Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

Hei . jeg hadde engentlig bestemt meg for og ikke skrive noe på denne linken lengre , Men som mitt siste innleg her og hva dere har lest i Nrk så ønsker jeg og svare dere .  Ja det er tatt en 101 Y Dna test som er bevise i våres familie historie ang  at denne over 100 år gamle historien er sant . Det er tatt en 101 Y test som de har jobbet med i et av Sveriges største DNA-senter og der har de funne likhet mot Hohenzollern slekten og våres DNA, Ellers ha en fin sommer .

 

mvh

Jan Harald

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei ,Ja jeg er enig med dere , Denne keiser saken er den største saken som har vert her på arkivverkets forum . Jeg kommer til og legge ut denne testen snart .  jeg bryr meg veldig lite om denne saken nå . Men jeg skal vere ærlig og dere skal få denne farskap testen som er tatt i sverige , og hvor den er tatt , En historie vi har hatt i vår slekt i over 100 år ,En dyp historie som mange tror på eller trodde på , Til og med på Fosse meland sier noen endå at denne historien er sant . Jeg personlig har kommet til den standpungt at vi må se litt mellom fingrene ang denne bygdehistorien og våres familie sager . Jeg har pesronlig tatt 5 ydna tester ang denne saken , I sverige er det tatt en stor blod test -dna . hva de sier i sverige om testen ? de mener jo at det er familie samenheng mot Hohenzollern når jeg spør om og få se motpart så for jo jeg ikke noe svar . de ønsker ikke og legge deres dna ut for offenligheten sies det . piss prat mener jeg !!  Det er øyvind som  har jobbet med denne testen sammen med min svenske slekt og noen tyske forskere etter hva jeg er blitt fortalt .  Dette er fakt til nå ,
mvh Jan Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Y-DNA12 Matches 

Yes

 

Y-DNA25 Matches 

Yes

 

Y-DNA37 Matches 

Yes

 

Y-DNA67 Matches 

Yes

 

Y-DNA111 Matches 

Tester tatt av meg ang dna

 

Hei Jan 

 

Vi kan ikke finne noe DNA matches mot disse av Fosse slekten som du nevner . Vi ønsker ikke noe innblanding av denne sak .Men vi synes dette er merkelig . 

 

 

Mvh

 

Her også fra family finder

Sort By: Relationship Range

Name: fosse

Ancestral Surnames: fosse

No Results Found

 

 

 

Hva skjedde med den 16 markører testen vi ikke godtok den gang ? hva er grunnen til at vi ikke har treff på denne ? dette kommer fra store dna sentre de finner ikke noe fra  Fosse slekten som kan ha treff mot disse store testene ! fakta og sant 

 

hilsen jan harald 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med den 16 markører testen vi ikke godtok den gang ? hva er grunnen til at vi ikke har treff på denne ? dette kommer fra store dna sentre de finner ikke noe fra  Fosse slekten som kan ha treff mot disse store testene ! fakta og sant 

 

hilsen jan harald

Den forrige testen ble jo tatt ved et annet laboratorium (Gena) og ble kun testet for Y-DNA. Derfor finner du den ikke på FamilyTreeDna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Hei . Jeg har jobbet med DNA i mange år og ønsker å forklare litt her. Jeg kan infomere at denne type dna test som dere har brukt for og løse denne sak ang. slektskap , blir meget feil . Som jeg forstår her, har dere brukt dna analysering med en lav test,og da blir ikke dette rett  . Dere har også brukt feil type tester som vi alle vet som holder på med dette . Etter og ha sett litt på dna testene til familie Fosse og deres dnablokker, kunne det vært greit om den andre delen av Fosse slekten kunne stille opp på en større test . 

 

Som jeg også har sett fra utsiden er dette en meget interresant sak som ikke burde avsluttes,med en så svak test som er tatt av disse to slekter. Det er ikke noe bevis i denne sak med de tester som ligger til grunn slik som jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei Alle sammen

 

Det er lenge siden vi har vært aktiv i denne saken.

Vi vil derfor oppdatere dere på sakens stilling

Men i månedene som har gått har vi jobbet målbevisst for å finne svaret i denne saken.

Vi har vært så heldig å fått hjelp i fra venner i Tyskland og har nå skrevet en juridisk avtale med den nærmeste arving av det Tyske hus.

Vi har også en avtale om å møtes og utveksle DNA.

 

I mellomtiden har vi brukt ett av verdens mest anerkjente DNA selskap og har nå fått dokumentasjon på at min far`s linje er 4 kusine med  Bernadotte i samme generasjon. Bernadotte selv har bekreftet og dette og vil utstede en skriftlig bekreftelse som vil bli gitt til Riksarkivet.

Uansett så beviser dette selvsagt ikke direkte slektskap med Keiser Wilhelm men det avkrefter mye annet.

Så sjansen for at vår Bestefars historie er sann øker kraftig.

Synes det var riktig å informere dere om dette.

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Interessant sertifikat. Nesten enda mer interessant er alle "angry pixels" rundt flere relevante områder i bildet.

 

Sammenligning i svart/hvitt utifra threshold. Se rundt "Øyvind Fosse" og case number.

post-3599-0-29202000-1466722405_thumb.jpg

 

Og her hvor levels er justert.

 

post-3599-0-73357900-1466722491_thumb.jpg

 

Nesten så man skulle tro det var noe som var digitalt redigert i lav oppløsning. :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen , orginalen-sertifikat  er sendt til yngve Nedrebø på statsarkivet i Bergen .

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det einaste dna-beviset for noko som helst i denne saka av det som eg har sett til no er rapporten frå innlegg #890 samanlikna med rapporten frå innlegg #576. Desse er heilt like, og viser match mellom son til Anders Elias Fosse og oldebarn til Anders Andersson Fosse (1835-1925), og bekreftar dermed det som kyrkjeboka seier.

 

Dette emnet har gjennom temmelig nær 4 måneder engasjert mange av leserne av dette forumet, og det har vært ytret mange og sterke synspunkter.

Jeg kan sikkert si på vegne av mange av leserne at vår kunnskap om Dna-prøver har økt en del i løpet av høsten som en direkte følge av dette emnet. Familien Fosse stilte til disposisjon rapporten fra testingen av en av Anders Elias Fosses's sønner, og den er lagt ut her. Så ble problemstillingen å finne en relevant å sammenligne med. Det har vært mye fram og tilbake, men 18. desember ble test mottatt ved Gena i Stavanger, og de hadde resultatet klart allerede 20. desember. Det er Øyvind Fosse som har finansiert testen, og han bestemte at resultatet skulle publiseres her av meg. Arnfrid Mæland har lagt ned en stor arbeidsinnsats i å få fram fakta i denne saken, og hennes engasjement har vært avgjørende for at vi nå har fått på plass kontrollrapporten.

Rapporten fra Gena bygger på en prøve levert av en etterkommer i rett mannslinje fra Anders Andersen Fosse (1835-1925). Den samme Anders Andersen Fosse var far til Elias Fosse (1869-1926), og han var i følge kirkeboken far til Anders Elias Fosse (1906-1983). Det er det siste forholdet som har vært tema for hele dette emnet.

Rapporten fra Gena viser at det på samtlige markører er sammenfall i rapportene som gjelder Anders Elias Fosse's sønn og Anders Andersen Fosses oldebarn.

Mannen som har gitt kontrollprøven har bedt om å forbli anonym, og det skal selvsagt respekteres. Rapporten, minus fornavn og fødselsdato, publiseres her.

 

Kvifor er ikkje dette beviset godt nok? Kom gjerne med bevis for noko anna, men då vil eg vite kva konkret de har gjort og at dna-rapportane vert lagde ut her. Jukse-sertifikat (?) er etter mi meining ikkje interessant, det er dna-rapportane som er det interessante.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Denne testen er ikke noe jeg har med og gjøre  men jeg har undersøkt og ringt litt i dag sertvikatet er 100 prosent ekte ingen tvil om det . Men hvor langt til bake i tid vi er  slekt med brandenburg Hohenzollern for bli uvist . Ellers ønsker jeg og forske på aner av Fosse slekten . Mulig det kan finnes ut ang hvor langt til bake i tid det ligger ang slekt  ?

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

                                                                                                       NY START

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adres Elias Fosse fra Meland Fosse gårdene sagstad Født etter kirkebøker 1906. Noe hevder noe annet at han er sønn av Keiser wilhelm II . Fakta bygdehistorie er dobbelkjekket det siest Anders Elias Fosse han kom til Fosse som barn  . Det er tatt yDna tester   en 17 markører  på Gena  ,Samt et par store tester i sverige Som viser YDNA til slektene Brandenburg-Preussen . 

 

Les litt av saken her samt YDNA  og Filmen fra Fosse gårdene

 

 

Det viktigaste är Y-DNA som har tagits av Anders son, Harry Fosse, och som analyserats av Bernadotte & Falk i Sverige. Jag har haft täta kontakter med företaget om detta. Vi har fått ett certifikat på analysen av Y-DNA provet.
Eftersom det är ett Y-DNA test (det största) går det endast på mans linjen.
Testet visar enligt certifikatet : ANCESTRAL ORIGIN MATCHES OCCOR IN GERMANY
(Brandenburg , East Prussia and Prussia)
Översatt till svenska : Fäderneärvd persons härkomst, stämmer överens, inträffar på Tyskland .............
Allt pekar på familjen Hohenzollern, eftersom detta är Hohenzollerns familj område.
Detta visar att det som står i Kirkeboken inte kan vara rätt eftersom Harry Fosses Y-DNA
visar något helt annat, alltså mot Tyskland och Hohenzollern .
Någon annan möjlighet är svår att utläsa.
Skickar också en bild på certifikatet.
 

 

Hej!
Som du ser är det ena Autosomal  DNA , men det andra och det nya är ett Y-STR DNA ,

 

149  Människor från familjen Brandenburg, Prussia och Prussia) mm.
.




Vidarebefordrat brev:

Från: "Bernadotte & Falk"




Se på bifogat.

Bästa hälsningar,
--

Bernadotte & Falk
Ängsnäs Herrgård
Grönsinkavägen 150
810 20 Österfärnebo
Sweden

 

 

 

 

 

Til arkivets brukere . Dette er en fakta historie med YDNA mot Brandenburg-Preussen . Da spør jeg dere alle sammen Greir vi og finne Fosse aner til Brandenburg-Preussen i slekten linje fra fars linjen av Fosse slekten ? YDNA  som jeg forstår  forandre seg lite stemmer dette ? Har vi noen muligheter til og finne aner til disse slekter av  Brandenburg-Preussen ? . Jeg er en 100 prosent ærlig kar som har et stort ønske med og finne ut av dette med keiser saken , så jeg hadde et håp om den siste hjelp fra dere , Er det mulig til og finne aner fra fars linjene til disse slekter ?. Dette handler om min etterslekt ikke om meg  selv , så de ikke roter seg inn i denne sak igjen . Jeg ønsker og få en avslutting av denne sak nå . YDNA  og slektskapet mot disse slekter Brandenburg-Preussen kan mullig spores opp i arkivet et sted eller ? . Det må ligge lengre tilbake en våres bygdehistorie eller ?. Håper vi har noen kloke hoder som kan løse denne gåten og finner slektskapet i kilder  ,

 

Det hadde vert så fint om vi kunne finne linjene til disse Tyske slekter et sted , Så hadde mye vert klart tror jeg . Husk at denne historien Har Fosse slekten hatt  i over 100 år .

 

Bygde historien og DNA

 

https://plus.google.com/u/0/photos/photo/103344385126066570502/5988145683983505186?icm=false

 

 

 

 

 

 

 

post-5205-0-89964200-1471558489_thumb.jpg

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt på siden, men jeg føler det kanskje er relevant i denne diskusjonen (og mulig det har vært nevnt før): Det står da ingenting på sertifikatet at det er snakk om noen spesifikk slekt her. Den snakker om "Germany" og mer spesifikt områdene Brandenburg, Prussia, og East Prussia. Slik jeg tolker det du skriver oppfatter du det som en henvisning til "Brandenburg-Prussia slekten" som noe spesifikt, noe som vil være feil utgangspunkt etter min mening. Det blir jo i så fall som å finne ut at man har historiske aner i f. eks. England og anta at man derfor er tipp-olderbarn til dronning Victoria, hvis man tar historisk treff fra Brandenburg som bevis på Hohenzollern-slektskap slik din svenske kontakt ser ut til å mene.

 

Nå kan ikke jeg noe om bruk av DNA i slektsforskning, det virker litt for avansert for mitt nivå. Men det er jo kanskje ikke så overraskende at man får et dominerende treff fra det området? Folkevandring i Europa har det jo vært gjennom alle tider, og jeg har selv funnet noen linjer som antagelivis strekker seg gamle tyske stater bare jeg går langt nok tilbake. Dessuten var jo det et ganske folkerikt området, hvor bare Preussen hadde 10 millioner innbyggere allerede rundt 1800. Tyskere der nede kom jo til skandinavia gjennom århundreder i militærtjeneste osv og ble gjerne boende her, og dermed smetter DNAet inn i slekta ville jeg tro.

 

Nøsting for å finne ut nøyaktig når det kom inn i bildet er sikkert mulig. Det vil vel kreve en grundig gjennomgang av slektstreet hvor man jobber seg bakover, framfor å starte med det forhåpentlige målet og så prøve å nøste opp koblinger til nålevende slekt. :) Jeg håper du til slutt finner ut av dette. Jeg ville da tro at for etterslektens skyld ville det være best med en godt dokumentert og grundig undersøkelse man kan stå inne for, framfor en tvilsom anerekke med antagelser og store spørsmålstegn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

National Geographics har laget modeller for den genetiske sammensetningen i de ulike land.

 

For Norge er genmaterialet i modellen satt sammen slik:

 

Western & Central Europe 8%

Eastern Europe 14%

Finland & Northern Siberia 12%

Scandinavia 64%

 

Bernadotte og Falk AB kan åpenbart tjene gode penger på å utstede "sertifikater" til godtroende mennesker på opplysninger som er åpent tilgjengelige. 8% av genmassen i den norske befolkningen kommer fra området i den vestlige delen av sentral-Europa, 14% fra den østlige delen. 

 

Det framlagte sertifikatet fra Bernadotte og Falk sier følgelig ikke noe som helst om den problemstillingen som har vært utgangspunktet for denne tråden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yngve . Lenge siden sist. Jeg kan ikke kalle meg selv godtroende . Det er jo en grunn for at jeg er her inne ennå . Som du også vet er dette det vi kan kalle en syk familie historie med en fakta bygdehistorie. Filmet og dokumentert fra bygden .Om du husker at du sa til meg på ditt kontor begrunnet disse  YDNA  matches  i familien Fosse Var for de at vi tilhørte en eldre Adelsslekt derfor Dna Matches . Så kjenner du dere til disse røttene eller aner fra Fosse slekten kan jo dere legge de ut her på denne siden eller ? :)

 

 Men klart at vi må gå i dybden ang røtter fra Anders Elias opphav for og finne ut av mye når vi sitter med denne historien og Slektskap .

 

Var på Fosse nå i helgen . Fosse sjøen og Fosse skjærgården er vakker , Disse øyene tilhørte slekten fosse samt to gårder på Fosse   . Mye kunnskap på Fosse . Fremdels er smedene intakt , Bildene er tatt fra den store Fosse kaien -Fosse sjøen .Fosse er et vakkert sted :)

 

 

 

Når det gjelder Bernadotte og Falk AB og Ydna testene kan jeg ikke utale meg, Da det er andre i slekten som har stått for disse store tester og ikke meg  . Du vet hvem også .

 

 

Mvh Jan

 

 

 

post-5205-0-83057900-1471896439_thumb.jpg

post-5205-0-04007600-1471896464_thumb.jpg

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Yngve problemet våres er at vi har 57prosent Tysk -østeriket -Western & Central Europe  .   Vi har 34% Scandinavia
 og  ikke  64% Scandinavia som du hevder at de Norske har  .  samt et  sertifikat til brandenburg prussia på YDNA Samt en syk historie om at keisern er min oldefar  .  Helt motsatt av det du skriver Ygnve . Med andre ord jeg vet ikke mer . Sier bare heia Norge og Tyskland  :)det står at jeg er 99 % europeer og 1 prosent Asi så tja jeg er nå  europeer :) . Med denne Ydna testen vi har nå og alle de fag folk som jobber med dette så tror jeg de har mye info om våres dna . Derfor spør jeg så pent jeg kan finnes det noe Hohenzollern eller slekter fra Brandenburg i våres aner fra Fars siden til Anders Elias ?

 

 

 

 

post-5205-0-34585500-1471901080_thumb.jpg

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

National Geographics har laget modeller for den genetiske sammensetningen i de ulike land.

 

For Norge er genmaterialet i modellen satt sammen slik:

 

Western & Central Europe 8%

Eastern Europe 14%

Finland & Northern Siberia 12%

Scandinavia 64%

 

Bernadotte og Falk AB kan åpenbart tjene gode penger på å utstede "sertifikater" til godtroende mennesker på opplysninger som er åpent tilgjengelige. 8% av genmassen i den norske befolkningen kommer fra området i den vestlige delen av sentral-Europa, 14% fra den østlige delen. 

 

Det framlagte sertifikatet fra Bernadotte og Falk sier følgelig ikke noe som helst om den problemstillingen som har vært utgangspunktet for denne tråden.

inlägget av Yngve att Bernadotte & Falk tjänar pengar  på godtroende människor. Du kan upplysa honom att dom har gjort det utan någon betalning. Detta med sertifikaterna har dom inte tjänat ett öre på.

 Dom har gjort det därför att dom rycker saken är interesant .

 

 

Dette kommer fra de som jobber med denne sak nå ang Ydna saken våres i Sverige  . Etter at de ser hva du skrev her på forumet . De følger med denne sak . Ydna Beviser slekt .

 

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bernadotte & Falk Aktiebolag är ett tjänsteföretag huvudskaligen(!!) inriktat på DNA-analys och DNA-tester. "

 

For kr. 7495 SEK: http://www.bernadottefalk.se/order/product-category-2/royal-dna-test-to-all-lines/

 

"Royal DNA test to all lines. Bernadotte / Romanov / Danish housing Glücksborg and others regardless of family lines. Bernadotte & Falk can exclusively offer a new DNA test regardless of lineage, through Jan Bernadotte. We all, men as women inherit so-called autosomal DNA. The new DNA tests make it possible to determine kinship up to 5-7 generations back."

 

Her er det bare å sende pengene, så kommer det "Royal DNA test" med sertifikater i retur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bernadotte & Falk Aktiebolag är ett tjänsteföretag huvudskaligen(!!) inriktat på DNA-analys och DNA-tester. "

 

For kr. 7495 SEK: http://www.bernadottefalk.se/order/product-category-2/royal-dna-test-to-all-lines/

 

"Royal DNA test to all lines. Bernadotte / Romanov / Danish housing Glücksborg and others regardless of family lines. Bernadotte & Falk can exclusively offer a new DNA test regardless of lineage, through Jan Bernadotte. We all, men as women inherit so-called autosomal DNA. The new DNA tests make it possible to determine kinship up to 5-7 generations back."

 

Her er det bare å sende pengene, så kommer det "Royal DNA test" med sertifikater i retur!

 

Lykke til Yngve Nedrebø . Nå tror jeg du har trakket godt i salaten .  Når en mann som deg kan skrive dette , Her er det bare å sende pengene, så kommer det "Royal DNA test" med sertifikater i retur!  Da har du ikke mye peiling Yngve Nedrebø . Jeg vet at du har terget på deg noen nå , Men dette for du svare på selv . Det vet jeg at du må . Har du glemt at vi har tatt en YDNA  hos et av de største Royal DNA senteret i Europa ? og du vet hvem som eier dette også eller ?

 

Men mitt spørsmål var om Fosse slekten på far siden har linjer til Brandenburg - Hohenzollern slekten ? , Vist ikke så har vi rett i våres familie historie at keiser wilhelm II har hatt en sønn med navnet Anders Elias Fosse her i Norge og etterkommere . Derfor spør jeg om dette.

Endret av Jan Harald Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bernadotte & Falk Aktiebolag är ett tjänsteföretag huvudskaligen(!!) inriktat på DNA-analys och DNA-tester. "

 

For kr. 7495 SEK: http://www.bernadottefalk.se/order/product-category-2/royal-dna-test-to-all-lines/

 

"Royal DNA test to all lines. Bernadotte / Romanov / Danish housing Glücksborg and others regardless of family lines. Bernadotte & Falk can exclusively offer a new DNA test regardless of lineage, through Jan Bernadotte. We all, men as women inherit so-called autosomal DNA. The new DNA tests make it possible to determine kinship up to 5-7 generations back."

 

Her er det bare å sende pengene, så kommer det "Royal DNA test" med sertifikater i retur!

 

Hei! Har fulgt med på denne siden fra utsiden nesten siden starten fordi jeg synes den er interessant. 

Men hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle kommentere noe her av ulike grunner. Det at jeg gjør det nå er dette som jeg hele tiden har betraktet som et meget seriøst forum, forandret seg helt da jeg leste de siste innleggene fra Yngve Nedrebø som står oppført som moderator og dermed leder av denne siden. Noe så useriøst og frekt som Yngve her kommer med om et av Europas største og mest seriøse firma er jo nettopp hans oppgave å sørge for at ikke får komme på trykk! Bernadotte/Falk har fått beskjed om det av meg og de var dypt sjokkert og kommer til å gå videre med saken. 

I tillegg har han her vist at han på ingen måte er upartisk i saken men gjort seg opp sin mening om den og til og med tatt parti mot Fosse som her virkelig gjør et forsøk på å få svar på sine spørsmål med nettopp å bruke de mest seriøse aktører som de kan få kontakt med. Det er IKKE en moderators oppgave og gjort at Riksarkivet her har fått en ripe i lakken og i mine øyne langt på vei mistet sin anseelse. Hva Yngve vil gjøre for å rette opp i dette skal bli interessant å se. 

Siden jeg nå har involvert meg her kommer jeg til å påpeke alvorlige svakheter i bevisene mot at Anders Elias Fosse ikke kan stamme fra Keiser Wilhelm uten at jeg på noen måte skal påstå det motsatte. Kommer tilbake til dette om ikke lenge. Dette får holde for denne gang.

Mvh.

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så useriøst og frekt som Yngve her kommer med om et av Europas største og mest seriøse firma er jo nettopp hans oppgave å sørge for at ikke får komme på trykk! Bernadotte/Falk har fått beskjed om det av meg og de var dypt sjokkert og kommer til å gå videre med saken.

Mvh.

Trygve

Hvilke holdepunkter har du for å påstå at Bernadotte & Falk er "et av Europas største og mest seriøse firma"?  Så vidt jeg vet, er det svenskekongens kontroversielle slektning, Jan Bernadotte, som står bak - sammen med kompanjongen Mats Falk.  Det som finnes tilgjengelig av informasjon om dette firmaet, virker ikke spesielt tillitvekkende.

 

Litt mer om Jan Bernadotte her:  https://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Bernadotte

Endret av Oddbjørn Johannessen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.