Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

Tror at noen trenger å tilegne seg litt språkkunnskaper her..... komplett umulig å forholde seg til det hjelpeløse språket som er brukt ovenfor...

 

Ja, her var det både hjelpeløs engelsk og tysk, noe som kanskje kunne tyde på at det var samme forfatter? Er det bare jeg som stusser over at en merkelig tysker som skriver dårlig engelsk samt noen spanjoler ved navn "Louis Ramón Guilliom og Ángel Cristina Guilliomia" bosatt i Madrid skal ha vært familien Fosses hovedleverandør av informasjon som har ført til at de tok etternavnet Hohenzollern? Visstnok uten å få penger. Eposten fra "Ulrich Meyer" virker jo svært useriøs. Og hvorfor skulle en hel rekke spanjoler og tyskere bruke tid på å fortelle familien Fosse at de kunne ta etternavnet Hohenzollern, helt uten å få betalt? Og hvorfor er det så viktig at det ikke kommer ut i media? Ethvert medlem av familien Hohenzollern er selvsagt nøye kartlagt i utallige publikasjoner og medier.

 

For ordens skyld sitererer jeg postene over, siden de har en tendens til å bli endret/forsvinne:

 

Hello Øyvind Hohenzollern and Jan Harald Hohenzollern.

 

Are you guys not happy with the name all of you got?

You guys promised us not to go in media. what happend?

What more can we do? Wasnt the name enough?

Yes you all are prussians but isnt that enough?

We have followed you over the year, everything you guys have done.

We can confirm that we have contact with these people for over a year ago.

We are not gonna comment more here.

The same should the norwegian family do.

 

Kind Regards Germany

Sie jetzt genug Ärger für meine Familie gemacht haben ...

 




Hey. Now I think it's time to show who you are ...... We need your help here .. You can not just write something and not show you more .. help us with all the facts you have .. I think I know who you are and from Germany. ,,,,,Georg ...... or ?


 

Ang. DNA-analyser i forhold til Fosse: Det er jo greit nok, men ikke det mest interessante i denne saken mener jeg. Uansett resultat ville det jo ikke bevist at de var etterkommere etter keiser Vilhelm. Det mer oppsiktsvekkende nå er familien Fosses opplysninger om at de tok navneforandring til Hohenzollern på grunnlag av slikt som eposten over. De har nå fortalt i flere måneder at de er skeptiske til sine informasjonsleverandører, men påstår likevel hardnakket så sent som denne uken at "vi er hohenzollern i blod dna stemmer" som Jan Harald hevdet, og at de aldri kommer til å akseptere at Vilhelm II ikke er deres oldefar, slik de har sagt flere ganger i denne tråden når de møter litt motgang og blir hissige.

 

Familien Fosse burde bestemme seg: Vet de at de er etterkommere etter Vilhelm II, eller har de angivelig blitt lurt av en gruppe spanjoler og tyskere? I sistnevnte tilfelle, hvorfor kommer de med utsagn som "vi er hohenzollern i blod dna stemmer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare du eller dere som lurer på alt dette. Men for ordens skyld: det Jan Harald siterte, som angivelig var fra en Ulrich Meyer var IKKE en epost, men et bidrag her i forumet, Det første og eneste bidraget som har vært på engelsk i denne debatten.

 

 

Hvorfor familien Fosse ikke skulle gå ut i media med temaet kan jo bare tyde på at alt ikk er slik fam. Fosse gjerne vil ha det fremstilt. Men også det er blitt skrevet her tidligere. Øyvind har flere ganger skrevet at „det er mye som er merkelig i denne saken“. Og det er nok riktig. Ingen, bortsett fra Øyvind og Jan Harald, vil stå frem og fortelle offentlig om denne „familiehistorien“ - hverken andre i Fosse-familien eller „det tyske hus“. I tillegg dukket så dette siterte, engelske bidraget opp med spørsmålet om de ikke var fornøyd nok med å få “navnet” - og “man” skal ha fulgt med familien i lengre tid. Hvorfor skulle "man" gjøre det dersom alt var foragått på legalt og riktig vis?

Selv tror jeg ikke at familien har vært i kontakt med prins Georg Friedrich slik de har hevdet her noen ganger. M.h.t. DNA så har det vært skrevet en gang sånn og en gang slik. Men som Arnfried skrev så må det nå avventes.

Forøvrig skjønner jeg at det møysomt å lese seg igjennom alle bidragene/ alle sidene her. Men det må man egentlig - hvis ikke oppstår det slike misforståelser og man blander epost med siterte bidrag her i tråden..

 

Jeg har forøvrig selv sendt en mail til epost-adressen for preussen.de og spurt om de i det hele tatt vet noe om denne saken. Foreløpig har jeg ikke fått svar, men det får jeg kanskje heller ikke. Fam. Fosse er sikkert ikke de eneste som gjerne vil være etterkommere av keiseren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den måten det blir kommentert på fra min kjære fetter, så kan ikke jeg skrive mer her.

Jeg orker ikke å bli sammenlignet , for no er de fleste innlegg usammenhengende ,usmakelig og tåpelige.

 

Dette har passert grensen og jeg har ikke råd til å være i samme båt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om trådstarter mener at han styrker familiens sak ved å opptre på en slik måte som han gjør i denne tråden, men de fleste forstår vel nå hvor denne saken bærer.

 

Fra BA:

 

Øyvind Fosse forteller at fetteren Jan Harald Fosse har drevet omfattende slektsforskning de siste årene, og gjentatte ganger prøvd å ta kontakt med prins Georg Friedrich von Preussen, som er overhodet for huset Hohenzollern.

 

Det er altså trådstarter som også ser ut til å være familiens "slektsforsker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og medan debatten rullar vidare på tomgang i påvente av det endelege svaret har JH skifta både brukarnamn og tittel på tråden:

 

post-77-0-92111700-1386515871_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og medan debatten rullar vidare på tomgang i påvente av det endelege svaret har JH skifta både brukarnamn og tittel på tråden:

 

post-77-0-92111700-1386515871_thumb.jpg

Ser ut som alle innlegg fra han er sletta også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper familien Fosse skammer seg - og holder seg borte fra dette forumet for fremtiden. Dette er bare for drøyt, slutt å bruke andres tid på denne måten!

 

"Ingen liker å bli lurt!"

 

Så håper jeg også at forumets administratorer tar tak, slik at innlegg og emnetittel ikke lar seg endre etter flere måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald FOSSE; Skam deg! Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd, ikke bare på dette forumet, men generelt i debatter! Jeg skal fortelle deg at jeg sitter på en mengde materiale som er klart til å legge ut her, om jeg ville! Men jeg har ikke villet, nettopp for å skåne deg og din familie mest mulig! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNA-test må være veien å gå her, hvis familien faktisk ønsker å få vite sannheten. Påstandene synes å være tatt helt ut av luften, og ingen beviser er fremlagt tross iherdig oppfordring. Faktisk minner dette mest om forumtroll, problemet er vel at det er en hel familie av dem. Kanskje stikker det derfor litt dypere...

 

Hvis faktiske beviser foreligger (ikke gratulasjonsbrev fra keiserslekter, feilaktige artikler i en avis - eller facebooksider!), så håper jeg vi kan få dem fremlagt her, slik mange andre har oppfordret til. Så kan kanskje denne diskusjonen bli avsluttet. Slik informasjon er fremkommet i denne tråden, så er det absolutt intet som tyder på at innføringen i kirkeboken er feil. Man kan umulig mene at offentlige dokumenter skal endres pga. en udokumentert påstand fremsatt i et forum.

 

Ja, dette skrev jeg for 3 måneder siden...

 

 

Jan Harald FOSSE; Skam deg! Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd, ikke bare på dette forumet, men generelt i debatter! Jeg skal fortelle deg at jeg sitter på en mengde materiale som er klart til å legge ut her, om jeg ville! Men jeg har ikke villet, nettopp for å skåne deg og din familie mest mulig! :angry:

Jeg håper nå at vi får alle kortene på bordet, for forumets seriøsitets skyld, det er ingen grunn til å skåne Fosse-familien (lenger).

 

Så ber jeg om unnskyld til de jeg har kritisert for å være for "direkte" i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN her inne er slekt forskere men mobb ... den største tabben jeg har gjor var og gå inn på dette syke forume og legge saken våres frem på dette arkive ... trusler og drit er hva jeg har fått ...dere er jo helt på tryne alle sammen ... trusler og drit er alt dere kan komme med .ler av dere .... amatører på høyt nivå ..dere har tapt denne saken forstå det nå .. vi hadde rett og dere hadde feil .. DNA er beviset. det er ingen i min familie som tar dere seriøs lengre vi bare ler av dere nå . dritt er hva dere kommere med fra arkivet tapere er det dere er blit nå . god jul og drit dere enda mere ut nå haha haha ..sleng mere dritt ... arkivet er bare tull og fanteri og ikke noe seriøst i det hele tatt . dere kallerer dere for slekt forskerer men det er ikke dere .. mobben fra arkivet er hva dere er

 

Grattis Lotta Nordin! Du har vunnit högsta pris: DEN TALANDE DASSRULLEN! [...] Du och andre så kallade forskare, kan mene och tro vad ni vill. Men Whilly Roos, är den ende seriöse forskare jeg har mött i Sverige, han skall inte smutskastas. I mellemtiden har jag fået 100% klarhet över, att den första Anckarstjerna i Randers var född av svensk adel. Då du och andra så kallade forskare, ''kallar mig bluffmakare och andre oförskämdheter'' tänker jag icke, att ge upplysninger i dette forum om ett bevis,ni fattar ju ändå noll, ni får så leve med, att ni ej känner svensk historia. Jag skall icke berika er med uppgifter. Oförskämdheter och smutskastning är väl ingen hjälp? Men ren avundsjuk ondska! Det är den hjälp, jag fick på Rötter Anbytarforum. Välkommen i diktarklubben "Nollorna", sög upptagningen i PKUS = Ordblinde svenske släktforskare.

 

http://aforum.geneal...html?1062061129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald FOSSE; Skam deg! Dette er det frekkeste jeg noen gang har opplevd, ikke bare på dette forumet, men generelt i debatter! Jeg skal fortelle deg at jeg sitter på en mengde materiale som er klart til å legge ut her, om jeg ville! Men jeg har ikke villet, nettopp for å skåne deg og din familie mest mulig! :angry:

 

 

Jeg synes du skal publiserer dine funn på en web-side uavhegig av familien Fosses innspill i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg akter ikke "å svare med samme mynt"! Jeg holder alt for meg selv, - det deles heller ikke med Fosse-fetrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest me fortsatt skal skille mellom JH og Ø.

Det er Jon Harald som er trådstarter og som har gått heilt bananas

 

Det er vel så, men de forsvarer hverandre så det holder, og det kan også se ut til at deres slagplaner er lagt sammen (på FB).

 

PS. Jan Harald er en ærlig man ,men med mye følelser av og til litt vel mye. Men enting kan ingen ta fra han,han har så stort Hjerte at det står nesten utenpå kroppen. Han vet normalt ikke hvor godt han skal gjøre for andre.så jeg er heldig å ha han som fetter..

 

Jeg synes derfor det holder nå, og jeg kommer ikke til å bidra til noe positivt ifht. denne familien. De har rett og slett brukt opp "tabbekvoten" på dette forumet.

 

Det eneste jeg har lyst til å bidra med, er noen kroner til DNA-test av Fosse-familien (de som faktisk innrømmer å være det), så hvis Arnfrid kommer i minus her, så bidrar jeg gjerne.

Jeg har ikke noen gang vært borte i en hel familie som er så fullstendig uinteresserte i dokumenterte fakta, og så "innsmurte" i stormannsgalskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ringt Jan Harald og spurt hva som skjer, han mener at han har fått alvorlige trusler. Det er årsaken til han har slettet tråden.

Personlig er jeg enig med dere at uansett om dette har blitt en tåpelig sak, som har sklidd langt utover sine proposisjoner så er det unødvendig å slette,med unntak av fyllerør klokken 4 på natten.

Jeg skjønner at han blir fortvilet for seg og sin nærmeste familie.

 

Jeg kommer til å lage ett emnesammendrag, samt at jeg vil forklare hvorfor det er endel som har blitt tilbakeholdt.

Hvis det er riktig informasjon jeg sitter på Håper jeg at Yngve Nedrebø kan bekrefte noe av dette jeg kommer til å skrive, jeg vet ikke hvor taushetsbelagt han er.

Meningen var at når denne saken eskalerte fullstendig denne uke, så hadde jeg tenkt å bringe dere igjennom alt fra A-Å.

Men som jeg har forklart tidligere i uken har det vært mer presserende saker som har vært viktigere for meg.

 

Så ett lite momentum , så gikk noen ut å la ut en komm fra en felles chat på FB med en " Boris Sergei von Hohenzollern" som ikke eksisterer. Men som kom med endel påstander for å provosere, noe som enkelte bet på. Den FB profilen er det noen av Debattdeltakerne her som har laget. Det er ingen tvil nå at noen prøver å sette oss i sjakkmatt før vi får frem di siste opplysningene i saken.

Dette er ikke en konspirasjonsteori men fakta. Så jeg ber dere som har vært med på denne reisen, disse måneder avvente til jeg har forklart situasjonen fra kontakt osv..

Saken har blitt for alvorlig til at det bare er en familiehistorie.

Jeg skriver på vegne av endel aktive og mindre aktive familiemedlemmer , det har vært min rolle i denne saken hele veien å prøve å få fakta, evt finne sannheten uavhengig av hvordan den måtte bli. Så at vi tok konsekvensene av det.

Noe i denne saken er så spesiell at en kan begynne å lure, hvilke krefter det er vi fighter mot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ringt Jan Harald og spurt hva som skjer, han mener at han har fått alvorlige trusler. Det er årsaken til han har slettet tråden.

Personlig er jeg enig med dere at uansett om dette har blitt en tåpelig sak, som har sklidd langt utover sine proposisjoner så er det unødvendig å slette,med unntak av fyllerør klokken 4 på natten.

Jeg skjønner at han blir fortvilet for seg og sin nærmeste familie.

 

Ja stakkars dere som har fått alle truslene fra alle deres hjelpere som faktisk trodde dere mente noe som helst seriøst!

 

JH har nok slettet en bøtte med innlegg etter pålegg fra forumets administrator - som også har vært inne og moderert alle innlegg der "dritten" hans har vært sitert. Nå må dere bare slutte med dette tullet og påstandene om trusler! Hvis du har lest innleggene til JH så vet du jo selv hvem som har truet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er vel så, men de forsvarer hverandre så det holder, og det kan også se ut til at deres slagplaner er lagt sammen (på FB).

 

 

 

Jeg synes derfor det holder nå, og jeg kommer ikke til å bidra til noe positivt ifht. denne familien. De har rett og slett brukt opp "tabbekvoten" på dette forumet.

 

Det eneste jeg har lyst til å bidra med, er noen kroner til DNA-test av Fosse-familien (de som faktisk innrømmer å være det), så hvis Arnfrid kommer i minus her, så bidrar jeg gjerne.

Jeg har ikke noen gang vært borte i en hel familie som er så fullstendig uinteresserte i dokumenterte fakta, og så "innsmurte" i stormannsgalskap.

DNA testen betaler vi , for jeg er like interesert å få den på plass.

Vi forholder oss til dokumenterte fakta , personlig har jeg lagret Brudvik eminente slektstre for fremtiden.

Det er flere element i denne saken som ikke har vært klart og tydelig fremme, og jeg legger ikke skjul på at jeg var på vei til å legge denne saken død ved forrige pause og forholde meg til det slektstreet Budvik hadde laget. Så fikk vi noen jokere inn i saken, som gjorde at det ikke var fullt så enkelt.

 

Men ja det har vært ekstremt forvirrende den siste tiden, og nesten umulig å forholde seg til debatten.

 

 

 

 

Ja stakkars dere som har fått alle truslene fra alle deres hjelpere som faktisk trodde dere mente noe som helst seriøst!

 

JH har nok slettet en bøtte med innlegg etter pålagg fra forumets administrator - som også har vært inne og moderert alle innlegg der "dritten" hans har vært sitert. Nå må dere bare slutte med dette tullet og påstandene om trusler! Hvis du har lest innleggene til JH så vet du jo selv hvem som har truet!

Jeg forsvarer ikke de fra JH og har tatt tydelig avstand fra trusler ,uansett hvem de måtte komme fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNA testen betaler vi , for jeg er like interesert å få den på plass.

Vi forholder oss til dokumenterte fakta , personlig har jeg lagret Brudvik eminente slektstre for fremtiden.

Det er flere element i denne saken som ikke har vært klart og tydelig fremme, og jeg legger ikke skjul på at jeg var på vei til å legge denne saken død ved forrige pause og forholde meg til det slektstreet Budvik hadde laget. Så fikk vi noen jokere inn i saken, som gjorde at det ikke var fullt så enkelt.

 

Dere ber om hjelp her på forumet, men vil ikke fortelle oss hva dere vet? Slik at frivillige kan bruke 100-vis av timer på å hjelpe dere og bare få kjeft og trusler tilbake, hva er galt med dere?

 

Hvem er forresten "vi" som forholder oss til fakta? - og hvilke fakta? Dere har jo hittil ikke presentert et eneste objektivt bevis?

 

Jeg har gått på limpinnen og trodd dere har ønsket hjelp (ja, jeg innrømmer det!), men det er ikke det dere vil.

 

Har "dere" forresten lest forumets ordensregler noen gang? Som dere bekreftet å ha lest når dere registrerte dere?

 

http://forum.arkivve...-for-debattene/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bevist holdt meg utenfor denne debatten den siste tiden; ikke bare fordi det ikke foreligger noe nytt av bevis; men også fordi debatten begynte å ta en form som jeg ikke ønsket å ta del i; samt at jeg ønsket å skåne Jan Harald for den personen han etter hvert tegnet å være. Nå syntes jeg det er på sin plass å trekke frem noen elementer her.

 

I oktober var det såpass mye som lå klart som da dementerte alle påstander om et hvert slektskap til denne Kaiser Wilhelm; dette var da sammenført og referanseført i et stort samarbeid og publisert på min nettside. Samtidig ble det også ført en debatt på Geni hvor da familien hadde fått koblet deres bestefar på den «offisielle» profilen til denne keiseren.

 

I kjølvannet av dette, fikk jeg en melding fra nevnte Jan Harald; hvor han gikk til frontal-angrep på meg og skjelte meg ut etter noter; nå er jeg rimelig tykkhudet, slik at jeg lot meg ikke affisere videre av dette. Han forlangte at jeg skulle fjerne det som var publisert.

 

Jeg skrev dette under et følelsesmessig utbrudd, og lot det være; samtidig så involverte jeg meg i en annen tråd fra samme person; hvor han da søkte etter sin mors slekt. Her ble det også lagt ned betydelig arbeid; og igjen – ført inn i det samme treet som man allerede hadde jobbet frem for hans fars side. Etter hvert ble det da klart at han egentlig ikke var interessert; før det plutselig ble klart at han –muligens- hadde koblinger til en kjent slekt i Bergen; da var interessen på topp.

 

En av hans forfedre på sin mors side hadde navnet Thor Møhlen; ikke Jørgen Thor Møhlen som er kjent som den som først introduserte papirpenger her til lands; men Joachim Thor Møhlen. Da gikk han ut på Facebook og proklamerte at han var i slekt med nevnte Jørgen – og når dette ble poengtert at det var feil, så gikk han atter en gang i fistel.

 

Den eneste konklusjonen man kan trekke ut fra dette; er at man har et krøklete syn på hva slektsforskning er; og at man er så oppsatt på fine aner, at man vil gjøre hva som helst for å få dette på plass. Uansett argumentasjonsrekke, har man etter gjentatte forsøk bare kunne konstatere at det ikke har vært mulig å føre en god forskning uten å få passet sitt påskrevet.

 

Det arbeidet som da er gjort er tilgjengelig for alle som ønsker å sjekke dette; dette er da et resultat av en rekke personer; som det også er referert til. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er en ferdig konklusjon; men en konklusjon basert på tilgjengelig fakta. Uten mer dokumentasjon, og informasjon, er det også umulig å komme til en annen slutning enn hva som er tilgjengelig nå. Kommer det frem beviser som skulle tilsi noe annet, så tror jeg nok at ingen her har problemer med å akseptere disse – så fremt bevisene føres på en god og dokumenterbar måte.

 

Dessverre for dere Øyvind, så har dere også klart å plassere dere i en situasjon hvor man vil være rimelig kritiske til alt dere nå legger frem. Men akkurat det kan du nok forstå selv også.

 

Personlig syntes jeg det er synd både for familien som er involvert, samt for de personene som har dedikert tid og kunnskap at man nå er i den situasjonen man er i. Det har lenge vært enighet i at familien burde ha gjort langt bedre forarbeid enn hva som er gjort; samtidig skulle man også vært enige om at kommunikasjon her burde da vært overlatt til noen som klarer å forholde seg rolig og profesjonelt, og ikke lot følelsene ta overhånd. Akkurat det er ingen tjent med.

 

Her er da gjennomgangen av de fakta som er tilgjengelig rundt Anders Elias Fosse / Keiser Wilhelm II; og her kan man da se det arbeidet som er lagt ned i forbindelse med de spørsmålene som Jan Harald har fremlagt – både på hans far, og hans mors side.

 

Så vil jeg også få poengtere; jeg har bidratt med noe ja – men majoriteten av arbeidet som er lagt ned i dette krediteres til de som krediteres bør; Rigmor Waler, Arnfrid Mæland, Åsbjørg Susort, Inger Karin Haarbye, Yngve Nedrebø, Espen Tjernshaugen, Rune Thorstensen, Lars E. Øyane, Rune Bergesen, Torbjørn Igelkjøn, Grete Singstad og Frank H. Johansen.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bevist holdt meg utenfor denne debatten den siste tiden; ikke bare fordi det ikke foreligger noe nytt av bevis; men også fordi debatten begynte å ta en form som jeg ikke ønsket å ta del i; samt at jeg ønsket å skåne Jan Harald for den personen han etter hvert tegnet å være. Nå syntes jeg det er på sin plass å trekke frem noen elementer her.

 

I oktober var det såpass mye som lå klart som da dementerte alle påstander om et hvert slektskap til denne Kaiser Wilhelm; dette var da sammenført og referanseført i et stort samarbeid og publisert på min nettside. Samtidig ble det også ført en debatt på Geni hvor da familien hadde fått koblet deres bestefar på den «offisielle» profilen til denne keiseren.

 

I kjølvannet av dette, fikk jeg en melding fra nevnte Jan Harald; hvor han gikk til frontal-angrep på meg og skjelte meg ut etter noter; nå er jeg rimelig tykkhudet, slik at jeg lot meg ikke affisere videre av dette. Han forlangte at jeg skulle fjerne det som var publisert.

 

Jeg skrev dette under et følelsesmessig utbrudd, og lot det være; samtidig så involverte jeg meg i en annen tråd fra samme person; hvor han da søkte etter sin mors slekt. Her ble det også lagt ned betydelig arbeid; og igjen – ført inn i det samme treet som man allerede hadde jobbet frem for hans fars side. Etter hvert ble det da klart at han egentlig ikke var interessert; før det plutselig ble klart at han –muligens- hadde koblinger til en kjent slekt i Bergen; da var interessen på topp.

 

En av hans forfedre på sin mors side hadde navnet Thor Møhlen; ikke Jørgen Thor Møhlen som er kjent som den som først introduserte papirpenger her til lands; men Joachim Thor Møhlen. Da gikk han ut på Facebook og proklamerte at han var i slekt med nevnte Jørgen – og når dette ble poengtert at det var feil, så gikk han atter en gang i fistel.

 

Den eneste konklusjonen man kan trekke ut fra dette; er at man har et krøklete syn på hva slektsforskning er; og at man er så oppsatt på fine aner, at man vil gjøre hva som helst for å få dette på plass. Uansett argumentasjonsrekke, har man etter gjentatte forsøk bare kunne konstatere at det ikke har vært mulig å føre en god forskning uten å få passet sitt påskrevet.

 

Det arbeidet som da er gjort er tilgjengelig for alle som ønsker å sjekke dette; dette er da et resultat av en rekke personer; som det også er referert til. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er en ferdig konklusjon; men en konklusjon basert på tilgjengelig fakta. Uten mer dokumentasjon, og informasjon, er det også umulig å komme til en annen slutning enn hva som er tilgjengelig nå. Kommer det frem beviser som skulle tilsi noe annet, så tror jeg nok at ingen her har problemer med å akseptere disse – så fremt bevisene føres på en god og dokumenterbar måte.

 

Dessverre for dere Øyvind, så har dere også klart å plassere dere i en situasjon hvor man vil være rimelig kritiske til alt dere nå legger frem. Men akkurat det kan du nok forstå selv også.

 

Personlig syntes jeg det er synd både for familien som er involvert, samt for de personene som har dedikert tid og kunnskap at man nå er i den situasjonen man er i. Det har lenge vært enighet i at familien burde ha gjort langt bedre forarbeid enn hva som er gjort; samtidig skulle man også vært enige om at kommunikasjon her burde da vært overlatt til noen som klarer å forholde seg rolig og profesjonelt, og ikke lot følelsene ta overhånd. Akkurat det er ingen tjent med.

 

Her er da gjennomgangen av de fakta som er tilgjengelig rundt Anders Elias Fosse / Keiser Wilhelm II; og her kan man da se det arbeidet som er lagt ned i forbindelse med de spørsmålene som Jan Harald har fremlagt – både på hans far, og hans mors side.

 

Så vil jeg også få poengtere; jeg har bidratt med noe ja – men majoriteten av arbeidet som er lagt ned i dette krediteres til de som krediteres bør; Rigmor Waler, Arnfrid Mæland, Åsbjørg Susort, Inger Karin Haarbye, Yngve Nedrebø, Espen Tjernshaugen, Rune Thorstensen, Lars E. Øyane, Rune Bergesen, Torbjørn Igelkjøn, Grete Singstad og Frank H. Johansen.

Hei,for dere som har bidratt med de historiske fakta , er det bare for meg og takke og bukke. Synes selv at dette har tatt en trist vending og skjønner godt at det har liten hensikt å skrive noe mer her før vi har den siste brikken på plass, De endelig DNA fakta, både fra øvrig Fosse slekt og vår egen.

 

Jeg er fryktelig lei meg for at saken har tatt en så negativ vending, nei vi er ikke samkjørte. Jeg har gjort mine feil her og de står jeg for.

Er selv pinlig berørt at jeg tok denne saken opprinnelig,og tok den informasjon jeg fikk med de vi debatterte med som en godtroende tosk. Det hadde spart familien for mye oppstyr om jeg hadde dobbelsjekket. Eller fått hjelp av dere for snart 2 år siden.

 

Beklager.

 

Mvh Øyvind

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ringt Jan Harald og spurt hva som skjer, han mener at han har fått alvorlige trusler. Det er årsaken til han har slettet tråden.

Personlig er jeg enig med dere at uansett om dette har blitt en tåpelig sak, som har sklidd langt utover sine proposisjoner så er det unødvendig å slette,med unntak av fyllerør klokken 4 på natten.

Jeg skjønner at han blir fortvilet for seg og sin nærmeste familie.

 

Jeg kommer til å lage ett emnesammendrag, samt at jeg vil forklare hvorfor det er endel som har blitt tilbakeholdt.

Hvis det er riktig informasjon jeg sitter på Håper jeg at Yngve Nedrebø kan bekrefte noe av dette jeg kommer til å skrive, jeg vet ikke hvor taushetsbelagt han er.

Meningen var at når denne saken eskalerte fullstendig denne uke, så hadde jeg tenkt å bringe dere igjennom alt fra A-Å.

Men som jeg har forklart tidligere i uken har det vært mer presserende saker som har vært viktigere for meg.

 

Så ett lite momentum , så gikk noen ut å la ut en komm fra en felles chat på FB med en " Boris Sergei von Hohenzollern" som ikke eksisterer. Men som kom med endel påstander for å provosere, noe som enkelte bet på. Den FB profilen er det noen av Debattdeltakerne her som har laget. Det er ingen tvil nå at noen prøver å sette oss i sjakkmatt før vi får frem di siste opplysningene i saken.

Dette er ikke en konspirasjonsteori men fakta. Så jeg ber dere som har vært med på denne reisen, disse måneder avvente til jeg har forklart situasjonen fra kontakt osv..

Saken har blitt for alvorlig til at det bare er en familiehistorie.

Jeg skriver på vegne av endel aktive og mindre aktive familiemedlemmer , det har vært min rolle i denne saken hele veien å prøve å få fakta, evt finne sannheten uavhengig av hvordan den måtte bli. Så at vi tok konsekvensene av det.

Noe i denne saken er så spesiell at en kan begynne å lure, hvilke krefter det er vi fighter mot.

Dette er en sak fra 1906. Hva kan da være taushetsbelagt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.