Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

Svar med konkrete bevis får vi innen 4 -8. Uker. Da er saken over for min del.

 

Jan Harald Fosse sier over at:

 

Jeg står for det som min bestefar har sakt hele sitt liv at kaisern er faren hannes og at han kom til fosse da han var liten gutt , på fosse sammen med den eldre-ordførern les brevet og en knut fosse F 1896 med flere andre har også bekrftet denne saken . Vi står på vårt Wilhelm II er våres oldefar .. ferdig med denne saken . vi har nok DNA bevis til og si det sån .

 

Det virker som han allerede har bestemt seg og ikke vil endre mening uansett hva som skulle komme frem. Uansett er det umulig å feste lit til noen dokumenter dere skulle komme med når dere har lagt frem forfalskede dokumenter før og nekter å forklare hvem som laget dem og hvordan det kom i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare påstå det da. Jeg vet at det har vært ordener som har vært falske. Men jeg tilhører ikke den eller de. De fleste av disse er nedlagt og forbudt på Malta for lenge siden.. Men det er en debatt du får ta med deg selv. Og ja den jeg er med i er katolsk.

 

Hvordan kan jeg fortelle deg at kongebrevet er falsk ? Når jeg ikke vet det med sikkerhet selv.

Så lenge jeg sitter på en offentlig side så legger jeg ikke ut navn ,ja de er Spanske og arbeider for Rey Juan Carlos. Dette er alle parter som skal ha tilgang til saken fått . Som jeg skrev i sted, du er vel den siste jeg vil dele det med.

men Yngve kan gjerne få det viss det berører saken.

For ordens skyld brukte jeg aldri Kongebrevet ved min navnesøknad, som ble godkjent først av Tyskland så av Norske myndigheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Ja jeg har ringt til A og k . pratet med AU i går og hun har infomert deg ang hva syn hun har på denne saken , jeg kommer ikke til og ringe flere ganger til denne slekten da det for vere grenser på plaging av meg . jeg har også pratet med han som er født 1933 .. nå aventer vi DNA fra det største gena selskape som er ..

 

Skjønner ingen verdens ting av dette! DNA fra A eller K burde nå vært avklart slik at hele denne saken kunne avsluttes! men dere vil vel helst ikke ha noen DNA fra Fosse-slekten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingen verdens ting av dette! DNA fra A eller K burde nå vært avklart slik at hele denne saken kunne avsluttes! men dere vil vel helst ikke ha noen DNA fra Fosse-slekten.....

 

Muligens fordi de ikke har spurt om DNA fra noen i Fosse-slekten? Det enkle er ofte det beste, men det synes som det skal prøves ut en masse annet før det,hvis jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du selv lure på hvorfor vi gikk inn på arkivet, vi ville finne sannheten.

 

For ordens skyld, dette startet her på Digitalarkivets fora med et krav fra Jan Harald Fosse om at kirkebokinnførselen over Anders Elias Fosse i 1905 måtte forandres slik at keiser Wilhelm II ble stående som dennes far. Det er stor forskjell på det å søke sannhet kontra det å fremsette et krav om å forandre på et historisk dokument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare påstå det da. Jeg vet at det har vært ordener som har vært falske. Men jeg tilhører ikke den eller de. De fleste av disse er nedlagt og forbudt på Malta for lenge siden.. Men det er en debatt du får ta med deg selv. Og ja den jeg er med i er katolsk.

 

Hvordan kan jeg fortelle deg at kongebrevet er falsk ? Når jeg ikke vet det med sikkerhet selv.

Så lenge jeg sitter på en offentlig side så legger jeg ikke ut navn ,ja de er Spanske og arbeider for Rey Juan Carlos. Dette er alle parter som skal ha tilgang til saken fått . Som jeg skrev i sted, du er vel den siste jeg vil dele det med.

men Yngve kan gjerne få det viss det berører saken.

For ordens skyld brukte jeg aldri Kongebrevet ved min navnesøknad, som ble godkjent først av Tyskland så av Norske myndigheter..

 

Du sier du er med i "OSJ Malta", som er vel kjent som en falsk ("self-styled") ridderorden og som ikke har noenting med den ekte Malteserordenen å gjøre. Forøvrig holder den ekte Malteserordenen til i Roma, ikke på Malta, og har nettadressen www.orderofmalta.int (et toppnivådomene som lett skiller den ut fra juksemakerne: http://en.wikipedia.org/wiki/.int )

 

Enhver kan se at brevet fra "Juan Carlos" er falskt, bl.a. fordi det refererer til ikke-eksisterende personer med titler som aldri har eksistert. Den som har laget det er en svindler.

 

Og hvorfor skulle Tyskland godkjenne en navnemelding fra en norsk statsborger, og hvilken rettsvirkning skulle det ha for navnesaken i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Du sier du er med i "OSJ Malta", som er vel kjent som en falsk ("self-styled") ridderorden og som ikke har noenting med den ekte Malteserordenen å gjøre. Forøvrig holder den ekte Malteserordenen til i Roma, ikke på Malta, og har nettadressen www.orderofmalta.int (et toppnivådomene som lett skiller den ut fra juksemakerne: http://en.wikipedia.org/wiki/.int )

 

Enhver kan se at brevet fra "Juan Carlos" er falskt, bl.a. fordi det refererer til ikke-eksisterende personer med titler som aldri har eksistert. Den som har laget det er en svindler.

Ja om de er det så vet de som skal vite det navn tlf og adresse.

 

Og hvorfor skulle Tyskland godkjenne en navnemelding fra en norsk statsborger, og hvilken rettsvirkning skulle det ha for navnesaken i Norge?

temaet har vært oppe mange ganger men navnet er ett sperret navn så vidt vi har fått vite av kyndige her på arkivet..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

temaet har vært oppe mange ganger men navnet er ett sperret navn så vidt vi har fått vite av kyndige her på arkivet..

Det stilles spørsmål om vi kaller oss Hohenzollern eller om vi har det offisielt. Ved søknad til Folkeregistrert etter vi var ”sikker” på at dette var reelt så fikk vi (Først Jan Harald) godkjent etternavnet. Slik vi har forstått det så ble dette godkjent i Tyskland og det var grunnen til at det tok tid. Men vi skal ikke bruke VON.

Von Hohenzollern er nok beskytta og familien Fosse har altså ikkje tillatelse til å bruke dette som familienavn. Har ikkje sett noen bekreftelse på at Hohenzollern uten von foran er beskytta ihht. norsk eller tysk navnelov…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Von Hohenzollern er nok beskytta og familien Fosse har altså ikkje tillatelse til å bruke dette som familienavn. Har ikkje sett noen bekreftelse på at Hohenzollern uten von foran er beskytta ihht. norsk eller tysk navnelov…

 

Det har du nok rett i, Vi skulle bruke navnet Fosse Hohenzollern . Men navnet Hohenzollern er også beskyttet slik jeg har forstått det. Derfor måtte folkregisteret få det godkjent i Tyskland, noe jeg mener tok i overkant av 2 måneder.

I solens øyeblikk var det vel noen av familiemedlemmene som smykket seg med ett par ekstra navn noen dager. Noe som vi åpenbart med rette har fått svidd for.

Personlig har jeg ikke kalt meg verken prins eller høyhet selv om det gang på gang blir påstått.

På den ene siden som jeg ble kalt det er dette fjernet, etter påtrykk fra meg selv.

Disse temaene har egentlig ikke noe med saken å gjøre ,men skjønner at det har interesse. Men håper nå at dette er avklart engang for alle.

 

Juridisk svar blir sendt Yngve Nedrebø med engang det foreligger.han har mit tlf nr. Viss han lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skjønner ingen verdens ting av dette! DNA fra A eller K burde nå vært avklart slik at hele denne saken kunne avsluttes! men dere vil vel helst ikke ha noen DNA fra Fosse-slekten.....

 

Jan Harald, hva mener du med "at det får være grenser for plaging"? Må ærlig talt si at jeg, med flere, som gjør vårt ytterste for å fremstå som seriøst arbeidende slektsforskere, synes vi du og din fetter fullstendig ignorerer våre funn og våre råd! Det bidrar IKKE til seriøsitet å skrive at du nesten er blitt glad i oss når du samtidig ikke er villig til å følge våre råd! Jeg er nå 100 % overbevist om at grunnen til at du eller Øyvind ikke har ordnet DNA fra Fosse-slekten er fordi dere da vet at da kommer den endelige svindelavsløringen! Nevner igjen at jeg har nedlagt over 100 arbeidstimer i denne saken, bl a med å lese gjennom alle avisoppslag om Keiser Wilhelms reise i Norge sommeren 1904, dessuten dagbøker fra hans adjutant!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jan Harald, hva mener du med "at det får være grenser for plaging"? Må ærlig talt si at jeg, med flere, som gjør vårt ytterste for å fremstå som seriøst arbeidende slektsforskere, synes vi du og din fetter fullstendig ignorerer våre funn og våre råd! Det bidrar IKKE til seriøsitet å skrive at du nesten er blitt glad i oss når du samtidig ikke er villig til å følge våre råd! Jeg er nå 100 % overbevist om at grunnen til at du eller Øyvind ikke har ordnet DNA fra Fosse-slekten er fordi dere da vet at da kommer den endelige svindelavsløringen! Nevner igjen at jeg har nedlagt over 100 arbeidstimer i denne saken, bl a med å lese gjennom alle avisoppslag om Keiser Wilhelms reise i Norge sommeren 1904, dessuten dagbøker fra hans adjutant!

Kjære Arnfrid Meland

 

Siden Jan Harald med sin kontakt mot den andre Fosse slekten ikke har nådd frem til de på ønsket måte. Så håper jeg at jeg kan tillate meg igjen og be om at siden du kjenner de personlig , om du kan spørre om de kan være villig til å ta en DNA. Regningen kan sendes til meg på E-post.

Hadde jeg bodd i Bergen så hadde jeg besøkt de for lenge siden da jeg mener at det hadde vært den beste måten å gjøre det på.

Jeg bor ikke i Norge til vanlig ,men som tidligere nevnt så er jeg i Trondheim nå.

Jeg ville ha satt stor pris på det.

Så må du huske en viktig ting som jeg har sagt hele veien, alle steiner skal snues i denne saken.

Så til det aller viktigste: om jeg er Fosse så lever jeg usedvanlig godt med det. Det er ikke en dårlig plass å stamme fra eller ett dårlig etternavn og ha.

Jeg hadde egentlig Inget ønske om å bli Hohenzollern ,men av familiære årsaker så tok jeg navnet.

Nå har vi som kjent DNA testen til min far hos ett velrenommert selskap som driver med genetisk forskning. Vi tar i disse dager også en helt ny og utvidet test av min far som selskapet trenger , da de har funnet motparter å teste på. Med den testen på kun 17 markører har vi testet likt mot flere kjente familier som er fra slutten av 1800 tallet, men det beviser kun at vi stammer fra Tyskland i Y DNA et . Dessverre beviser det ikke til fulle at vi er Keiserens oldebarn. Jeg nevnte en familie i går som jeg har lov til å si offentlig Von Hessentein. Vår kontakt der er fetter av onklene tilPrins Georg Friedrich.

Så jeg håper dette er ett godt nok svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte en familie i går som jeg har lov til å si offentlig Von Hessentein. Vår kontakt der er fetter av onklene tilPrins Georg Friedrich.

Så jeg håper dette er ett godt nok svar

 

Von Hessenstein-familien? Denne familien trodde jeg var utdødd. Hvem der er det dere har kontakt med?

Hvis det er denne "Harry-Eric Hesse von Hessteinstein"-fyren dere er venner med på Facebook, så må jeg nok skuffe dere og si at hans navn og tittel er fri fantasi.

 

Hvordan skal hans slektskap til Preussen-familien være, i så fall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

is

 

Dine stadige trusler hjelper ikke saken deres. Tvert imot. Hvis dere ønsker å bli tatt seriøst, er det bedre å slutte med alle bortforklaringer, løgner og usakligheter - og heller samarbeide med å legge frem fakta og resultater. Dere er selv skyld i alle de problemene dere måtte ha kommet opp i nå pga. deres egen oppførsel, og sitatet her er et godt eksempel på nettopp det. Det finnes mengder av eksempler på dårlig oppførsel fra deres side i denne tråden, dette er bare ett av dem. All denne praten om hva slags motiver folk måtte ha for å være uenig med dere er også problematisk. Det å få vite sannheten er for de fleste her et godt nok (og det eneste!) motiv, ikke tillegg folk uærlige eller ondsinnede hensikter!

 

Når bevisene du hevder å ha, blir lagt ut her, så får jo alle vite sannheten? Jeg kan ikke begripe hvorfor dere ikke gjør det, når dere hevder å ha bevis.

her er jeg helt enig med deg på alle områder. Og du har helt rett i at når vi får de siste svarene så vil det enten bevise at vi er det vi påstår eller at det er sannsynlig. så da får hver og en av dere selv vurdere sannsynligheten .jeg legger ikke skjul på at jeg er lite imponert over min gode fetters oppførsel de siste dagene på arkivet. noe han har fått vite med klare og tydelige ord av meg på tlf..

 

Utover vår familiehistorie og de utsagn vi har fra enkelte seriøse personer på Fosse så er det kun indisier.

Som jeg skrev ved forrige pause på arkivet så var jeg på vei til å legge ned hele saken. Klart det hadde vært kjedelig om saken ikke hadde stemt og med alt arbeid vi har gjort . Det er ingen tvil om at noen nær familien i Tyskland har prøvd å lure oss trill rundt. Det har vært brukt store ressurser og ett enormt tidsbruk fra De sin side. Dette har vært ett samarbeid mellom noen i fra Hohenzollern familien og Spanske Adelige. De må ha hatt det særdeles morsomt ,med å kommunisere daglig med 10-20 grønne Fosse medlemmer.

Jeg har dokumentert litt av min kommunikasjon med en velrenommert Journalist så han vet hvor mye tid de har brukt. Jeg har bare med den såkalte rådgiveren og vennen tilPrins Georg Friedrich ca 7000 chat meldinger på FB .og han er bare en av brikkene i spillet.

Når jeg kom inn i saken hadde jeg inntrykk av at de hadde god peiling på hvem vi var. For ordens skyld vil jeg gjenta at denne saken ikke startet på FB men ved offisiell henvendelse til Prins Georg Friedrich.

Utover dette er det meste skrevet.

Siden den genetiske saken tar tid , årsaken til det er at de skal bruke en helt ny metode innenfor forskningen for å bevise, da de mener denne saken er eksepsjonell.

De har noe genetisk materiale av Keiser Willhelm II , men kun til å foreta farsakpstest. Da skjønner dere at vi måtte ha gjort noe helt vilt noe, og siden bestefar døde i Brann så vet vi heller ikke om det hadde nyttet.

Jeg og en av mine nære forbindelser , har nå sendt ett ønske til instituttet om de kan sette navnet sitt på å bekrefte det de har så langt. I såfall blir den sendt til Yngve Nedrebø da instituttets navn må hemmeligholdes for enhver pris. Da det er altfor stor interesse fra media og også huset i Tyskland til at vi våger å slippe navnet. Jeg regner med at Yngve kan oppdatere forumets medlemmer på disse områdene om han ønsker eller har lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er jeg helt enig med deg på alle områder. Og du har helt rett i at når vi får de siste svarene så vil det enten bevise at vi er det vi påstår eller at det er sannsynlig. så da får hver og en av dere selv vurdere sannsynligheten .jeg legger ikke skjul på at jeg er lite imponert over min gode fetters oppførsel de siste dagene på arkivet. noe han har fått vite med klare og tydelige ord av meg på tlf..

 

Utover vår familiehistorie og de utsagn vi har fra enkelte seriøse personer på Fosse så er det kun indisier.

Som jeg skrev ved forrige pause på arkivet så var jeg på vei til å legge ned hele saken. Klart det hadde vært kjedelig om saken ikke hadde stemt og med alt arbeid vi har gjort . Det er ingen tvil om at noen nær familien i Tyskland har prøvd å lure oss trill rundt. Det har vært brukt store ressurser og ett enormt tidsbruk fra De sin side. Dette har vært ett samarbeid mellom noen i fra Hohenzollern familien og Spanske Adelige. De må ha hatt det særdeles morsomt ,med å kommunisere daglig med 10-20 grønne Fosse medlemmer.

Jeg har dokumentert litt av min kommunikasjon med en velrenommert Journalist så han vet hvor mye tid de har brukt. Jeg har bare med den såkalte rådgiveren og vennen tilPrins Georg Friedrich ca 7000 chat meldinger på FB .og han er bare en av brikkene i spillet.

Når jeg kom inn i saken hadde jeg inntrykk av at de hadde god peiling på hvem vi var. For ordens skyld vil jeg gjenta at denne saken ikke startet på FB men ved offisiell henvendelse til Prins Georg Friedrich.

Utover dette er det meste skrevet.

Siden den genetiske saken tar tid , årsaken til det er at de skal bruke en helt ny metode innenfor forskningen for å bevise, da de mener denne saken er eksepsjonell.

De har noe genetisk materiale av Keiser Willhelm II , men kun til å foreta farsakpstest. Da skjønner dere at vi måtte ha gjort noe helt vilt noe, og siden bestefar døde i Brann så vet vi heller ikke om det hadde nyttet.

Jeg og en av mine nære forbindelser , har nå sendt ett ønske til instituttet om de kan sette navnet sitt på å bekrefte det de har så langt. I såfall blir den sendt til Yngve Nedrebø da instituttets navn må hemmeligholdes for enhver pris. Da det er altfor stor interesse fra media og også huset i Tyskland til at vi våger å slippe navnet. Jeg regner med at Yngve kan oppdatere forumets medlemmer på disse områdene om han ønsker eller har lov.

 

Masse ord og masse bortkastet tid. Bortkastede penger. Det dere trenger er å få en Y-DNA-test fra en av Fosse-brødrene som har vært nevnt mangfoldige ganger her. Det hadde vært bedre om dere brukte tid og krefter på å få til det. Jan Harald er ikke noen stor diplomat, så det hadde vært bedre om du selv kontaktet denne familien og snakket pent med dem! De skal ikke behøve å ha noen mening om saken eller ta "parti" - eller vite noe om diverse rykter. Det er kun en DNA-test av dem dere trenger...

 

Denne tråden startet med befaling/ønske om endring av kirkebok, slik at fødselsdato og far til Elias Andersen Fosse skulle endres. Da må dere bevise at den i kirkeboken oppgitte faren ikke er genetisk far. Har dere enda ikke forstått at løsningen på dette først og fremst ligger i Bergen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Masse ord og masse bortkastet tid. Bortkastede penger. Det dere trenger er å få en Y-DNA-test fra en av Fosse-brødrene som har vært nevnt mangfoldige ganger her. Det hadde vært bedre om dere brukte tid og krefter på å få til det. Jan Harald er ikke noen stor diplomat, så det hadde vært bedre om du selv kontaktet denne familien og snakket pent med dem! De skal ikke behøve å ha noen mening om saken eller ta "parti" - eller vite noe om diverse rykter. Det er kun en DNA-test av dem dere trenger...

 

Denne tråden startet med befaling/ønske om endring av kirkebok, slik at fødselsdato og far til Elias Andersen Fosse skulle endres. Da må dere bevise at den i kirkeboken oppgitte faren ikke er genetisk far. Har dere enda ikke forstått at løsningen på dette først og fremst ligger i Bergen?

Nå var det ikke mitt ønske akkurat det da, så var heller ikke jeg trådstarter.

Nå har jeg sendt ett høflig ønske til Meland, vedrørende DNA av de andre i Fosse slekten.

Viss ikke det når frem så er det vel ikke en annen utvei enn at jeg må til pers, viss jeg ikke kan får en av mine andre fettere i Bergen til å kjøre bort å spørre pent.

Jeg er enig at den testen hadde vært spennende å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Von Hessenstein-familien? Denne familien trodde jeg var utdødd. Hvem der er det dere har kontakt med?

Hvis det er denne "Harry-Eric Hesse von Hessteinstein"-fyren dere er venner med på Facebook, så må jeg nok skuffe dere og si at hans navn og tittel er fri fantasi.

 

Hvordan skal hans slektskap til Preussen-familien være, i så fall?

Det var nå ihvertfall DNA ute på den slekten fra 1800 tallet , så vidt jeg har fått vite..

Greit å få avklart Harry-Eric hesse von Hessenstein sitt slektskap. Har du peiling på det Frank så har jeg flere jeg vil spørre om. I såfall sender jeg det som melding på din innboks

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Arnfrid Meland

 

Siden Jan Harald med sin kontakt mot den andre Fosse slekten ikke har nådd frem til de på ønsket måte. Så håper jeg at jeg kan tillate meg igjen og be om at siden du kjenner de personlig , om du kan spørre om de kan være villig til å ta en DNA. Regningen kan sendes til meg på E-post.

Hadde jeg bodd i Bergen så hadde jeg besøkt de for lenge siden da jeg mener at det hadde vært den beste måten å gjøre det på.

Jeg bor ikke i Norge til vanlig ,men som tidligere nevnt så er jeg i Trondheim nå.

Jeg ville ha satt stor pris på det.

Så må du huske en viktig ting som jeg har sagt hele veien, alle steiner skal snues i denne saken.

Så til det aller viktigste: om jeg er Fosse så lever jeg usedvanlig godt med det. Det er ikke en dårlig plass å stamme fra eller ett dårlig etternavn og ha.

Jeg hadde egentlig Inget ønske om å bli Hohenzollern ,men av familiære årsaker så tok jeg navnet.

Nå har vi som kjent DNA testen til min far hos ett velrenommert selskap som driver med genetisk forskning. Vi tar i disse dager også en helt ny og utvidet test av min far som selskapet trenger , da de har funnet motparter å teste på. Med den testen på kun 17 markører har vi testet likt mot flere kjente familier som er fra slutten av 1800 tallet, men det beviser kun at vi stammer fra Tyskland i Y DNA et . Dessverre beviser det ikke til fulle at vi er Keiserens oldebarn. Jeg nevnte en familie i går som jeg har lov til å si offentlig Von Hessentein. Vår kontakt der er fetter av onklene tilPrins Georg Friedrich.

Så jeg håper dette er ett godt nok svar

De bor ikke i bergen øyvind men noen i førde . jeg har gjort det jeg kan med og få kontakt der , de ønsker ikke og ha noe med denne saken og gjøre ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse ord og masse bortkastet tid. Bortkastede penger. Det dere trenger er å få en Y-DNA-test fra en av Fosse-brødrene som har vært nevnt mangfoldige ganger her. Det hadde vært bedre om dere brukte tid og krefter på å få til det. Jan Harald er ikke noen stor diplomat, så det hadde vært bedre om du selv kontaktet denne familien og snakket pent med dem! De skal ikke behøve å ha noen mening om saken eller ta "parti" - eller vite noe om diverse rykter. Det er kun en DNA-test av dem dere trenger...

 

Denne tråden startet med befaling/ønske om endring av kirkebok, slik at fødselsdato og far til Elias Andersen Fosse skulle endres. Da må dere bevise at den i kirkeboken oppgitte faren ikke er genetisk far. Har dere enda ikke forstått at løsningen på dette først og fremst ligger i Bergen?

 

 

 

Jeg har vel sagt det til det kjedsommelige nå; at; "dere har startet å nøste i feil retning"!

Dere har fått beskjed/råd om å henvende dere til etterkommere av FOSSE slekten for å få en DNA, som eventuellt kan bevise/motbevise at bestefaren deres stammer fra det døvstumme ekteparet/eller ei, men av disse har dere unlatt å be om DNA test fra.

Istedet fortsetter dere med perifere prøver av slektninger fra keiser Wilhelm II og alt mulig annet, for forhåpentligvis å kunne koble dere opp mot keiseren.

Det virker helt sprøtt på meg. Dere bruker massevis av tid og penger for å bevise at "familiehistorien" er "sann", til tross for at alt annet forteller at det ikke medfører riktighet.

Kirkeboka blir ikke endret, som dere ønsker og Anders Elias Fosse vil for alltid bli stående oppført der med sine rette foreldre, enten dere liker det eller ei.

I tillegg kommer alle andre bevis som tidligere er blitt fremlagt, på at Anders Elias Fosse var sønn av dette døvstumme paret.

Keiser Wilhelm II var IKKE i Norge i 1905! Bestefaren deres ble født i 1906!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går nå over alle støvleskaft. Jeg har akkurat snakket med noen som jeg tror på , de vil ikke ta DNA for å belyse denne saken. Det er det også en annen deltaker på forumet som vet.

Svar får vi nå uansett, selv om det tar tid.

Jeg har rikelig med tid å vente, vi har hatt denne saken gående nå så lenge at om jeg må vente 4-8 uker før jeg får endelig svar. Så er det verdt det.

Kanskje enkelte av våre kritikere våkner en morgen og setter maten i vrangstupen av glede.

Jeg avslutter nå saken på arkivet til vi har endelig svar, for ellers blir det bare synsing og enda mer dritt.

Som jeg har sagt til det kjedsommelige vi er en helt vanlig familie med en uvanlig historie og det finnes grenser for hvor mye vi tåler.

Så er det som sagt tåpelig av oss å legge denne ut på debattforumet som vi trodde i utgangspunktet var et medlemmsforum, ikke at alt vi skrev kom på,Google og det som verre er.

 

Benytter derfor sjansen til å ønske dere alle en riktig God Jul og Godt Nyttår.

 

PS. Jan Harald er en ærlig man ,men med mye følelser av og til litt vel mye. Men enting kan ingen ta fra han,han har så stort Hjerte at det står nesten utenpå kroppen. Han vet normalt ikke hvor godt han skal gjøre for andre.så jeg er heldig å ha han som fetter..

Endret av Anette S. Clausen - Digitalarkivet
Fjernet sitat fra innlegg som er fjernet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer deg en gang til ang denne DNA fra fosse , de ønsker ikke og blande seg in i saken .... Jeg har pratet med AU om dette .. DE ønker ikke og blande seg inn i denne saken forstår dere det nå ? ... ang det du skriver her svindelavsløringen ... Jeg trodde du hadde satt deg in i denne saken og viste at dette ang kaiser skal vere faren til Anders ikke kommer fra oss men fra Fosse meland for over 100 år siden , HAR IKKE DU LEST ALT ? ordførern og mange andre har også den samme historie som oss ..... dette er ikke noe vi har funne på husk det eller gidder jeg ikke og svare deg mere her inne ..... Knut fosse født i 1896 og en til husker ikke navnet men ble 107 år gammel viste om denne saken , om du kaller oss svindlere så må du tenke deg om ok . DENNE KAISER HISTORIEN VAR LENGE FØR DU BLE FØDT Mæland , DNA som vi har er også et bevis på at denne saken er sann ... så ikke kall meg en svindler eller noe sånt frøken Arnfrid Mæland . ja det er noen her inne som har laget fake fb profiler og lakt ut masse dritt om oss på GOOGLE OG WIKIPEDIA . Mitt siste ord i denne saken er jeg lyver aldrig .. og det mener jeg ,Jeg er ikke en person som lyver om noe .. du har også pratet med meg på tlf husker du ??? . nå er det slutt fra her ..

 

Dette er primært en sak om slektshistorisk svindel, det er åpenbart for alle og enhver nå. En sak om falske dokumenter ("Juan Carlos"), udokumenterte og helt usannsynlige påstander, manglende vilje til å foreta undersøkelser som svekker påstandene deres fordi dere har bestemt dere på forhånd, sverting av enhver kritisk røst, stadig dobbeltkommunikasjon (dere sier ofte helt forskjellige ting både i ulike sammenhenger og i tråden her, avhengig av hva dere tror dere kan slippe unna med) og manglende redelighet (f.eks. stadig revidering av tidligere innlegg), bølling og trusler både her på forumet, i PM-meldinger til ulike brukere her, på telefon osv.

 

Dere fremstår som totalt useriøse. De "adelige" "vennene" deres på Facebook, som dere har blitt "venner" med bare på grunn av pompøst klingende titler, er like useriøse og oppdiktede som dere selv.

 

Fosse-"Hohenzollern" har på få måneder blitt en klassiker i norsk slektshistorisk svindel som langt overgår tidligere tilfeller som Jon "Bratt" Otnes. Noe som enhver seriøs person ikke vil ta i med ildtang. Så jeg forstår godt at eventuelle fjerne slektninger ikke ønsker å bli innblandet i denne notoriske slektssvindelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke mitt ønske akkurat det da, så var heller ikke jeg trådstarter.

Nå har jeg sendt ett høflig ønske til Meland, vedrørende DNA av de andre i Fosse slekten.

Viss ikke det når frem så er det vel ikke en annen utvei enn at jeg må til pers, viss jeg ikke kan får en av mine andre fettere i Bergen til å kjøre bort å spørre pent.

Jeg er enig at den testen hadde vært spennende å ha.

 

Dette er eg heilt einig i, og dette er noko som eg allereie har føreslege i eit tidlegare innlegg. Å sleppe Jan Harald til med å be om dna var ein stor tabbe. Kan ikkje Arnfrid som kjenner desse folka forklare saka og spørje pent om dna?

 

Dersom det ikkje er mogeleg å få dna frå Fosse-slekta meiner eg at denne debatten er over. Som Øyvind seier, så har dette gått over alle støvleskaft. Denne tulledebatten må avsluttast, og så må ein leve med at ein aldri vert einige.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver fra "det store utland"; jeg har sagt til familien Fosse at de skal ta kontakt med Gena og be om samme test som Harry og Jan Harald har tatt, og at de kan sende fakturaen til meg! Men, sønnene til H f 1933 har jeg ikke hatt kontakt med, men jeg kan gi Øyvind navnene, om han ønsker det! PS! Litt vanskelig med kun iPhone :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver fra "det store utland"; jeg har sagt til familien Fosse at de skal ta kontakt med Gena og be om samme test som Harry og Jan Harald har tatt, og at de kan sende fakturaen til meg! Men, sønnene til H f 1933 har jeg ikke hatt kontakt med, men jeg kan gi Øyvind navnene, om han ønsker det! PS! Litt vanskelig med kun iPhone :-)

Takk for hjelpen send meg navn og nummer på min Mail som du har. Jeg skal gjøre mitt beste for å overtale de til å ta testen. Jeg vil ta meg av det neste uke om jeg har kommet meg tilbake i normalt liv .

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dette er primært en sak om slektshistorisk svindel, det er åpenbart for alle og enhver nå. En sak om falske dokumenter ("Juan Carlos"), udokumenterte og helt usannsynlige påstander, manglende vilje til å foreta undersøkelser som svekker påstandene deres fordi dere har bestemt dere på forhånd, sverting av enhver kritisk røst, stadig dobbeltkommunikasjon (dere sier ofte helt forskjellige ting både i ulike sammenhenger og i tråden her, avhengig av hva dere tror dere kan slippe unna med) og manglende redelighet (f.eks. stadig revidering av tidligere innlegg), bølling og trusler både her på forumet, i PM-meldinger til ulike brukere her, på telefon osv.

 

Dere fremstår som totalt useriøse. De "adelige" "vennene" deres på Facebook, som dere har blitt "venner" med bare på grunn av pompøst klingende titler, er like useriøse og oppdiktede som dere selv.

 

Fosse-"Hohenzollern" har på få måneder blitt en klassiker i norsk slektshistorisk svindel som langt overgår tidligere tilfeller som Jon "Bratt" Otnes. Noe som enhver seriøs person ikke vil ta i med ildtang. Så jeg forstår godt at eventuelle fjerne slektninger ikke ønsker å bli innblandet i denne notoriske slektssvindelen.

 

Jeg må dessverre svare på dette: først er det ikke noe svindel fra vår side, dette er vår familiehistorie som heldigvis er underbygd av flere fra Fosse og området rundt. Du må gjerne kalle meg hva du vil, men de mennesker som har stilt opp og underbygd vår historie som helt riktig baserer seg på indisier . Kan du ikke kalle for svindlere . Det viser kun at du som er her under falsk navn ikke har redelige hensikter.

Jeg har ingen problem med å se at vi har blitt lurt av noen og det tror jeg at vi har redegjort grundig for. men det rokker ikke ved historien vår. Jeg vil også ha meg frabedt at jeg skal ha ringt, sendt melding eller truet noen som helst.

Om du har vært inne på min venneliste ,så betyr det at du har brukt falsk navn og er der kun med onde hensikter. At det kan være og er folk på noen av familiens venneliste som har påtatte titler det kan så være og det må være opp til hver enkelt av mine familiemedlemmer hva de vil gjøre med de.

Ja jeg har redigert mange linker , det er helt riktig. Årsaken er at når en bruker I Pad så er det lett at det kommer skrivefeil og de prøver jeg å rette. Ser de ikke alltid med det samme når en er ivrig.

 

Jeg har ikke løyet på forumet så jeg vil ha meg frabedt sånne beskyldninger. Tro det eller ei det er ikke min stil. Samtidig har jeg vært klar på at når jeg skjønte at dette var ett forum som kan hentes på Google og andre søkemotorer, så har jeg valgt å ikke ta hele historien på hva som skjedde fra vi tok kontakt med prins Georg Friedrich og frem til vi fikk navnet. Men jeg kan garantere at det er folk som har fått innsyn og tilgang til det meste. At vi fremstår som USERIØSE for være din subjektive påstand, selv jeg ser at det er mye vi burde gjort annerledes. Dette tror jeg er meget veldokumentert på forumet.

 

Du kom inn her for ett par dager siden og det er sammenfallende med de påstander som er lagt ut på diverse fora. Du mener vi er konspiratoriske , nei det er vi ikke . Men vi er på ingen måte blind.

 

Så jeg forventer enn unnskyldning fra deg for grunnløse påstander, men det er vel for mye forlangt fra en som har hatt ett mål her å knuse oss. Mest sannsynlig er du betalt for det også.

 

Så da kan vi stille spørsmål om hvem som er seriøs du med falsk navn? Eller jeg som dessverre har lagt ut vår familiehistorie for kreti og pleti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklighet egner seg ikke her! Det er trist at jeg skal bli tvunget til å gjengi fra private sms, men ser ingen annen mulighet! 8.11. fikk jeg sms fra A og K , der begge skriver at de ikke er blitt kontaktet av noen enda vedr denne DNA-testen! I går skrev AU til meg at hun i telefonsamtale med deg hadde bedt deg ta kontakt med dem! Begriper ikke hva du holder på med!! Nå får Øyvind ringe dem og spørre høflig om en av dem kunne tenke seg å tadenne testen slik at denne skandalen kan bli avsluttet! Jeg blir forøvrig nok en gang nødt til å rapportere deg for usakligheter!

 

Har sendt tlf nr til A og K til Øyvind!

Endret av Anette S. Clausen - Digitalarkivet
Fjernet sitat fra innlegg som er fjernet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.