Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

Det var nå ihvertfall DNA ute på den slekten fra 1800 tallet , så vidt jeg har fått vite..

Greit å få avklart Harry-Eric hesse von Hessenstein sitt slektskap. Har du peiling på det Frank så har jeg flere jeg vil spørre om. I såfall sender jeg det som melding på din innboks

 

Det finnes en mengde bøker og seriøse nettsider der slektsforbindelsene til Prins Georg Friedrich er uproblematisk å finne ut av. Jeg tar det gjerne her i forumet, men ikke på privat melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklighet egner seg ikke her! Det er trist at jeg skal bli tvunget til å gjengi fra private sms, men ser ingen annen mulighet! 8.11. fikk jeg sms fra A og K , der begge skriver at de ikke er blitt kontaktet av noen enda vedr denne DNA-testen! I går skrev AU til meg at hun i telefonsamtale med deg hadde bedt deg ta kontakt med dem! Begriper ikke hva du holder på med!! Nå får Øyvind ringe dem og spørre høflig om en av dem kunne tenke seg å tadenne testen slik at denne skandalen kan bli avsluttet! Jeg blir forøvrig nok en gang nødt til å rapportere deg for usakligheter!

 

Har sendt tlf nr til A og K til Øyvind!

 

Hverken usaklighet eller uærlighet lønner seg i lengden. På forumet har vi gjennom tidene hjulpet mange, gledet mange og skuffet mange. Mange som har "flottet" seg over både kongelige og adelige og trodde at de hadde veldig "flotte" forfedre, har fått vite hvordan det egentlig forholder seg.

Jeg trodde lenge at ingen ting kunne overgå Køhler saken, men det har denne saken gjort til gangs. De har ikke noe annet å holde seg til enn en "familiehistorie" som det kalles, og at det finnes noen folk på Fosse som mener at keiseren skal ha vært der - og det er det ! Det finnes sikkert folk på Fosse som ikke har hørt historien også tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er hva dere står for her inne på dette forumet SØPPEL OG ATTER SØPPEL ..

 

Ja, Jan Harald "Hohenzollern", når argumentene ikke strekker til og svindelen er grundig avslørt, så kaller dere andres bidrag her på Arkivverkets forum for "søppel". I virkeligheten er det bare røverhistorien som dere har servert som er noe søppel og helt tydelig en bevisst svindel, bl.a. med et fabrikkert brev fra "Juan Carlos."

 

Det får dere ikke til å fremstå som noe fornemme å gå rundt og kalle dere "von Hohenzollern", slik dere tror. Dere fremstår bare som latterlige ved å gjøre det, på samme måte som enhver annen sjarlatan/tulling som påstår å være kongelig uten å være det. Og så lenge dere fortsetter å påstå å være kongelige, vil andre påpeke at det er en bløff og at dere er noen sjarlataner som helt urettmessig påstår å være kongelige og bruker et navn dere ikke har noen rett til. For å gjøre stormannsgalskapen komplett har dere valgt å påstå å tilhøre et av Europas mest kjente kongehus, når dere er en familie som stammer fra ytterst enkle kår på et sted på Vestlandet i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber nå både trådstarter ta seg en Valium og det bør flere her gjøre nå , denne tråden har nå gått utover alle proposisjoner.

Den handler ikke lenger om saken ,men om hvem som kan pisse lengst.

 

Dette er for useriøst til å bli stående så jeg anbefaler at den stenges for godt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber nå både trådstarter ta seg en Valium og det bør flere her gjøre nå , denne tråden har nå gått utover alle proposisjoner.

Den handler ikke lenger om saken ,men om hvem som kan pisse lengst.

 

Dette er for useriøst til å bli stående så jeg anbefaler at den stenges for godt.

 

 

Å stenge debatten vil jeg se på som en mulighet for dere til leve livet videre som Hohenzollern og oldebarn av keiseren. Jeg tror nemlig ingen av dere vil gå ut i offentlighetens lys og si at dere har tatt feil.

Så jeg håper debatten blir værende på et saklig nivå og dreie seg om saken og at dere må både godta og tåle kritikk for hvordan dere har gjort tingene.

Det står til "stryk" på alle punkter!

Jan Harald Fosse: Jeg kaller det å "flotte" seg når mennesker med slektsnavn Fosse, som er født og oppvokst i Norge, av en ganske alminnelig slekt, plutselig smykker seg med navnet Hohenzollern med og uten von, samt titler og ordener som har framkommet i debatten.

Hverken navnet eller titlene har noe med dere å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner at temaet er utdebattert, og at denne kranglinga som føregår no er berre tull. Det er etter mi meining andre enn JH og Ø som drit seg godt ut no. Men tråden bør opnast att når ein får noko konkret å diskutere, som f. eks. ein dna-test av A eller K Fosse eller nokon av sønene deira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, Jan Harald "Hohenzollern", når argumentene ikke strekker til og svindelen er grundig avslørt, så kaller dere andres bidrag her på Arkivverkets forum for "søppel". I virkeligheten er det bare røverhistorien som dere har servert som er noe søppel og helt tydelig en bevisst svindel, bl.a. med et fabrikkert brev fra "Juan Carlos."

 

Det får dere ikke til å fremstå som noe fornemme å gå rundt og kalle dere "von Hohenzollern", slik dere tror. Dere fremstår bare som latterlige ved å gjøre det, på samme måte som enhver annen sjarlatan/tulling som påstår å være kongelig uten å være det. Og så lenge dere fortsetter å påstå å være kongelige, vil andre påpeke at det er en bløff og at dere er noen sjarlataner som helt urettmessig påstår å være kongelige og bruker et navn dere ikke har noen rett til. For å gjøre stormannsgalskapen komplett har dere valgt å påstå å tilhøre et av Europas mest kjente kongehus, når dere er en familie som stammer fra ytterst enkle kår på et sted på Vestlandet i Norge.

Du gjentar deg selv ved å påstå at vi har forfalsket dette brevet.

 

Navnet på personene dette kom via er videreformidlet til de som har med dette å gjøre. Nemlig det Tyske Huset og det Spanske Kongehuset.

Jeg kan informere om at Navnene er Louis Ramón Guilliom og Ángel Cristina Guilliomia. Bosatt i Madrid.

Hun har jeg faktisk møtt flere ganger etter vi fikk brevet , første gang med min Jurist som snakker flytende Spansk. For å kontrollere fakta og saken.

Brevet har også vært forelagt andre i Spania og ingen har kunnet påpeke feil. Med unntak av han som kaller seg Ludwig noe vi er klar over.

 

Førstnevnte var venn med Georg Friedrich . Er det forfalsket så regner jeg med atDet Spanske Kongehus allerede har tatt affære.

Du skriver stormannsgalskapen, har du ikke noe bedre å finne på. Vi lever akkurat som før , med ett unntak . Vi bruker for mye tid på Arkivet.

Ja jeg har redegjort for at det var spennende å motta brevet og navnet, så det var en opptur for mange da vi trodde at dette var en reel aksept. Selv du bør skjønne at årsaken til at vi er på arkivet var mistanken til at noen systematisk holdt helvete med oss.

 

Enkle kår fra Vestlandet , ja vi kommer fra helt greie kår på Vestlandet og skammer oss ikke over det.

Vi lever akkurat som 80% av befolkningen og fortsetter med det.

 

Igjen viser du bare din ondskap, men det regner jeg med du er godt betalt for.

 

Jeg har sagt fra begynnelsen og står ved det. Navnet beholder vi selv om det er både vanskelig å uttale og til pest og plage til genetikerene er ferdig.

 

Så får hvert enkelt familiemedlem selv vurdere hva de vil gjøre, jeg vet hva jeg skal uansett svar.

 

Du kaller dette en bevisst svindel , jeg regner med at det er derfor du seiler under falsk flagg her inne.

 

For det er å gå langt over grensene for hva vi aksepterer, dette kommer vi til å ta tak i uansett.

Vi har ikke svindlet, løyet eller gjort noe ulovlig i denne sak.

Lurt har vi blitt ,men det får vi takke vår egen dumhet for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjentar deg selv ved å påstå at vi har forfalsket dette brevet.

 

Navnet på personene dette kom via er videreformidlet til de som har med dette å gjøre. Nemlig det Tyske Huset og det Spanske Kongehuset.

Jeg kan informere om at Navnene er Louis Ramón Guilliom og Ángel Cristina Guilliomia. Bosatt i Madrid.

Hun har jeg faktisk møtt flere ganger etter vi fikk brevet , første gang med min Jurist som snakker flytende Spansk. For å kontrollere fakta og saken.

Brevet har også vært forelagt andre i Spania og ingen har kunnet påpeke feil.

 

Jamen der snakker vi plutselig. Hvorfor kom du ikke med dette før? Ved søk på navnene får jeg null treff. Finnes det bevis for at disse personene eksisterer?

 

Vi lever akkurat som før

 

Å dømme ut fra profilene deres på Facebook, sidene dere liker, "vennene" dere har, så handler det mest om å være "kongelige" og skaffe seg "kongelige" og "adelige" "venner".

 

 

Igjen viser du bare din ondskap, men det regner jeg med du er godt betalt for.

 

Jada, jeg får store penger for å delta i debatten her. Fakturerer faktisk 1250 kroner timen.

 

Jeg har sagt fra begynnelsen og står ved det. Navnet beholder vi

 

Navnet har ingenting med deres familie å gjøre og er bare juks og fanteri. Det er jo akkurat det samme som med han http://no.wikipedia...._Holst-Cappelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner at temaet er utdebattert, og at denne kranglinga som føregår no er berre tull. Det er etter mi meining andre enn JH og Ø som drit seg godt ut no. Men tråden bør opnast att når ein får noko konkret å diskutere, som f. eks. ein dna-test av A eller K Fosse eller nokon av sønene deira.

 

Takk , enkelte her tar helt feil av de fleste av oss, ja vi har en familiehistorie som er spesiell. Selvsagt håper vi at den stemmer ,noe annet vil være å lyge.

Men jeg er ikke redd om den ikke stemmer heller, jeg kan uten problem hete Fosse.

Det er helt spesielle årsaker til at jeg i det hele tatt tok navnet, noe jeg aldri burde ha gjort før jeg hadde mer avklart.

 

Nå håper vi på fred og ro ,som jeg prøvde å si tidligere idag.

 

Ingen skal være redd for at ikke jeg tar bort navnet Hohenzollern om vi tar feil.det garanterer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser nå ut til at det vil ordne seg med en test av Fosse-slekten! Jeg skal forklare de litt mer om hva det går ut på når jeg kommer hjem til helgen! Håper dere vil roe dere ned, alle og enhver sålenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jamen der snakker vi plutselig. Hvorfor kom du ikke med dette før? Ved søk på navnene får jeg null treff. Finnes det bevis for at disse personene eksisterer?

Bevis på at jeg har møtt Angela Cristina Guillioma er ingen problem å skaffe, av åpenbare årsaker.siden det er mange av mine venner inkludert min Jurist som har møtt henne ,samt en journalist.

 

 

Å dømme ut fra profilene deres på Facebook, sidene dere liker, "vennene" dere har, så handler det mest om å være "kongelige" og skaffe seg "kongelige" og "adelige" "venner".

 

Nå har du gjentatt dette , regner med at du er en av de da siden du har sett vennelistene min som inneholder mest vanlige folk. Men ja også noen jeg har møtt som har såkalt Adelige navn samt andre som bare er FB venner.

 

 

 

 

Jada, jeg får store penger for å delta i debatten her. Fakturerer faktisk 1250 kroner timen.

 

Flott ,da skjønner jeg hvorfor du bruker så mye tid her. Prins Georg Friedrich er ikke oppdragsgiver siden han er informert om det du spør om. Så hvem fakturerer du da?

 

 

Navnet har ingenting med deres familie å gjøre og er bare juks og fanteri. Det er jo akkurat det samme som med han http://no.wikipedia...._Holst-Cappelen

Det får vi snart svar på, er det kanskje det du frykter? Eller dine oppdragsgivere? Prøve å knuse oss før vi får svaret? Navnet blir radert bort om jeg tar feil, siden du feilaktig bruker Stockholm så kanskje jeg kan bruke von Bergen . Høres ikke det morosamt ut?

 

Så for ordens skyld så tror jeg du vet hva som er mine interesser på FB ,ikke kongelige men historie og Politikk.

Kos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi snart svar på, er det kanskje det du frykter? Eller dine oppdragsgivere? Prøve å knuse oss før vi får svaret? Navnet blir radert bort om jeg tar feil, siden du feilaktig bruker Stockholm så kanskje jeg kan bruke von Bergen . Høres ikke det morosamt ut?

 

Så for ordens skyld så tror jeg du vet hva som er mine interesser på FB ,ikke kongelige men historie og Politikk.

Kos deg

 

Øh, jeg har aldri brukt "Stockholm" som navn. Jeg fylte ut mitt navn som Bjørn Eriksen og fikk opp melding om at det var "opptatt". Da skrev jeg "Bjørn Eriksen, Stockholm" siden det sikkert ikke var opptatt. Men jeg kunne ikke lagre det uten å fjerne kommaet.

 

Det du sier nå rimer ikke med helt nylige utsagn dere har kommet med. Da var tonen at dere er Hohenzollern og dermed basta, det er allerede bevist og at dere ikke har noen planer om å endre navn. Vi har allerede fått dokumentert her i tråden at noen keiser umulig kan være far til Anders Elias Fosse, så da får vi bare håpe at dere etterhvert tar det inn over dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at skittkastingen og diskusjonene om brukernavn, onde hensikter og Facebookinteresser kan stoppe nå. Så kan vi heller vente på Y-DNA fra Fosse-slekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Harald Fosse.

 

Hva er grunnen til at du de siste timene har slettet/endret flere av innleggene dine?

 

Mvh. Frank

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Frank . begrunnet trusler og mere .

 

Det er så useriøst som det kan få blitt og står til karakteren stryk.

 

P.S. Det er en god stund siden det gikk opp for flere av oss at innlegg ble fjernet og/eller redigert og begynte å sitere i følgende innlegg, da disse uansett IKKE kan bli redigertav trådstarter.

Det blir for dumt å oppføre seg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er helt utrolig hva dere holder på med . Dere skriver så my dritt om min familie nå at dette går langt over hva jeg tåler . dere vet like gått som oss at denne familie historien er over 100 år gammel men det hører dere ikke på . jeg kjenner heller ikke til denne Bjørn P. Brox og hva slekt gransking de har gjort . familiens slektforsker het Hopland . men fyfaen for mye dritt dere slenger om min familie ..og ikke minst hva min bestefar har gjort i live ang hvor han har vert også videre . dette er første gang jeg er på Arkive og her skal jeg aldrig mere . vi står får våres slekthistorie om hva dere måtte skrive dritt om oss , gud hjelpe dere ..

 

Hvem er slektsforsker Hopland, og hva har han kommet frem til?

 

Har ikke funnet noen Hopland på nett som passer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opprinnelige emnetittel og tekst fra 28. august 2013 het:

"ang kirkebøker og fakta og feil" og innholdet lød som følger:

Elias Andersson Fosse og Karen Marie Chrtistophersdotter står oppført som foreldre på Anders Elias Fosse i Meland kirkebøker. Som min familie mener er feil . Den eldste igjenlevende i familien min er 80 år gammel og sier at dette er helt feil da Anders Elias Fosse ble tiltatt denne familien en gang rundt 1904 -1905 , dette vet vi i Familien da Anders Elis Fosse har sakt det selv når han levde. Vi har i dag kilder på at far til Anders skal hete Wilhelm og er fra tyskland og at mor skal hete sofie og var tjeneste-jente og var født i usa . Når familien ikke godtar dette og mener at det er feile foreldre i kirkebøker på Anders Elis Fosse hva kan vi gjøre med det ?

Vi har også fått noen Papirer fra Tyskland ang denne familie saken , Så mitt spørmål er hvordan kan vi få registret de rette foreldre på min Bestefar Anders Elias Fosse . Venlig Hilsen Jan Harald Fosse

Legger med et bilde av Wilhelm II og min sønn . det er noe som heter eple faller ikke langt fra treet og familie likhet lyver ikke ...

 

Emnet ble deretter endret til: Kaiser wilhelm II fikk en sønn i Norge , Familien mener at det er feile opplysninger i Kirkebøker.

Overskriften ble igjen endret til: Familien mener at det er feile opplysninger i Kirkebøker . Hvem er våres oldemor . ?

Deretter til: hvem er jeg ? hvor kommer jeg fra ? :)

Til sist, som nå: Hvem er jeg? Hvor kommer jeg fra? :) Er kirkebøker feil?

 

Alle spørsmålene er blitt besvart av kompetente mennesker, men dere har ikke likt de faktiske forhold og svarene dere har fått. At det også dukker opp litt grums underveis, er noe de fleste av oss tåler. Ikke alle har holdt sin sti helt ren gjennom sitt liv.

 

Gjentatte ganger nevner dere deres 100 år gamle "familiehistorie". Mange familier sitter med gamle historier, mye eldre enn deres.

Folk legger til og trekker fra hele veien og den opprinnelige historien vet ingen hvordan var, så sant den ikke er skrevet ned av personen selv!

En historie gjenfortalt 100 år senere, ville sikkert ikke personen som startet den kjent igjen.

 

Istedet for å skyte med løskrutt og forbannelser, burde dere heller sagt takk til de som har stått på og hjulpet dere.

Grunnen til at det blir opphetet er vel fordi dere ikke tar innover dere hva alle andre ser, beviser og forteller dere.

Alt dere har å slå i bordet med er en "familiehistorie"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg vi takker for hjelpen skulle bare mangle . ja det har godt litt villt for seg til tider der er jeg enig med deg . men denne familie historien våres er helt vill tenk om den stemmer :), vi for se når DNA tsten kommer . Jeg bryr meg ikke lengre er lei av hele saken . Men vi for ha litt takhøyde her inne det tror jeg er best for alle . koser dere masse i helgen .. Bergen snør ned rart da det pleier og regne her hehe . god helg folkens

 

Dere har jo ikke tatt noen DNA fra de det skulle vært tatt DNA fra! Men god helg ønskes tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dikt av Dietrich Bonhoeffer, tysk prest og teolog:

 

HVEM ER JEG?

 

Hvem er jeg? De sier så ofte

jeg kommer ut fra min celle

sindig, munter og trygg

som godsherren ut fra sitt slott.

 

Hvem er jeg? De sier så ofte

jeg taler med vokterne mine

utvunget, vennlig og klart

som om jeg var fengselets sjef.

 

Hvem er jeg? De sier også

jeg bærer motgangens dager

smilende, rolig og stolt

som en som er vant til å seire.

 

Er jeg virkelig den de andre sier?

Eller er jeg den jeg kjenner selv?

Urolig, lengtende, syk som fugl i bur,

i angst og kamp som tok de strupetak på meg,

sulten på farger, blomster og fuglenes sang,

tørst etter gode ord og menneskers nærhet,

dirrende harm over vilkårlig og smålig behandling,

et drivende bytte for håp som stadig skifter,

avmektig engstelig for venner langt borte,

for trett og tom til bønn, til å tenke og skape,

kraftløs og rede til avskjed med alt og alle?

 

Hvem er jeg? Denne eller hin?

Er jeg en i dag og i morgen en annen?

Er jeg begge i en? En hykler for mennesker,

for meg selv en foraktelig, klynkende svekling?

Eller ligner i mitt indre jeg den slagne hær

som viker i kaos før seierens siste slag?

 

Hvem er jeg?

Ensomhetens spørsmål holder meg for narr.

Hvem jeg så er – Du kjenner meg, jeg er Din,

min Gud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i all verden?? kan dere ikke nå roe dere ned slik at Fosse-slekten får tatt en test?

 

Øyvind, du skrev at din fars testmateriale skulle teste på flere markører; kan du sende meg info om hvilke utvidelser det er snakk om? Dette er for at Fosse-slekten selvsagt må ta nøyaktig samme test som din far.

 

Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.