Gå til innhold
Arkivverket

Anders Elias Fosse


Jan H Fosse
 Del

Recommended Posts

morsomt nei men vist jeg har gjort en feil så unnskylder jeg , men jeg prøvde meg på denne søke modulen og hva jeg har gjort feil der vet jeg ikke men vist du sier at jeg har gjort feil helt greit . jeg har tydlig søkt på meg selv som du sier ..om det går an vet jeg ikke men det kan se sån ut ja . men jeg sende jo en melding vist jeg sende den til meg selv så skulle jeg jo ha sett den ?

 

De tekniske detaljene på Ysearch er ikke så viktige her. Poenget er at du selv har "laget" Georg Hohenzollern og ditt såkalte "treff" på ham. Dette har du nå messet om (og brukt som "bevis"!) og brukt halvannet døgn på det. Bruk heller tiden på å prøve å finne ut om Elias Andersen Fosse er far til Anders Elias, i stedet for å desperat finne opp en kobling mot Hohenzollern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du nå må du roe deg ned ok vist jeg har gjort en feil på dette søke forume så er greit ,,,,,,,ikke beskyld meg for noe ,,,,,

 

Så var det dette med saklig diskusjon. Du inviterer ingen til å hjelpe dere med en slik tone! Jeg har kun påpekt hva du har gjort, og det står jeg for.

 

Det hadde vært en fordel om familien som har bedt om hjelp kan oppføre seg høflig her, diskutere saklig, og lese hva andre har å si. Familien Fosse bruker alle krefter og midler for å bevise slektskap med Wilhelm II, vi andre bruker kreftene på å finne sannheten. Det er forskjellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke meg ..

 

Nei, Arnfrid har nettopp fortalt at hun har laget en korrekt profil på Harry Fosse - til din familie, som gave! :)

Hun har brukt laboratorieresultatene dere har fremlagt til dette. Jeg har kikket på den, og kan ikke se noe feil med den.

Så spør hun om du kanskje vil slette din feilaktige profil, slik at du/dere heller kan bruke den nye, korrekte som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ett steg tilbake i påvente av reele sammenligninger. Men dette jeg har fått her nå er gjort av folk som kan det. Selve listen er 20 sider og kan sendes selvsagt. Men her er svar fra noen som kan dette i ett lite sammendrag.:

mimer.no [mailto:@mimer.no]

Sendt: 17. oktober 2013 23:08

Til: fosse@sukkerfritt.com

Emne: RE: Re: dna Haplotypes

 

302matching haplotypes i sverige

0 matching haplotypes i norge,jeg syns det er rart at

det ikke er match på noen haplotypes

1974 matching haplotypes i tyskland

Jeg prøver å finne ut finne ut hvilken haplotypes din

far hører til

hilsen Og det er min fars Dna som er kjørt i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, igjen og igjen: det holder ikke med prøve av én person for å beregne farskap. Du må ha en fra Fosseslekten med farslinje opp til Elias Andersen Fosse eller faren for sammenlikning. Dette er eneste veien for dere å gå, og jo før dere forstår det, jo bedre.

 

Jeg tror denne tråden hadde hatt godt av en pause til DNA fra begge "parter" foreligger og kan sammenliknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øyvind,

 

Nå har du jo allerede fått svar på hvilken haplo-gruppe som din far tilhører; både Jan Myhrvold og Arnfrid Mæland har plassert din far i haplo-gruppe R1a. Du må gjerne påstå at man tilhører haplo-gruppe H enda en gang – men som både jeg og Arnfrid Mæland har poengtert, så er dette da en morslinje og følgelig helt uinteressant for deres del – samtidig har Inger Karin Haarbye hatt en pågående gjennomgang med dere.

 

Like fullt forsatte du samme dagen og trekke inn den samme haplo-gruppen med påstand om at dere visstnok tilhørte en veldig sjelden haplo-gruppe. Føler vel her at jeg forsåvidt snakker til døve ører, men jeg kan gjerne gjenta meg selv – haplogruppen H er ikke interressant for deres del. Den kan ikke brukes til noe som helst med mindre Keiser Wilhelm II, Anders Elias Fosse og din far egentlig er kvinnelige.

 

Den eneste faktiske prøven dere har, er av din far – denne prøven er allerede lagt frem som medlem av haplo-gruppen R1a (muligens R1a1) – en haplo-gruppe som da hele 1 av 4 norske menn tilhører – således har dere da fått god rettledning på hva dere nå bør gjøre – det eksisterer ikke noe DNA-grunnlag fra den slekten dere så fryktelig ønsker å tilhøre; men dere kan få sannheten – om dere vil.

 

Alt dere trenger å gjøre, er å sjekke DNA på andre nålevende mannlige slektninger av Anders Elias Fosse. Både onkelen Anders Gjertinus Andersen Fosse og Ole Andersen Fosse begge har potensielle mannlige etterkommere. Anders Fosse fikk 2 sønner – Alfred gift med Synneva og Ingvald gift med Amanda. Ole Fosse fikk 2 sønner – men tilsynelatende bare 1 gift – Olaf gift med Anna.

 

Dette er da sammenfattet i slektstreet som er satt sammen til dere – basert på den store arbeidsmengden mange har lagt ned her. Dette er nå utvidet med etterkommere som da i ettertid har kommet på plass: http://genealogy.bru...D=I7&tree=fosse. Jeg foreslår sterkt at dere da legger til side legobyggingen dere nå driver med, og følger dette i stedet.

 

Jeg finner det samtidig som et stort paradoks at den samme slekten dere så gjerne vil ut av, ser jeg at andre påstår har en kobling til slekter i Hafslo som potensielt leder til langt mer interessante forfedre enn noen avdankede Tyskere som lever på det som engang var.

 

Jeg antar at den personen som du da har referert til i e-posten – som så ofte før her under dette emnet – ikke ønsker å stå frem? Uten dokumenterte svar og gjennomganger, kan man ikke basere seg på at dette kan brukes som en del av kildegrunnlaget. Dere har bare din fars DNA-prøve å vise til, og alene, så kan ikke denne bevise noe som helst.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten å sjekke dette på er å sjekkke Y-DNA.

Det krever (minst) tre tester:

1) Y-DNA-test fra et mannlig medlem av huset Preussen som er etterkommer av keiser Wilhelm II.

2) Y-DNA-test fra en eller flere sønner, sønnesønner etc. av Anders Elias Fosse.

3) Y-DNA-test av noen som har samme mannslinje som Anders Elias Fosses registrerte far, f.eks. sønnensønns sønn av hans onkel.

 

Hvis 1) og 2) sammenfaller, mens 3) er ulik, tilsier det at historien har noe for seg.

Hvis 2) og 3) sammenfaller, mens 1) er ulik, tilser det at det som fremkommer av alle arkiverte offentlige dokumenter også er det korrekte.

 

Hvis 1), 2) og 3) sammenfaller med hverandre, må man antakelig gå inn på noe a-la "Family Finder"-testing.

 

Selv om blodtype B er arvet fra foreldre, så er det ingen bevis for hvem foreldre/forfedre er. Det eneste det sier er at minst en av dine foreldre har blodtype B eller AB, men ikke noe mer.

 

Jeg er enig i at resultat av en Y-DNA-test kan bli spennende, men det forutsetter at du har noen å sammenlikne med. Hvem andre har testet seg - som dere skal sammenlikne med? :)

 

For å bevise at du avstammer fra keiseren, så trenger du også Y-DNA fra en som avstammer fra keiseren langs farslinjen.

 

Så lenge jordmorprotokollene ikke lar seg finne bør dere snarest, både for deres egen del og for oss slektsforskere, få gjennomført de nødvendige DNA-tester av en mannlig etterkommer etter Anders Elias, f eks Harry eller en av hans sønner, og en annen mannlig etterkommer etter Anders Andersen (rene mannslinjer), f eks en sønn av en av brødrene Arne eller Sigurd Fosse, som begge døde i 2000. Jeg vet ikke om de har sønner, men det får vi håpe de har!

 

Ta evt kontakt med Anne M Berge eller Svein A Bjørndal her på DF for å få info om hvilken test dere bør ta!

 

 

Det finnes levende " tremenninger" fra den delen. Så det har jeg også anbefalt de som bor i Bergen å oppsøke.

 

Er dette noe å vente med? Har dere enda ikke kontaktet dem? Dere trekker ut tiden, og er helt uinteresserte i råd fra andre her, så hvorfor fortsetter dere denne diskusjonen i det hele tatt? Dette fører ikke til noe godt, og det leder dere inn i alt for mange sidespor/blindspor.

 

Dere kan ikke starte med å "bevise" at Anders Elias er sønn av Wilhelm II, dere starte med hans oppgitte far og finne ut om han matcher!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er denne DU må slette http://www.ysearch.o...ewuid=6E4P8&p=0

 

Du har nå endret eldste kjente mannlige ane til deg selv (skulle stått Anders Elias Fosse f 1906), men du har ikke endret verdienes plassering, som er feil. Se profilen jeg laget! Det er alvorlig at det ligger en profil med etternavnet Hohenzollern på ysearch som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ett steg tilbake i påvente av reele sammenligninger. Men dette jeg har fått her nå er gjort av folk som kan det. Selve listen er 20 sider og kan sendes selvsagt. Men her er svar fra noen som kan dette i ett lite sammendrag.:

mimer.no [mailto:@mimer.no]

Sendt: 17. oktober 2013 23:08

Til: fosse@sukkerfritt.com

Emne: RE: Re: dna Haplotypes

 

302matching haplotypes i sverige

0 matching haplotypes i norge,jeg syns det er rart at

det ikke er match på noen haplotypes

1974 matching haplotypes i tyskland

Jeg prøver å finne ut finne ut hvilken haplotypes din

far hører til

hilsen Og det er min fars Dna som er kjørt i systemet.

 

Så vidt jeg kan se er det ikke nordmenn i databasen til yhrd. Det er derfor vedkommende som la inn Harry sine resultater ikke fikk noen match i Norge. Nå er det, som sagt, slik at den Haplogruppen Harry hører til, R1a eller en undergruppe av R1a, er den Haplogruppen svært mange skandinaver og vesteuropeere tilhører. Det er derfor ikke rart at det blir 302 match i Sverige og 1974 i Tyskland med så få markører som Harry er blitt testet på. Men for å kunne plasseres eksakt i en gruppe må det testes på langt flere markører.

 

Imidlertid, for å klarlegge om Harry er av Fosseslekten holder det å teste en annen nålevende av Fosseslekten, men ikke etter din farfar, i ren mannslinje fra Anders Andersen Fosse, siden Karel ikke har etterkommere. Jeg har foreslått en mulig sønn av Sigurd eller Arne, som begge døde i 2002. Jeg håper du nå tar den telefonen og får dette ordnet, RASKT! Si til Gena AS at vedkommende skal testes for å klarlegge om Harry og NN Fosse har samme farslinje.

 

Vi kan ikke holde på på denne måten lenger. Alle kan google denne debatten og dere dummer dere regelrett ut! Beklager Øivind, men jeg var nå nødt til å si dette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har nå endret eldste kjente mannlige ane til deg selv (skulle stått Anders Elias Fosse f 1906), men du har ikke endret verdienes plassering, som er feil. Se profilen jeg laget! Det er alvorlig at det ligger en profil med etternavnet Hohenzollern på ysearch som er feil.

hei jeg har prøvd og slette den for det ikke til . Nå venter jeg på min dna test . jeg er enig med dere om vi skal finne ut av alt dette så må flere i familien teste seg ang DNA . jeg ser at flere har sendt meg meldinger ang disse gruppene vi skal ligge under men jeg aventer til min dna er kommet . ellers takker jeg for hjelp av dere .

 

Hilsen super amatøren i DNA søk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sån . vist ikke dette stemmer ang at kaisern var far til min bestefar og han gikk i døden med at han viste -trodde at han var sønn av den tyske kaiser så er jo den noen sykefolk som har fortalt dette til min bestefar . Hvem faen fra Tyskland har sendt oss alle disse brevene ? Vist ikke dna stemmer så blir dette en politi-sak for jeg annmelder dette til politiet om det ikke viser seg at dette stemmer . Når disse folka som jeg sendte en e-post til berlin@preussen.de var så frekk og kunne møte min fetter så skurrer alt for meg . jeg sier bare vist ikke DNA stemmer mot preusser slekten kommer det til og bli et helvette uten side stykke ....om ikke 2 verdenskrig skal starte på nytt så blir det Fosse slekten mot preusser slekten i Tysk media og Norsk ...for dette er jo helt spinnvilt vist DNA ikke stemmer mot preusser slekten .. stakkers dere da .. håper dere leser dette om dere er på siden og kvi dere til DNA testene er ferdige ....Saken er alle reder rapotert til politiet ...Sier igjen hvem faen har lekt med oss og hvem faen har løge til min bestefar om dette viser seg og ikke stemme ...og berlin@preussen.de vi har kopier av alt vi har sendt til dere svar også .. dere kan bare gjemme dere under bordet .. jeg vet at dere er her på siden og følger med denne saken ....stakkers dere snart .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sån . vist ikke dette stemmer ang at kaisern var far til min bestefar og han gikk i døden med at han viste -trodde at han var sønn av den tyske kaiser så er jo den noen sykefolk som har fortalt dette til min bestefar . Hvem faen fra Tyskland har sendt oss alle disse brevene ? Vist ikke dna stemmer så blir dette en politi-sak for jeg annmelder dette til politiet om det ikke viser seg at dette stemmer . Når disse folka som jeg sendte en e-post til berlin@preussen.de var så frekk og kunne møte min fetter så skurrer alt for meg . jeg sier bare vist ikke DNA stemmer mot preusser slekten kommer det til og bli et helvette uten side stykke ....om ikke 2 verdenskrig skal starte på nytt så blir det Fosse slekten mot preusser slekten i Tysk media og Norsk ...for dette er jo helt spinnvilt vist DNA ikke stemmer mot preusser slekten .. stakkers dere da .. håper dere leser dette om dere er på siden og kvi dere til DNA testene er ferdige ....Saken er alle reder rapotert til politiet ...Sier igjen hvem faen har lekt med oss og hvem faen har løge til min bestefar om dette viser seg og ikke stemme ...og berlin@preussen.de vi har kopier av alt vi har sendt til dere svar også .. dere kan bare gjemme dere under bordet .. jeg vet at dere er her på siden og følger med denne saken ....stakkers dere snart .....

 

Trusler hører ikke hjemme på dette forumet. Skjerp deg! Du er så lite saklig at jeg ikke en gang gidder å rapportere innlegget ditt til administrator. Bli voksen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si det sån . vist ikke dette stemmer ang at kaisern var far til min bestefar og han gikk i døden med at han viste -trodde at han var sønn av den tyske kaiser så er jo den noen sykefolk som har fortalt dette til min bestefar . Hvem faen fra Tyskland har sendt oss alle disse brevene ? Vist ikke dna stemmer så blir dette en politi-sak for jeg annmelder dette til politiet om det ikke viser seg at dette stemmer . Når disse folka som jeg sendte en e-post til berlin@preussen.de var så frekk og kunne møte min fetter så skurrer alt for meg . jeg sier bare vist ikke DNA stemmer mot preusser slekten kommer det til og bli et helvette uten side stykke ....om ikke 2 verdenskrig skal starte på nytt så blir det Fosse slekten mot preusser slekten i Tysk media og Norsk ...for dette er jo helt spinnvilt vist DNA ikke stemmer mot preusser slekten .. stakkers dere da .. håper dere leser dette om dere er på siden og kvi dere til DNA testene er ferdige ....Saken er alle reder rapotert til politiet ...Sier igjen hvem faen har lekt med oss og hvem faen har løge til min bestefar om dette viser seg og ikke stemme ...og berlin@preussen.de vi har kopier av alt vi har sendt til dere svar også .. dere kan bare gjemme dere under bordet .. jeg vet at dere er her på siden og følger med denne saken ....stakkers dere snart .....

 

Hei Jan Harald,

 

Jeg tror nok det kan være på sin plass og besinne seg – jeg tror nok ikke at noen bevisst har fortalt din bestefar løgner; det er nok heller mer korrekt å tro at dette har oppstått som rykter; rykter som senere har vokst seg så store at de har blitt en «sannhet» - og med tiden er det gjerne slik at man ikke lenger er sikker på hva som opprinnelig var sannheten.

 

For å trekke dette tilbake på sporet, enn så lenge så viser alt av skriftelige kilder at dere ikke er av Preussen-blod; og DNA-analysen så langt ser ikke ut til å så noe større tvil om den konklusjonen heller. Derfor vil jeg igjen påpeke at for å kunne avslutte dette kapittelet så er dere da enten avhengig av å innhente DNA fra andre slektninger, eller å få Hohenzollern-familien til å avgi DNA.

 

Den siste der er vel heller lite sannsynlig; og det er vel heller lite sannsynlig at DNA-analyse fra andre slektninger skal vise noe annet enn hva som allerede er kommet frem her.

 

Det er heller lite hensiktsmessig for deg og avgi din DNA, alt den vil fortelle deg er at du er i familie med Harry Andreas Fosse; han er da ett steg nærmere kilden og hans DNA er da mer fornuftig å ta utgangspunkt i. Derimot er det bedre å innhente DNA fra de personene som Arnfrid Mæland nevner, da kan man raskt få fastslått om dere er i slekt med resten av familien.

 

Jeg har forståelse for at det er frustrerende og vanskelig; men du må også huske på at de som er her på forumet ikke gjør det vanskelig eller er her for å motarbeide deg og din familie; heller tvert i mot – her er det mange som da har hatt et ønske om å hjelpe dere til å finne sannheten. Problemet ligger vel mer i det at sannheten da går på tvers av det man hadde ønsket og håpet.

 

Hva slags kommunikasjon dere har hatt med Hohenzollern-familien kan jeg ikke uttale meg om, til det har vi ikke fått noe dokumentasjon. Det ble tidligere poengtert at fra deres side var det nok ikke nødvendigvis at de var helt sikre på at dere var familie, men at man da heller ikke så hensikten i å ta en kamp for å motbevise deres påstander, da dette vitterlig ville bli mediagalore.

 

Uansett så hjelper det også lite at dere da er konsekvent dårlige med å kildebelegge, dokumentere og videreformidle informasjon – derimot har dere gjentatte ganger forsøkt, etter mitt syn, å tåkelegge debatten med ufullstendig og irrelevant informasjon. Det eneste halmstrået som nå gjenstår er om det mot all formodning skulle komme annet DNA-treff fra slektninger.

 

Innerst inne vil jeg vel tro at dette halmstrået, også for dere, begynner å se rimelig søkt ut; noe jeg antar også er bakgrunnen for ditt utbrudd akkurat nå. Som jeg nevnte, jeg kan forstå frustrasjonen, men dette er ikke plassen å få utløp for akkurat det. Her er det i hovedsak mennesker som knapt har gjort annet enn å rettlede og hjelpe dere så godt det lar seg gjøre.

 

Jeg har da et lite håp om at dere ser dette – og at ny informasjon som nå tilkommer debatten er både dokumentert, kildebelagt og kan bekreftes av de mennesker som da gjennomfører dette.

 

Vi ønsker ikke noe annet for dere, enn at sannheten kommer frem, og konklusjonen og familierelasjonene blir klare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se er det ikke nordmenn i databasen til yhrd. Det er derfor vedkommende som la inn Harry sine resultater ikke fikk noen match i Norge. Nå er det, som sagt, slik at den Haplogruppen Harry hører til, R1a eller en undergruppe av R1a, er den Haplogruppen svært mange skandinaver og vesteuropeere tilhører. Det er derfor ikke rart at det blir 302 match i Sverige og 1974 i Tyskland med så få markører som Harry er blitt testet på. Men for å kunne plasseres eksakt i en gruppe må det testes på langt flere markører.

 

Imidlertid, for å klarlegge om Harry er av Fosseslekten holder det å teste en annen nålevende av Fosseslekten, men ikke etter din farfar, i ren mannslinje fra Anders Andersen Fosse, siden Karel ikke har etterkommere. Jeg har foreslått en mulig sønn av Sigurd eller Arne, som begge døde i 2002. Jeg håper du nå tar den telefonen og får dette ordnet, RASKT! Si til Gena AS at vedkommende skal testes for å klarlegge om Harry og NN Fosse har samme farslinje.

 

Vi kan ikke holde på på denne måten lenger. Alle kan google denne debatten og dere dummer dere regelrett ut! Beklager Øivind, men jeg var nå nødt til å si dette ;-)

Jeg ser den, men her jeg sitter så har jeg vært avhengig av å få hjelp av de som har hylt høyest . Vi har sendt inn fra ytterligere to som skal komme med maks markører. Ja jeg ser at vi dummer oss ut fullstendig. Er ikke blind.

 

Hei Jan Harald,

 

Jeg tror nok det kan være på sin plass og besinne seg – jeg tror nok ikke at noen bevisst har fortalt din bestefar løgner; det er nok heller mer korrekt å tro at dette har oppstått som rykter; rykter som senere har vokst seg så store at de har blitt en «sannhet» - og med tiden er det gjerne slik at man ikke lenger er sikker på hva som opprinnelig var sannheten.

 

For å trekke dette tilbake på sporet, enn så lenge så viser alt av skriftelige kilder at dere ikke er av Preussen-blod; og DNA-analysen så langt ser ikke ut til å så noe større tvil om den konklusjonen heller. Derfor vil jeg igjen påpeke at for å kunne avslutte dette kapittelet så er dere da enten avhengig av å innhente DNA fra andre slektninger, eller å få Hohenzollern-familien til å avgi DNA.

 

Den siste der er vel heller lite sannsynlig; og det er vel heller lite sannsynlig at DNA-analyse fra andre slektninger skal vise noe annet enn hva som allerede er kommet frem her.

 

Det er heller lite hensiktsmessig for deg og avgi din DNA, alt den vil fortelle deg er at du er i familie med Harry Andreas Fosse; han er da ett steg nærmere kilden og hans DNA er da mer fornuftig å ta utgangspunkt i. Derimot er det bedre å innhente DNA fra de personene som Arnfrid Mæland nevner, da kan man raskt få fastslått om dere er i slekt med resten av familien.

 

Jeg har forståelse for at det er frustrerende og vanskelig; men du må også huske på at de som er her på forumet ikke gjør det vanskelig eller er her for å motarbeide deg og din familie; heller tvert i mot – her er det mange som da har hatt et ønske om å hjelpe dere til å finne sannheten. Problemet ligger vel mer i det at sannheten da går på tvers av det man hadde ønsket og håpet.

 

Hva slags kommunikasjon dere har hatt med Hohenzollern-familien kan jeg ikke uttale meg om, til det har vi ikke fått noe dokumentasjon. Det ble tidligere poengtert at fra deres side var det nok ikke nødvendigvis at de var helt sikre på at dere var familie, men at man da heller ikke så hensikten i å ta en kamp for å motbevise deres påstander, da dette vitterlig ville bli mediagalore.

 

Uansett så hjelper det også lite at dere da er konsekvent dårlige med å kildebelegge, dokumentere og videreformidle informasjon – derimot har dere gjentatte ganger forsøkt, etter mitt syn, å tåkelegge debatten med ufullstendig og irrelevant informasjon. Det eneste halmstrået som nå gjenstår er om det mot all formodning skulle komme annet DNA-treff fra slektninger.

 

Innerst inne vil jeg vel tro at dette halmstrået, også for dere, begynner å se rimelig søkt ut; noe jeg antar også er bakgrunnen for ditt utbrudd akkurat nå. Som jeg nevnte, jeg kan forstå frustrasjonen, men dette er ikke plassen å få utløp for akkurat det. Her er det i hovedsak mennesker som knapt har gjort annet enn å rettlede og hjelpe dere så godt det lar seg gjøre.

 

Jeg har da et lite håp om at dere ser dette – og at ny informasjon som nå tilkommer debatten er både dokumentert, kildebelagt og kan bekreftes av de mennesker som da gjennomfører dette.

 

Vi ønsker ikke noe annet for dere, enn at sannheten kommer frem, og konklusjonen og familierelasjonene blir klare.

Som sagt tidligere er det mange av dere som har hjulpet oss, og jeg lønsker også sannheten. trodde faktisk at jeg hadde den for noen uker siden. har tatt godt vare på linkene du forærte oss. Jeg kommer ikke til å legge ut noe som helst mer uten at det er kildebelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusler hører ikke hjemme på dette forumet. Skjerp deg! Du er så lite saklig at jeg ikke en gang gidder å rapportere innlegget ditt til administrator. Bli voksen!

Tror du har mistforstått meg her jeg er ikke sint på noen av dere som hat hjelpt oss med og finne ut av saker her .

 

 

Tenk deg at du har samme historie som oss og du tar kontakt med denne familien på e post og for svar at ja vi kjenner til dette . Så ønsker de og møte deg og du sier ja og møter noen personer som skal vere fra denne slekten og du får også et stort brev av en Konge presse begynner og få tak i dette og mange andre . Du tenker med deg selv ja herregud var dette sant det er jo helt utrolig og slår deg med ro ved dette . Vi spør om de ønsker en DNA av oss men denne såkalte - preusser slekten sier nei det trenger vi ikke . ok tenker du vi må få dette inn i registert i Norge som vi nå prøver men der møter du en helt annen historie, som ikke stemmer med hva du har hørt eller hva en bygd sier . Ja jeg er steik forbanna på disse folken som mulig har lurt oss etter vi tok kontakt med preussen.de ...jeg har barn som går på skole og jeg har skiftet navn samt mine barn .. jeg kommer til og saksøke disse personen så langt ut i helvette som mulig for og ha svertet meg og mine barn og familie ... vi har alt kontaktet advokat og andre instanser .. jeg kritisere ingen på arkive eller her på forumet dere har tross alt hjelpet oss . ja jeg koker om du ønsker og rappotere meg gjør det jeg er våksen og nå blir det et helvette om DNA ikke stemmer ...dere sier jo nesten klart ut til oss at den ikke stemmer med preusser slekten som jeg forstår .. men takk for hjelpen ..

 

smil fra en steik forbanna mann ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har mistforstått meg her jeg er ikke sint på noen av dere som hat hjelpt oss med og finne ut av saker her .

 

 

Tenk deg at du har samme historie som oss og du tar kontakt med denne familien på e post og for svar at ja vi kjenner til dette . Så ønsker de og møte deg og du sier ja og møter noen personer som skal vere fra denne slekten og du får også et stort brev av en Konge presse begynner og få tak i dette og mange andre . Du tenker med deg selv ja herregud var dette sant det er jo helt utrolig og slår deg med ro ved dette . Vi spør om de ønsker en DNA av oss men denne såkalte - preusser slekten sier nei det trenger vi ikke . ok tenker du vi må få dette inn i registert i Norge som vi nå prøver men der møter du en helt annen historie, som ikke stemmer med hva du har hørt eller hva en bygd sier . Ja jeg er steik forbanna på disse folken som mulig har lurt oss etter vi tok kontakt med preussen.de ...jeg har barn som går på skole og jeg har skiftet navn samt mine barn .. jeg kommer til og saksøke disse personen så langt ut i helvette som mulig for og ha svertet meg og mine barn og familie ... vi har alt kontaktet advokat og andre instanser .. jeg kritisere ingen på arkive eller her på forumet dere har tross alt hjelpet oss . ja jeg koker om du ønsker og rappotere meg gjør det jeg er våksen og nå blir det et helvette om DNA ikke stemmer ...dere sier jo nesten klart ut til oss at den ikke stemmer med preusser slekten som jeg forstår .. men takk for hjelpen ..

 

smil fra en steik forbanna mann ....

 

Det finnes ingen dokumentasjon på hvilken Haplogruppe (Y-DNA) keiser Wilhelm II tilhører. Det kan godt være en undergruppe av R1a, men det kan også være en undergruppe av f eks G eller N eller en annen. Nettopp derfor har jeg spurt hvem nr 1 og nr 4 på skjema over 4 resultater er. Så lenge dere ikke vil si hvem de er kan ikke vi få sjekket videre om det kan være noen link til en eller begge disse. Uansett så er det slik at på Vestlandet er de fleste menn innenfor R1a på mannsiden.

 

Hvem er nr 1 og 4 på skjemaet dere har lagt inn i debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det finnes ingen dokumentasjon på hvilken Haplogruppe (Y-DNA) keiser Wilhelm II tilhører. Det kan godt være en undergruppe av R1a, men det kan også være en undergruppe av f eks G eller N eller en annen. Nettopp derfor har jeg spurt hvem nr 1 og nr 4 på skjema over 4 resultater er. Så lenge dere ikke vil si hvem de er kan ikke vi få sjekket videre om det kan være noen link til en eller begge disse. Uansett så er det slik at på Vestlandet er de fleste menn innenfor R1a på mannsiden.

 

Hvem er nr 1 og 4 på skjemaet dere har lagt inn i debatten?

 

Akkurat det spørsmålet er det flere av oss som har stilt Arnfrid, men uten å få svar på det. Jeg stilte også spørsmålet i en privat melding fra Øyvind Fosse. Syns det er litt merkelig at det ikke kan besvares.

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vet med sikkerhet at nr 1 er bestefar til Keiser Wilhelm II nr 2 er min far nr 3 er en polsk Preusser nr 4 er en ukjent slektning av keiseren.

Men jeg vil ikke kommentere noe mer før min fetter forlater dette forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Yngve Nedrebø locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.