Limann Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Jan Frode: Har du noen formening om hvorfor Gunnel Hedberg ikke svarer? -Det ville jo vært interessant å få vite hvor Köhler hadde papirene sine fra. Ifølge innlegg 723 var han fullt utdanna litograf da han i 1890 kom til Danmark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Nei Benn, jeg har ingen anelse.Kanskje bortreist? Jeg skal nok komme i kontakt med henne og vil da informere om hennes svar her.Hjemmesiden min om Hugo Køhler har ny adresse av praktiske grunner: http://www.123hjemmeside.no/hugo-koehlerSidene er under kontinuerlig oppdatering og konstruksjon og vil nok bli meget bra til slutt. her vil jeg legge ut relevant materiale som ikke finnes på andre nettsider.Altså ingen blåkopi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Jeg synes man skal være forsiktig med å beskylde Gunnel Hedberg for å være bortreist - og det til og med før hun har fått uttale seg i det hele tatt. Det er nok andre her inne slike karakteristikker vil kunne passe bedre på. Som man reder med klemmende sko på i et glasshus fullt av stein, kjenner man seg selv osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan I. Borgos Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 JFJ: Siden du unngikk å svare på spørsmålet mitt i (749), gjentar jeg det litt mer presist: Veit du om andre her på Brukarforum som driver denne typen reklame for sitt nettsted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Astrid Ryen Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Nå har han på sin hjemmeside lagt inn lenke til seks debatter her på DA! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Dag Søpler Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Med ompa-marsj og greier. Det blir jo ikke minre tøvete av den grunn.Problemet nå ser ut til at hatten har blitt trukket så godt ned at lyset har slukket helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Are S. Gustavsen Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Slik jeg ser det, er det forsåvidt en fordel om JFJ benytter sin nye hjemmeside til å legge inn tung grafikk så som ulike gjengivelse av ymse mediadekning. Dette vil lette nedlasting av slik debattråder så som denne, samt gjøre det enklere å skille klinten fra hveten.Foreløpig er det lite hvete i sikte, men hvem vet? Det går mot jul.Are Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 De der var jamen god..he,he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ken V. Nordberg Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Jeg håper inderlig at Jan Frode Johansen er riktig i sine antakelser. For hvis han ikke er det, ser det for meg ut som om han vanskelig kan tas alvorlig i det norske slektsforskermiljøet i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Dag Søpler Skrevet Oktober 15, 2007 Del Skrevet Oktober 15, 2007 Ja,du kan så si.Kart og terreng kan være vriene greier,særlig når de ikke passer sammen.DAG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest P.O Morken Skrevet Oktober 16, 2007 Del Skrevet Oktober 16, 2007 Hvor blir det av DNA prøven? Den har nå vel ikke gått i Søpla ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Dag Søpler Skrevet Oktober 16, 2007 Del Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg har ikke sett noen DNA-test,mulig JFJ har sett en,men jeg er langtfra sikker.DAG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 16, 2007 Del Skrevet Oktober 16, 2007 Nu er min tålmodighet slutt,klapp igjen og vent til jeg gir tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Are S. Gustavsen Skrevet Oktober 16, 2007 Del Skrevet Oktober 16, 2007 Dette er vel å snu saken fullstendig på hodet. All aktivitet hittil i denne debatten tilsier at Johansens tålmodighet ikke synes å ha grenser. At tålmodigheten til Johansen nå plutselig skulle være slutt står rett og slett ikke til troende.Det er vel heller slik at Johansens kritikere har mistet tålmodigheten. Derfor deres pågang.Hva er det nå egentlig å vente på? Ingen av deltakerne i denne debatten kan uansett påvirke Johansen i hvordan han ønsker å 'drive' denne saken videre. Dermed er det slik at de med størst vitebegjær for smøre seg med tålmodighet eller kanskje trekke den konklusjonen de fleste andre har trukket for lenge siden:Det forligger ingen bevis, ingen indisier eller noen enkeltmomenter som skulle tilsi at Alexander Hugo Køhler var andre enn seg selv. Dermed må bevisbyrden ligge der den alltid skal ligge, nemlig hos den som fremsetter påstanden.Og om Johansen påstår at Køhler = Orth, så får han jammen bevise det. Dette har han hittil ikke evnet, til tross for tilgang på langt større ressurser enn en gjennomsnittelig flink slektsforsker. Hadde Johansen drevet dette som en statlig virksomhet, hadde han fått en kraftig skrape av Riksrevisjonen for sløsing med midler. Men siden dette er et høyst privat foretagende, så får Johansen styre på i sitt eget tempo og for egen regning.Saken er interessant, mest som underhodlning og chat. Jeg vil likevel ikke undervurdere alle de anledninger som byr seg til å utøve en smule normativ metodisk påvirkning. :-)Are Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anders J. Moen Skrevet Oktober 16, 2007 Del Skrevet Oktober 16, 2007 Bevis gjennom DNA test er enkelt. Ring partikontoret på Youngstorget.Er det noen som kan klarere medlemskap, ekskludering, overvåkning etc er det de. Haakon Lie var vel operativ omtrent når dette begynte.Unnskyld spøken, beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tore H Vigerust Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 Jan Frode, jeg synes du godt kan fortelle litt om tidsperspektivet du arbeidet ut i fra hva angår DNA-prøvene. Trenger du rettskjennelser for gravåpninger, kan du like gjerne nå fortelle hvor langt i prossessen med dette du er kommet, og hva som gjenstår, og hvor lang tid det gjenstående antas å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 Takk til Vigerust som opptrer saklig og korrekt !Jeg kan ikke love at DNA analysene vil foreligge i år.Det er avklart at det ikke er nødvendig å åpne graver,DNA instituttene bruker andre metoder som kan fastslå slektskap.Vi må samhandle med Habsburgerne i forbindelse med DNA test.En annen ting er at jeg ønsker ikke å offentliggjøre noe før DNA analyser foreligger av hensyn til familien i Norge og Habsburgerfamilien.Det har jeg ingen rett til.Men på en slik måte trengs altså ingen rettskjennelser.dersom det vil bli aktuellt med Gravåpninger vil det selvsagt bli nødvendig.Til Are Gustavsen: Jeg har overhode ikke konkludert med at Hugo Køhler = Johann Orth.Mitt oppdrag består i å finne ut om Hugo Køhler ER idendisk med Johann Orth.Dette har jeg presisert gang på gang.Til Kverulantene,de ironiske skadefrydere og harselantene: Klapp igjen nebbet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 En stor takk for hyggelige henvendelsert på e-post og de av dere som har skrevet i gjesteboken.Takk til både enigeog uenige !Idag kan dere lese etteretningsrapporten fra Generalstabens arkiv i sin helhet. mvh Jan Frode Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anniken Lindaas Kolstad Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 Gjennom denne debatten har jeg gang på gang sett at du har presisert at 'Jeg har overhode ikke konkludert med at Hugo Køhler = Johann Orth.' (senest i innlegg 768).Om jeg nå skulle tro deg på dette, får jeg et troverdighetsproblem ved å se på din hjemmeside. Der skriver du: '...min hjemmeside om Hugo Køhler/Johann salvatore von Habsburg.' Nedenfor står:'Her er biografien om Alexander Hugo Køhler alias Johan Salvator von Habsburg.'(også nevnt i innlegg 750, men med egen konklusjon av innsender og ikke besvart av deg.) Både tegnet / og ordet alias står for meg som betydningen 'det samme som' .. Hadde det ikke vært mer korrekt av deg å sette tydelige spørsmålstegn etter disse 'utsagnene'? Eller kan du forklare meg dette så jeg tydelig kan se at det samsvarer med at du IKKE har trukket noen konklusjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Øystein Bredal Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 Til Jan Frode Johansen!I innlegg (769) takker du 'enigeog uenige'. Kan du forklare hva du mener med dette på en slik måte at det ikke fortsatt oppfattes som at du allerede har bestemt deg?Hilsen Øystein, som med dette innlegget gjør et seriøst forsøk på å opptre redelig, saklig og korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfrid Mæland Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 JFJ, sensurerer du innleggene i gjesteboken? http://www.123hjemmeside.no/hugo-koehler/10757206Registrerer nemlig at Harald Søren Storakers første innlegg er fjernet, samt at de vakre fotoene av Harald og meg er fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan I. Borgos Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 JFJ: I innlegg (768) skriver du først 'Takk til Vigerust som opptrer saklig og korrekt!', og så avslutter du med 'Til Kverulantene,de ironiske skadefrydere og harselantene: Klapp igjen nebbet'.Å rose en saklig og korrekt opptreden hos andre får større tyngde dersom man etterlever de samme idealene sjøl ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 Til Arnfrid.Det var en glipp at bildet av deg og Storaker forsvant.Jeg er nybegynner med hjemmeside jeg , ser du.Neida dere var flotte.Det jeg ville ha fjernet var 2 innlegg med samme budskap fra deg,slik at det ble 1 innlegg.Send meg gjerne et nytt bilde!Storaker sitt første innlegg i gjesteboken ble fjernet.Johan I. Borgos: Min tålmodighet med kverulantene er definitivt slutt.De har bare godt av å få sitt pass påskrevet,for jeg er skikkelig lei av kverulanter.Du har helt rett i at Å rose en saklig og korrekt opptreden hos andre får større tyngde dersom man etterlever de samme idealene sjøl.Men et sted går grensen og jeg har nå fått så mye dritt at nok er nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Oktober 17, 2007 Del Skrevet Oktober 17, 2007 Hei igjen Arnfrid.Bildet av deg ble ikke fjernet likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts